Funderar på att sälja nuvarande motor när BB kommer i men har ingen uppfattning vad den kan vara värd.
Det är en 350 2-bultad som har gått ca 1500 mil sen alla lager byttes.
Den har sedan utrustats med:
Smidda 9,5 kolvar
Patriot (kopior) aluminium toppar 2,02-1,6
Comp Cams 12-242-2 kamaxel
Comp Cams kamdrivning samt fjädrar
Nya rullvippor
Rostfria ventiler
Edelbrock Performer Endura Shine insug.
Ny svängningsdämpare
Dessa saker har gått < 500 mil
M/T Ventilkåpor
eventuellt också
Hooker Headers
2,5” dubbelt avgassystem (Hansen)
Vad tror ni man kan begära med eller utan avgassystem och headers.
Vad kan motorn vara värd?
Vad kan motorn vara värd?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: Vad kan motorn vara värd?
Ingen som har en idé om pris?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
Jag kanske ska vända på frågeställningen. Kan denna motor vara värd 15000 riksdaler. Är det för mycket eller för lite?
Det är alltid svårt att avgöra värdet av saker och ting, speciellt motorer.
Kan motorn provköras? Finns det bromsbänkspapper och kvitton som bekräftar innehåll?
Faktorer som kan påverka och trigga köplusten hos en spekulant.
Begagnade motorer dräller det ju formligen av..
Personligen tycker jag att med tanke på vad en renovering/upphottning kostar att det låter som en mycket prisvärd motor för 15.000:-.
Dock är det ju köparna som i slutändan bestämmer värdet.
Lycka till med försäljningen.
//Ricky.
Kan motorn provköras? Finns det bromsbänkspapper och kvitton som bekräftar innehåll?
Personligen tycker jag att med tanke på vad en renovering/upphottning kostar att det låter som en mycket prisvärd motor för 15.000:-.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Än så kan den provköras men inte så länge till. Bromsad är den inte bara beräknad med Dyno 2003. Däremot finns de flesta kvittona eller till och med alla.Ricky skrev:Det är alltid svårt att avgöra värdet av saker och ting, speciellt motorer.
//Ricky.
Jag är lite i valet och kvalet. Behålla och kanske köpa ett 4-bultat block och flytta över grejorna dit. Kanske lite mera trim osv.... Kan ju vara bra att ha om BB blir för dyr att åka med i längden. Jag tillhör dom som gärna åker även lite längre sträckor än runt kvarteret. Annars finns det ju en och annan bil som saknar motor ute på Blocket.... Kan ju vara kul med en dräpare och en för lite mera långkörningar. Chefen (frun) hemma är inte heller så glad i Corvetten. Påstår att den låter för mycket vilket inte ens bilprovning håller med om.
Men i sista ändan så är ju pengar inte att förakta och många tokiga idéer har man onekligen som dessutom kostar