Bredare däck!?
Bredare däck!?
Hejsan!
Har idag 255/60-15 bakdäck, men funderar på att uppgradera till 275:or.
Min fråga är om det överhuvudtaget kommer att fungera?
Vet tyvärr inte bredden på fälgen, men det är ingen orginalfälg.
2QUIK4U: DU vet ju vilka fälgar jag har, tror du det kan gå?
Har idag 255/60-15 bakdäck, men funderar på att uppgradera till 275:or.
Min fråga är om det överhuvudtaget kommer att fungera?
Vet tyvärr inte bredden på fälgen, men det är ingen orginalfälg.
2QUIK4U: DU vet ju vilka fälgar jag har, tror du det kan gå?
-69, 502, Coupé
- susanna113
- Corvetteälskare

- susanna113
- Corvetteälskare

Har oxå behövt spacerplattor? för att inte oken ska ta i fälgarna då inte de heller är riktigt orginal
Länk till bild på bilen, om den nu fungerar
http://groups.msn.com/rikardopalmero/sh ... PhotoID=48
Länk till bild på bilen, om den nu fungerar
http://groups.msn.com/rikardopalmero/sh ... PhotoID=48
Problemet är nog mest om jag får plats med så breda däck på mina "smala" fälgar. Är redan lite ballong om man säger så!
kanske ska köra på 255:or som har suttit där sen jag köpte den. har dock 235:or fram för spårkänslighetens skull..
Går ju en uppsättning bakdäck per sesong!
Är troligtvis inte däckens fel.. hahaha
kanske ska köra på 255:or som har suttit där sen jag köpte den. har dock 235:or fram för spårkänslighetens skull..
Går ju en uppsättning bakdäck per sesong!
Är troligtvis inte däckens fel.. hahaha
-69, 502, Coupé
- susanna113
- Corvetteälskare

275´or borde fungera det enda du kanske behöver göra är att flytta handbroms staget som sitter på länkarmen,du kan slipa lös den och sätta den på ovansidan istället.
Beror också på hur långa bultar du har till fjädern bak om du har för långa kan det finnas risk att det tar i däcket.
Det enda man kan göra då är väl spacers men då hamnar nog hela fälgen utanför skärmen ser inte direkt snyggt ut
Beror också på hur långa bultar du har till fjädern bak om du har för långa kan det finnas risk att det tar i däcket.
Det enda man kan göra då är väl spacers men då hamnar nog hela fälgen utanför skärmen ser inte direkt snyggt ut
Gå in på www.photobucket.com å ladda upp dom sen kan du länka hit 
-
2QIK4U
ser ut som en fin -69:a
Det enda rätta är att kräla under och mäta hur mkt Du har tillgodo i bredd in mot ramen,,,,mot handbromsfästet....och mot bärarmen...
Hade Du för avsikt att ha kvar de fälgarna?? ifs märker Du rätt snabbt hur mkt mer gummi Du kan lägga på.
flyttar du handbromsfästet som beskrivs tjänar du i vart fall 1" mer
Utåt verkar det inte som du kan bygga på så väldigt mkt....
med andra bakre bärarmar kan Du få in 295(10")
mvh R
Det enda rätta är att kräla under och mäta hur mkt Du har tillgodo i bredd in mot ramen,,,,mot handbromsfästet....och mot bärarmen...
Hade Du för avsikt att ha kvar de fälgarna?? ifs märker Du rätt snabbt hur mkt mer gummi Du kan lägga på.
flyttar du handbromsfästet som beskrivs tjänar du i vart fall 1" mer
Utåt verkar det inte som du kan bygga på så väldigt mkt....
med andra bakre bärarmar kan Du få in 295(10")
mvh R
Har likadant. Vet inte om man ska kalla bilen min för Paddan eller Maffigsusanna113 skrev:Själv har jag 295:or bak, men då är min breddad baktill, vet ej om det går att sätta dit 275:or utan att bredda bilen baktill.
Ska finnas bredare skärmar till baken (färdiga kit ) att sätta dit, men det kostar väl skjortan.
http://web.comhem.se/~u16506891/index_i000000.jpg
-
2QIK4U
Mattias skrev:Har likadant. Vet inte om man ska kalla bilen min för Paddan eller Maffig :? :roll: 8)susanna113 skrev:Själv har jag 295:or bak, men då är min breddad baktill, vet ej om det går att sätta dit 275:or utan att bredda bilen baktill.
Ska finnas bredare skärmar till baken (färdiga kit ) att sätta dit, men det kostar väl skjortan.
http://web.comhem.se/~u16506891/index_i000000.jpg
*tummen upp*