C6 cab stannar!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
MickeLina
Rookie
Rookie

C6 cab stannar!

Inlägg av MickeLina »

Det måste finnas fler där ute med en C6:a där cab:en stannar pga att väggen i bagaget lossnat/rört på sig så inte microbrytaren är påverkad?
När det händer så ska man ur bilen och ner med handen i lilla springan och "hänga" tillbaka väggen, tillbaka in igen och nu kanske det funkar....
255.JPG
Har haft detta problem oftare och oftare sista året och försökt komma på en lösning som funkade, eltejp/buntband/gummisnodd för att påverka brytaren men inget har fungerat till 100%.
Av en händelse hade jag med mig skjutmått och märkte då att "pinnen" på passagerar sidan var mindre än den andra, därför "knäppte" den aldrig på ordentligt utan kunde röra sig i sidled ganska enkelt.
WP_20150915_003.jpg
När jag började kolla på detta så har den samma art.nr från 2005 - 2013 och när jag bad handlaren i US att kontrollera måtten (så jag fick en som var stor), resultera i att svaret jag fick var bara att "alla har samma mått och kommer passa". Det gick inte bara köpa "pinnen" utan det är kpl "hus" med pinne/microbrytare.
Den som sedan kom hem var nu ändrad så pinnen är nu inte helt rak utan den är koniskt formad och väggen knäpper på "ljudligt" och sitter perfekt med 100% funktion sedan bytet.
#20920495 Cover RF Lift är art,nr om det är fler som tröttnat