how to adjust holley four corner idle

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

how to adjust holley four corner idle

Inlägg av hasseh »

Har en Holley 830 Dp med 4 corner idle och har försökt läsa mig till hur man justerar denna.
Att de två främre justeras för bästa vacuum som vanligt har jag förstått men de två bakre?

Någon som kan förklara hur dessa justeras för mig?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Meatos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: how to adjust holley four corner idle

Inlägg av Meatos »

hasseh skrev:Har en Holley 830 Dp med 4 corner idle och har försökt läsa mig till hur man justerar denna.
Att de två främre justeras för bästa vacuum som vanligt har jag förstått men de två bakre?

Någon som kan förklara hur dessa justeras för mig?
Alla ska alltid ställas lika, oavsett om man har 2 tomgångsmix skruvar som jag har eller 4 som du har. Så bara att laborera på tills du får bästa vacuum :)
Medlemsnummer 3955
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Meatos skrev: Alla ska alltid ställas lika, oavsett om man har 2 tomgångsmix skruvar som jag har eller 4 som du har. Så bara att laborera på tills du får bästa vacuum :)
Det som ställt till det för mig i min tankevärld är att ur lådan så verkar dessa komma med 1,5 varv öppna på de främre men bara 1/2 varv på de bakre. :roll:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Meatos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Meatos »

hasseh skrev:
Meatos skrev: Alla ska alltid ställas lika, oavsett om man har 2 tomgångsmix skruvar som jag har eller 4 som du har. Så bara att laborera på tills du får bästa vacuum :)
Det som ställt till det för mig i min tankevärld är att ur lådan så verkar dessa komma med 1,5 varv öppna på de främre men bara 1/2 varv på de bakre. :roll:
Varför det är så kan jag inte svara på men enligt Holley ska alla ställas lika. kolla själv :wink: http://www.youtube.com/watch?v=UPGLUsW5ZeE
Medlemsnummer 3955
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av hasseh »

Meatos skrev:
Varför det är så kan jag inte svara på men enligt Holley ska alla ställas lika. kolla själv :wink: http://www.youtube.com/watch?v=UPGLUsW5ZeE
Det är väl så som du säger bara jag som rör till det för mig :oops:
Skriv svar