Dagen till ära så anlände ett släp med en bekant logga på, Vette Småland, innehållande en C5 -2003 med z51 pkt. Man blir ju som ett barn i glasskön, vill ha nu, vill köra nu!

Men de är en liten detalj som måste fixas först... Cockpiten måste byggas om... Varför?
Feb-05 så craschade jag med snowboarden i österrike o bröt nacken.. Resulterade i förlamning ifrån armhålorna o neråt o även i händer o handleder..
Motorfordon är ett stort intresse o har precis startat ett projekt att bygga om o anpassa en corvette c5 så trots min förlamning ska kunna köra den! Men det kommer behövas lite moddning av styrningen..
Istället för ratt kommer det bli ett "styre" som man svänger med. Med klykor på styrändarna sköts gas o broms. Växling på nåt annat sätt.. Blinkers o helljus blir i nackstödet..
Det är ett företag, JMT AB, som kommer hjälpa till med bygget. Vi kommer hjälpas åt och målet är att kunna ställa ut den på bilsport mässan i Elmia och köra på både gata och bana.
Mer info på min hemsida http://www.backtofreedom.se
Kommer lägga upp lite bilder om bygget mest på hemsidan men även lägga upp en del här. Ni är ,liksom mig, mer sålda och insatta i corvette!
Tips o trix mottages gärna! Nu kör vi!