Bocka om avgasrören
- susanna113
- Corvetteälskare

Bocka om avgasrören
Skulle behöva ändra mina avgasrör, förra ägaren har dragit dem under bladfjädrarna vilket gör att markfrigången inte blir den bästa, skulle hellre lägga dem över. Någon som känner till var man kan bocka om dem, går det? Isåfall vad kostar det cirka?
Men det är ju häftigt när det sprutar gnistor under bilen!!
Finns ju inte direkt så mycket plats mellan bladfjädern och drivaxlarna
originalsystemet går ju också under fjädern det man kankse kan göra är att dra ihop dom på mitten där det är högst,blir väl lite bättre då..
Finns ju inte direkt så mycket plats mellan bladfjädern och drivaxlarna
originalsystemet går ju också under fjädern det man kankse kan göra är att dra ihop dom på mitten där det är högst,blir väl lite bättre då..
Senast redigerad av vett74 den tor apr 14, 2005 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
Det blir väl samma markfrigång under hela bilen? även om du drar om dom där bak så e lägsta pungten ändå den samma eller??
En bild på mitt gamla avgassystem....
http://frisk666.tripod.com/bilder/index.album?i=11
- susanna113
- Corvetteälskare

Hmm eftersom det är avgasrören på min bil som utgör den lägsta markfrigångshöjden så borde den rimligt bli högre om jag får upp dem?frisk skrev:Det blir väl samma markfrigång under hela bilen? även om du drar om dom där bak så e lägsta pungten ändå den samma eller??
- susanna113
- Corvetteälskare

min var så att när man nu körde i ett litet gupp så neg den lite mer bak å då tog det i under bakaxeln i rören med en fin gnistkaskad som följd
Svetsade som tur var ihop rören med ett plattjärn just under bakaxeln så det var aldrig nån fara.Men detvar den enda punkten det tog på..
Men vet då inte hur man ska dra för att få dom förbibakaxeln ovanför fjädern..
Det enda raka är att skaffa Sidepipes!!
Svetsade som tur var ihop rören med ett plattjärn just under bakaxeln så det var aldrig nån fara.Men detvar den enda punkten det tog på..
Men vet då inte hur man ska dra för att få dom förbibakaxeln ovanför fjädern..
Det enda raka är att skaffa Sidepipes!!
-
Lars Nilsson
- Rookie

Hej susanna113
Kommer du på något smart sätt att dra rören ovanför bladfjädrarna så är jag intresserad av hur du gör i så fall.
Man kanske skulle ha lite skrap plåtar under bilen ?
Den är ju verkligen låg.
Kan låna garage lyft näst intill gratis hos en men kommer inte inte upp på lyften det tar i överallt under Iriterande!
Speciellt nu när jag skulle behöva vara under en del och bygga nya avgassytemet.
Mvh
MrV8
Kommer du på något smart sätt att dra rören ovanför bladfjädrarna så är jag intresserad av hur du gör i så fall.
Man kanske skulle ha lite skrap plåtar under bilen ?
Kan låna garage lyft näst intill gratis hos en men kommer inte inte upp på lyften det tar i överallt under Iriterande!
Speciellt nu när jag skulle behöva vara under en del och bygga nya avgassytemet.
Mvh
MrV8