Det var väl ganska längesen jag var här sist. men nu har man fått upp leendet igen då det känns att min uppdatering av min 383 har lyckats.. nu har jag försökt maxa allt i motorn som jag har kunnat tänka mig ge lite effekt, men att jag ska fortfarande kunna köra på macksoppa och kunna köra en lite längre sträcka. eller som jag nu har testat så har jag varvstoppen vid 7000. och antagligen skulle väl effekten öka om jag hade höjt varvstoppen till 8000 istället.. men jag är lite för osäker på hur ventilmekanismen skulle klara det... så jag ska hålla mig under 7000 varv... nån test jag gjorde hur fästet är... har ändå bytt till 90 / 10 dämpare fram..... som sagt dåligt fäste fast det går 50 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=Zjalw552b30
https://www.youtube.com/watch?v=hXucc2b-eIk
https://www.youtube.com/watch?v=FR8YQBszu0g ingen fuskgas eller fläkttrim
uppdatering på min 383
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
uppdatering på min 383
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Re: uppdatering på min 383
Hej, då jag själv har en uppskrämd 383 skulle det vara intressant att höra vad du gjort med motorn och om du kört ngn effektmätning på den.
Anders, Gbg
Anders, Gbg
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: uppdatering på min 383
maxportade afr220 1 generationen + litet expriment jag gjorde med förbränningsutrymmet. kamaxel från anabint http://www.anabint.com/Produkter_Bildel ... behor.html portat victor jr insug..holley 850 egenbyggda hedders från biltema 2 tums avgasrör... underdelen är från scat, 40755bi som har lätta kolvar och stakar men med 7/16 vevstaksbult 3,36 utväxling borgwagner med 2,64 på ettan inga halkiga bf däck .. men känns ändå halt fast fästet är betydligt bättre än bf...... varvräknaren visar väl lite si och så.. men varvstoppen är på 7000 om den nu stämmer och shiftlighten ska tändas vid 6500
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: uppdatering på min 383
nä ingen effektmätning.. men har ett kompförhållande på närmare 12. så själv tror jag närmare 600 om inte över om varvmodulen stämmer och begränsar vid 7000
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: uppdatering på min 383
https://www.youtube.com/watch?v=PECvVWVwrhk väldigt dålig asfalt där.. men tippar runt 13 på 402 där. gps visa iallafall 180 kmh 50 meter före 400 meter.... på strippen klipper jag nog bara 0-100 tiden med 1 sekund bara pga fästet med samma däck
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Re: uppdatering på min 383
Kul att se att allting fungerar mm , snacka om rolig maskin 

Re: uppdatering på min 383
Kanon jobbat
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 275
- Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
- Ort: Korpilombolo
- Kontakt:
Re: uppdatering på min 383
det jag haft som krav är att allt måste gömma sig under orginalhuven från 75... inte orginal utseende fixerad då jag breddat den bak 4 cm per sida för att rymmas mera fäste.. personligen tycker jag den ser riktigt bra ut med breddningen...fast nu skulle det kanske vara dags för nå 345 or därbak... men allt hänger väl på kostnaden.. jobbet för att få dit dom är ju bara roligt hålla på med... har ju sen en t56 låda från en camaro liggandes, men funderar på om man ska behöva förstärka den lådan, om det finns något kit som gör den till nåt liknande viperlåda.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk