Sida 4 av 8

Re: Varvtider

Postat: tis okt 05, 2010 22:09
av Mange_C5
745 skrev:Ja barlast är tillåtet men jag tror inte det behövs så mycket förarens vikt :oops: räknas in och max vikten är 1.700 kg (på ekipaget inte föraren :lol: ) dessutom straffas jag med 5% för ABS bromsarna. Om jag istället haft en manuell 86 kanske det hadde varit värt ett försök, då jag tycker att idén med Roadsport reglementet är hel rätt.
Men det blir nog billigare, bättre & roligare att köpa en beg. C6 Z51 än att preppa C4:an för roadsport B.
Vad händer med Serien nästa år :?:
Barlast var du själv som tog upp :wink:
Väger en C4:a 1700kg + inkl. förare? :shock:
Roadsport B minimivikt för 245hk+ 5% för ABS blev enligt deras exceldokument 1405 kg som minimivikt inkl.förare och och förhållandet 6,29kg/hk räknat på 1700kg inkl förare.

Några exempel där samtliga är kalkylerade på vad reglementet räknar som omodifierad motor. Om bilen är tung så har man marginal att lägga på diverse attribut såsom vinge, diffusor utan att bli straffad.

C4 med 245hk + 5% för ABS= 1405kg
C4 med 245hk + 5% för ABS + 5% vinge= 1471kg och bättre vikt/hk förhållande
C5 med 350hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1294kg
C5 med 405hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1497kg
C5 med 405hk + 5% för ABS + 5% antispinn + 5% vinge= 1565kg
C6 med 400hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1478kg
C6 med 430hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1589kg
C6 med 505hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1866kg (max 1800kg, dvs för tung för reglementet)
Bara att räkna på hur många högtalare som behöver kastas ut. :mrgreen:

Vad som händer med serien vet jag inte, har inte hört något. Men serien har potential att utvecklas, tror fler är intresserade att deltaga om det blir av nästa år. Nåt att diskutera under höst/vinter.
Jake skrev: Roadsportreglerna är skrivna lite roligt, bilar med stor slagvolym skuter ut sig direkt ur reglemetet. De har ju en fantastisk formel som räknar ut effekten om man trimmar, som stämmer bra för 2l snurror men 5.7l blir det galemattias.
Så om du inte rör motorn så borde det bli billigare att satsa på C4an :)
Ja, otrimmat är det som funkar bäst när man kör V8

Re: Varvtider

Postat: ons okt 06, 2010 13:06
av 745
Tack för responsen, så här har jag tänkt :idea:
Klass - kg/hkr - varvtid Mantorp
A - 3,2 - 1:28
B - 5,2 - 1:33
C - 7,0 - 1,38
C4 - ca 6,6 - 1,40

C 4an 1.500+kg Jag 100+kg = Maxvikt 1.700 kg / effekt 245 hkr + 5% för ABS = ca 6,6 kg/hkr
Vilket innebär att C4:an (med maxvikt) tyvärr hamnar strax ovanför RS.C (där jag tror att jag skulle ha viss möjlighet att hänga med på Mantorp).

Däremot tror jag att det blir svårare/omöjligt = dyrt :evil: (det krävs nog effekthöjning, manuell låda, chassiejustering, bakaxel, vinge, kjolar/diffusor, kylning m.m. samt några testdagar tillsammans med ett gäng duktiga tekniker med rätt utrustning) för att hänga med RS.B i C4an på Mantorp med original bromsar.

Jag tror att förutsättningarna för att leverera i RSB blir betydligt bättre om jag byter C5an & C4an mot en C5 Z06 / C6 Z51 dessutom tror jag att det blir billigare :D (och om man dessutom tar hänsyn till andrahandsvärdet.................)

Hur som helst till 2011 räknar jag med att uppdatera C4an med stol, bälte, båge, performancebox, ev. vagnbok m.m. samt köpa en ordentlig personlig utrustning, det mesta går att ta med till en annan bil...............

Re: Varvtider

Postat: ons okt 06, 2010 14:47
av Mange_C5
745 skrev:Tack för responsen, så här har jag tänkt :idea:
Klass - kg/hkr - varvtid Mantorp
A - 3,2 - 1:28
B - 5,2 - 1:33
C - 7,0 - 1,38
C4 - ca 6,6 - 1,40

C 4an 1.500+kg Jag 100+kg = Maxvikt 1.700 kg / effekt 245 hkr + 5% för ABS = ca 6,6 kg/hkr
Vilket innebär att C4:an (med maxvikt) tyvärr hamnar strax ovanför RS.C (där jag tror att jag skulle ha viss möjlighet att hänga med på Mantorp).

Däremot tror jag att det blir svårare/omöjligt = dyrt :evil: (det krävs nog effekthöjning, manuell låda, chassiejustering, bakaxel, vinge, kjolar/diffusor, kylning m.m. samt några testdagar tillsammans med ett gäng duktiga tekniker med rätt utrustning) för att hänga med RS.B i C4an på Mantorp med original bromsar.

Jag tror att förutsättningarna för att leverera i RSB blir betydligt bättre om jag byter C5an & C4an mot en C5 Z06 / C6 Z51 dessutom tror jag att det blir billigare :D (och om man dessutom tar hänsyn till andrahandsvärdet.................)

Hur som helst till 2011 räknar jag med att uppdatera C4an med stol, bälte, båge, performancebox, ev. vagnbok m.m. samt köpa en ordentlig personlig utrustning, det mesta går att ta med till en annan bil...............
Vid 1600kg (bilen och du själv) + vinge+diffusor+ ABS ger 5,41 kg/hk och en minimivikt på 1538 i Rb B med omoddad motor.
Vikt/hk blir isåfall inte så illa på pappret, men verkligheten och bilvalet kanske talar för motsatsen. :?
Att det blir kostnader och strikt hälsokost för att få till det kommer man nog inte undan.
C5 Z06 är ett bra utgångsmaterial, kanske den bästa men då pratar vi Rb A. :)

Detär väl bara stol, bälte, performancebox och personlig utrustning du kan ta med vid bil- och modell byte men det är iallafall en engångskostnad som räcker i flera år.

Enligt din kalkylering så skall jag sikta in mej på 1,28 på Mantorp, får nog bli hälsokost för mej med om jag skall nå dit :mrgreen:

Re: Varvtider

Postat: ons okt 06, 2010 15:35
av 745
Mange_C5 skrev: Vid 1600kg (bilen och du själv) + vinge+diffusor+ ABS ger 5,41 kg/hk och en minimivikt på 1538 i Rb B med omoddad motor.
Vikt/hk blir isåfall inte så illa på pappret, men verkligheten och bilvalet kanske talar för motsatsen. :?
Att det blir kostnader och strikt hälsokost för att få till det kommer man nog inte undan.
C5 Z06 är ett bra utgångsmaterial, kanske den bästa men då pratar vi Rb A. :)

Detär väl bara stol, bälte, performancebox och personlig utrustning du kan ta med vid bil- och modell byte men det är iallafall en engångskostnad som räcker i flera år.

Enligt din kalkylering så skall jag sikta in mej på 1,28 på Mantorp, får nog bli hälsokost för mej med om jag skall nå dit :mrgreen:
Tyvärr hamnar nog ekipaget på närmare 1.700 kg :oops: , & sallad är kul om man är en kanin (men kaniner kör dåligt).
Ja, bågen får jag nog lämna kvar, men resten kan jag ta med och det är inte gratis om man vill ha FIA godkännda grejor och kanske kosta på sig ett HANS.
Jag tog för givet att du kunde köra i RSB men det går ju inte.
Om Nurburgring & Hockenheim tiderna visar rätt så är C5Z06 & C6Z51 lika snabba och ungefär 4% långsammare än C6 Z06. M.a.o. kör man under 1:30 med R-däck på din bil så är man väldigt snabb och förmodligen renlevnadsmäniska = fusk :evil: .
Jag ska på årsmötet, får se om och vad som sägs om serien. Ha det :D

Re: Varvtider

Postat: ons okt 06, 2010 21:36
av Mange_C5
745 skrev:Tyvärr hamnar nog ekipaget på närmare 1.700 kg :oops: , & sallad är kul om man är en kanin (men kaniner kör dåligt).
Ja, bågen får jag nog lämna kvar, men resten kan jag ta med och det är inte gratis om man vill ha FIA godkännda grejor och kanske kosta på sig ett HANS.
Jag tog för givet att du kunde köra i RSB men det går ju inte.
Om Nurburgring & Hockenheim tiderna visar rätt så är C5Z06 & C6Z51 lika snabba och ungefär 4% långsammare än C6 Z06. M.a.o. kör man under 1:30 med R-däck på din bil så är man väldigt snabb och förmodligen renlevnadsmäniska = fusk :evil: .
Jag ska på årsmötet, får se om och vad som sägs om serien. Ha det :D
Allt behöver inte vara FIA godkänt, oftast räcker det med SBF godkänt om inte reglementet säger nåt annat. Skor är ett sådant exempel.
Alla nyare Corvetter platsar endast i A pga motoreffekten.

De där 4%-iga skillnaden i varvtider mot C6 Z06 får bli generell målsättning att minska till noll % eller t.om negativt! :wink:

f-n att vintern är så lång, kan knappt bärga mej inför nästa säsongs banåka :evil:

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 8:02
av Björn Friberg
Hej Mange! Vilken klass skulle min bil funka bäst i ?
Lite data:
C5 "cab"
LS1
LS6 toppar och insug
LS6 hotcam kamaxel
BBK 80mm spjällhus
LG headders
Ps tack för bensinhjälpen. drar några liter milen i falkenberg? måste vara havsluften :D Ds

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 8:40
av Jake
Björn Friberg skrev:Hej Mange! Vilken klass skulle min bil funka bäst i ?
Lite data:
C5 "cab"
LS1
LS6 toppar och insug
LS6 hotcam kamaxel
BBK 80mm spjällhus
LG headders
Ps tack för bensinhjälpen. drar några liter milen i falkenberg? måste vara havsluften :D Ds
Ingen du har "trimmat" och får då automagiskt en startvikt som ligger över vad du reglemtensmässigt får vikta upp bilen med. När du byggt tillbaka motorn till orginal så är det bara att väga bilen :)

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 12:45
av Björn Friberg
Ingen modsportklass heller? :cry:

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 12:50
av Mange_C5
Björn Friberg skrev:Hej Mange! Vilken klass skulle min bil funka bäst i ?
Lite data:
C5 "cab"
LS1
LS6 toppar och insug
LS6 hotcam kamaxel
BBK 80mm spjällhus
LG headders
Ps tack för bensinhjälpen. drar några liter milen i falkenberg? måste vara havsluften :D Ds
Jake, jag tror det kommit lite nytt angående modifierat, åtminstone när det gäller SPVM.
Jag vill få det till att vara så här:

Björn, du kan i princip välja mellan C5 alternativen längre ner, förutsatt att motorn är omodifierad (i princip från före spjällhus och till avgaspackningen). Det som var nytt och tillämpades i år var "motorfabrikat och typ överensstämma med registreringsbeviset" som kommer från en inlämnad regelförändring till SBF.
I SPVM's tolkningsdokument för 6.3 Motor så står det:
"Tolkningshjälp: Konvertering till överladdning anses vara ny motortyp, ej en modifiering. Denna typ av konverteringar passerar sällan en kontrollbesiktning hos ABSB där besiktningsmannen öppnar motorhuven och har synen i någorlunda behåll. Övrig fri trimning har ofta en god chans att passera en Kontrollbesiktning utseendemässigt (detta för att påvisa skillnaden). Om motor bytts från den i registreringsbevis får samma tillämpning användas, dvs går det se att motor är utbytt ”på långt håll”.
Detta har tolkats som tex GM LS och V8.
I årets deltävlingar så deltog vad jag förstått; en Camaro med LS6 motor med lättat svänghjul och headers, en del Miator som hade bytt från 1,6 till nyare 1, 8 liters Miata motorer.
Omodiferad motor:
C5 med 350hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1294kg
C5 med 405hk + 5% för ABS + 5% antispinn= 1497kg
C5 med 405hk + 5% för ABS + 5% antispinn + 5% vinge= 1565kg

Vid modifierad motor så gjordes ett nytt beräkningunderlag under 2010 som har förbättrat förutsättningarna för bilar som inte är av super 7 typ.
Jag gjorde ett räkneexempel i SPVMs vagndeklarationformulär för 2010(excel) på modifierad motor. hittas på http://www.spvm.se

350 hk
5700cc med 2 ventiler och insprutning
max varvtal 6500rpm= beräknad effekt 473,9hk och 1668kg minimivikt med förare i roadsport A

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 12:53
av Mange_C5
Björn Friberg skrev:Ingen modsportklass heller? :cry:
Modsport kräver full bur, så svetsa vidare på den du har och bilen platsar i förmodligen modsport 2 men definitivt i Modsport 1.
:wink:

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 14:33
av 745
Mange_C5 skrev:Allt behöver inte vara FIA godkänt, oftast räcker det med SBF godkänt om inte reglementet säger nåt annat. Skor är ett sådant exempel.
Alla nyare Corvetter platsar endast i A pga motoreffekten.

De där 4%-iga skillnaden i varvtider mot C6 Z06 får bli generell målsättning att minska till noll % eller t.om negativt! :wink:

f-n att vintern är så lång, kan knappt bärga mej inför nästa säsongs banåka :evil:
Jag vet att det inte behöver vara FIA godkännt för alla tävlingar, men nu är det några bekanta som ska satsa inför nästa säsong, och jag har erbjudande om att hänga på,tyvärr saknar jag pengar ca 500tkr för en Camaro cup säsong (det ryktas om att det blir drygt 50 bilar 2011) och det tredubbla för Carrera Cup sedan tillkommer div. krascher & haverier. Dessutom tycker jag att jag inte kör tillräckligt bra, men rätt som det är kanske jag får chansen.......

Ett bra mål och om du fixar det blir det dyrt :evil: http://www.camarocup.com/

Vintern är väldigt lång, man skulle vinterförvara bilen vid lämplig bana vid Medelhavet. :D

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 14:58
av 745
Björn Friberg skrev:Vilken klass skulle min bil funka bäst i ?
Det är svårt att hitta en bra serie :( , men Corvette serien är nog det bästa :D , och jag har hört att Camaro klubben (som idag tydligen kör en del med Mustangerna)välkomnar oss (jag återkommer om det när vi vet vad som händer med serien 2011).
Dessutom arbetar SBF med ett nytt reglemente för Enklare Tävlings Former :D .
Anledningen till att det är svårt att hitta en bra serie, är nog att många väljer att köra "riktig" racerbil istället (billigare & snabbare).
Vill du prova "riktig" racing kan jag rekommendera http://www.promenta.se/sv/component/con ... acing-2010 riktigt kul trots att det inte går så snabbt men det är tight och rättvist :twisted:

Re: Varvtider

Postat: tor okt 07, 2010 22:06
av Mange_C5
745 skrev:
Björn Friberg skrev:Vilken klass skulle min bil funka bäst i ?
Det är svårt att hitta en bra serie :( , men Corvette serien är nog det bästa :D , och jag har hört att Camaro klubben (som idag tydligen kör en del med Mustangerna)välkomnar oss (jag återkommer om det när vi vet vad som händer med serien 2011).
Dessutom arbetar SBF med ett nytt reglemente för Enklare Tävlings Former :D .
Anledningen till att det är svårt att hitta en bra serie, är nog att många väljer att köra "riktig" racerbil istället (billigare & snabbare).
Vill du prova "riktig" racing kan jag rekommendera http://www.promenta.se/sv/component/con ... acing-2010 riktigt kul trots att det inte går så snabbt men det är tight och rättvist :twisted:
Det nya reglemente som du 745 förmodligen pratar om heter "Tävlingsregler Time Attack (TA) med registrerade standardbilar"
Finns en förlaga här http://www.hyllingems.se/download.asp?F=914 men jag tror inte den är officiell, hoppas att den ändras i flera delar för som den är nu så tycker jag den suger p*** :evil:
Köra på permanena racerbanor med max 120km/h, många koner blir det för att hålla ner farten... dessutom endast med bilar från -89 och framåt.
Finns en tråd på rejsa.nu om detta TA reglemente http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=67906&start=0

Bättre att bygga efter roadsports säkerhetsregler inkl. vagnbok, ha tillträde till samtliga banor och träningar sen köra flat out :twisted:

Re: Varvtider

Postat: fre okt 08, 2010 14:33
av 745
Mange_C5 skrev:Det nya reglemente som du 745 förmodligen pratar om heter "Tävlingsregler Time Attack (TA) med registrerade standardbilar"
Finns en förlaga här http://www.hyllingems.se/download.asp?F=914 men jag tror inte den är officiell, hoppas att den ändras i flera delar för som den är nu så tycker jag den suger p*** :evil:
Köra på permanena racerbanor med max 120km/h, många koner blir det för att hålla ner farten... dessutom endast med bilar från -89 och framåt.
Finns en tråd på rejsa.nu om detta TA reglemente http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=67906&start=0

Bättre att bygga efter roadsports säkerhetsregler inkl. vagnbok, ha tillträde till samtliga banor och träningar sen köra flat out :twisted:
OK, då behöver jag inte hoppas mer på det :( varför 120 när man kör betydligt snabbare i EDPS då man dessutom är 2 bilar på banan.
Ja, vagnbok är vad jag själv funderar på, det enda som behövs är säkerhetsutrustning som visserligen kostar en del :evil: . Men för egen del skaffar jag hellre dyr FIA säkerhetsutrustning än nya fälgar, avgassystem m.m.

Köra flat-out med vagnbok, kunde kanske vara något för serien & KM (givetvis i kombination med vanlig trackday).

Re: Varvtider

Postat: lör apr 30, 2011 12:00
av 745
62an skrev:Lyckades sedan sätta tiden 7:48.3 på Ringen, vilket jag är nöjd med.
Grattulerar till årets 1:a bästa varvtid.

Re: Varvtider

Postat: mån jun 20, 2011 0:00
av RobRoy
Kanske inte så mycket att hänga i granen. Men jag körde Challenge på Lunda flygfält i en helt standard C6:a med LS3 motor på run-flat gatdäck.

Tiden blev:
1:27,07

Näst-snabbast på gatdäck denna säsong i alla fall :)

Re: Varvtider

Postat: mån jun 20, 2011 22:04
av 745
RobRoy skrev:Kanske inte så mycket att hänga i granen. Men jag körde Challenge på Lunda flygfält i en helt standard C6:a med LS3 motor på run-flat gatdäck.

Tiden blev:
1:27,07

Näst-snabbast på gatdäck denna säsong i alla fall :)
GRATTIS :D Den bästa Corvetten tiden låg tidigare på 1:30,84.
Jag tror du kan putsa tiden med ca 2-3 sek med R-däck.
Hoppas du kommer till Malmby & Mantorp i Augusti.

Re: Varvtider

Postat: tor aug 04, 2011 11:26
av Corinthian
Både jag o Marcus (goa2head) satte nya rekord/personliga rekord på Speedfestival på Mantorp Ring för några veckor sedan, då vi körde hela bansträckningen (4.1 km) i vänstervarv. Dock med 2 chikaner på rakan mot rompartiet samt långrakan... men det har ju aldrig gjorts förut:

Jag: 1'54.718 (originabil med gatdäck) vilket gav mig en 2a plats i min klass (gatdäck)
Marcus: 1'47.585 (hans bil med slicks) vilket gav honom en 4e plats i hans klass (open)

Re: Varvtider

Postat: tor aug 04, 2011 13:23
av 745
Corinthian skrev:Både jag o Marcus (goa2head) satte nya rekord/personliga rekord på Speedfestival på Mantorp Ring för några veckor sedan, då vi körde hela bansträckningen (4.1 km) i vänstervarv. Dock med 2 chikaner på rakan mot rompartiet samt långrakan... men det har ju aldrig gjorts förut:

Jag: 1'54.718 (originabil med gatdäck) vilket gav mig en 2a plats i min klass (gatdäck)
Marcus: 1'47.585 (hans bil med slicks) vilket gav honom en 4e plats i hans klass (open)
Grattis, båda två till fina placeringar.
Jag lägger in Marcus tid eftersom han var snabbast, hoppas att du förstår varför :D

Re: Varvtider

Postat: tis aug 16, 2011 19:26
av Corinthian
Thomas Persson som vann KM 500+ satte nytt varvrekord: 1'24.xx (modifierad bil på slicks, ca 520 rwhp)

jag kommer inte ihåg den exakta decimalen (tror det var 1'24.63 eller 1'24.83)

Re: Varvtider

Postat: tis aug 16, 2011 19:49
av Ricky
Hadde ni egna transpondrar på bilarna?

Jag kollade min ombordkamera och höftade med ögonmått fram 1.44 på ett bra varv i finalen.

Låter det som en trovärdig tid på gammelbilen med hala däck och en fegis till bromsare?

//Ricky.

Re: Varvtider

Postat: tis aug 16, 2011 22:05
av 745
Corinthian skrev:Thomas Persson som vann KM 500+ satte nytt varvrekord: 1'24.xx (modifierad bil på slicks, ca 520 rwhp)

jag kommer inte ihåg den exakta decimalen (tror det var 1'24.63 eller 1'24.83)
Grattis Thomas till en rejäl putsning utav bästa varvtid. :D
Ricky 1'44 låter som en kanontid för en oldie :D , jag har som bäst kört min C4a med Rdäck & C5 bromsar fram på knappa 1'40.

Re: Varvtider

Postat: tis aug 16, 2011 23:12
av Ricky
745 skrev: Ricky 1'44 låter som en kanontid för en oldie :D , jag har som bäst kört min C4a med Rdäck & C5 bromsar fram på knappa 1'40.
Jag reserverar mig för noggranheten ang 1,44 sedan den tiden är väldigt höftad från en videofilm. :)

Nästa år ska jag nog ordna något att mäta på riktigt med. Bild

//Ricky.

Re: Varvtider

Postat: ons aug 17, 2011 12:38
av 745
Ricky skrev:Nästa år ska jag nog ordna något att mäta på riktigt med.
Om du vill kan du få testa min logg några varv, du fäster den en enkelt med några sugproppar i rutan & pluggar in kontakten i cigguttaget, sen är det bara att köra :D
Därefter börjar arbetet med att analysera spårval, sektortider/hastigheter & bromspunkter m.m.
Eller så köper du en smartphone & laddar ner lämplig app.

Re: Varvtider

Postat: ons aug 17, 2011 19:45
av Ricky
745 skrev: Om du vill kan du få testa min logg några varv, du fäster den en enkelt med några sugproppar i rutan & pluggar in kontakten i cigguttaget, sen är det bara att köra :D
Därefter börjar arbetet med att analysera spårval, sektortider/hastigheter & bromspunkter m.m.
Eller så köper du en smartphone & laddar ner lämplig app.
Det låter kul. :)
Vad är det för "logg" du har?

//Ricky.

Re: Varvtider

Postat: ons aug 17, 2011 20:23
av 745
Ricky skrev:Vad är det för "logg" du har?
http://www.mindation.com/index.php/raci ... ormancebox
Mvh :D

Re: Varvtider

Postat: ons aug 17, 2011 20:30
av Ricky
745 skrev:
Ricky skrev:Vad är det för "logg" du har?
http://www.mindation.com/index.php/raci ... ormancebox
Mvh :D
Det där såg ju ut som ett seriöst och trevligt tillbehör. :)

Re: Varvtider

Postat: tor aug 18, 2011 9:16
av Corinthian
Jag har en racelogic. fungerar utmärkt.

Re: Varvtider

Postat: sön nov 06, 2011 21:37
av 62an
Hej,

En korrigering av mina tider på Nürburgring...

Fullvarv: 8:14.4 (används sällan officiellt)
Sport Auto varv (Fullvarv minus 200 m, som alla biltillverkare använder inkl Chevrolet): 8:09
BTG (Bridge to Gantry): 7:48.3

http://youtu.be/OA2Ot1Rh8fo

Re: Varvtider

Postat: mån nov 07, 2011 23:12
av 745
62an skrev:Hej,

En korrigering av mina tider på Nürburgring...

Fullvarv: 8:14.4 (används sällan officiellt)
Sport Auto varv (Fullvarv minus 200 m, som alla biltillverkare använder inkl Chevrolet): 8:09
BTG (Bridge to Gantry): 7:48.3

http://youtu.be/OA2Ot1Rh8fo
Rätt ska vara rätt 8) Tack för klippet :D