Ang insug & utväxling
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis aug 04, 2015 11:45
- Ort: Stockholm
Ang insug & utväxling
Sitter och tittar på insug till min 454:a och med tanke på platsbristen under huvarna på våra farkoster så är vi ju som alla vet väldigt begränsade. Jag funderar på att skaffa ett Torker ll insug alt ett ls6. Torker ll har ett powerband från 2500-6500rpm. Min fråga är hur motorn mår under 2500rpm. Jag har nämligen så hög utväxling på min så jag varvar knappt 1900 vid 100kmh.
Re: Ang insug & utväxling
Har läst lite om dethär då jag själv gjort insugsbyte. Jag valde och kom fram till att LS6 var bästa alternativet.
Inga problem att köra på låga varv.
Tror inte man märker så stor skillnad på torkar 2 eller LS6 om man bara kör på gatan.
Inga problem att köra på låga varv.
Tror inte man märker så stor skillnad på torkar 2 eller LS6 om man bara kör på gatan.
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis aug 04, 2015 11:45
- Ort: Stockholm
Re: Ang insug & utväxling
Ok fint. Vart köpte du ditt Ls6 ? Tror det får bli någon av de du nämnde.
Re: Ang insug & utväxling
Jag köpte ett av en kompis som hade ett liggande, men finns en del på ebay, alt nytillverkad exakt kopia.
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 164
- Blev medlem: tis aug 04, 2015 11:45
- Ort: Stockholm
Re: Ang insug & utväxling
Ls6:ans insug har väl rektangulära portar? Jag har ovala på min maskin
Re: Ang insug & utväxling
Åker street dominator och 3.36 i bak funkar bra