så jag tänke höra med er vad man kan tänkas att få för den, självklart vet jag att jag inte kommer få tillbaka allt på långa vägar, men den skiljer sig ju en del ur mängden, och den är helt körbar, finns småfix att greja med för perfektionisten
Corvette stingray -74
Observera, motorn är helt nybyggd, den har gått i runda slänga 5mil.
Weiand 6-71 skruvkompressor
csb 355 (0.30)
4-Bultat
Arp bultar i hela motorn,
Ny smidd vev och stakar från Ohio Crankshafts.
Pro-Tru smidda kompressorkolvar (8.5:1)
Kompressorkam från Erson Cams
Vevlager från King High Performance
Proform Elektrisk vattenpump
Elektrisk El-fläkt
Griffins största Alu kylare som fick plats
Holley blå soppapump (bör kanske bytas till en större)
2x Holley 600vac
Mussetoppar med dom stora ventilerna, portade och polerade kanaler,
nya ventiler och fjädrar.
Mallory brytarlös fördelare.
Låda:
Preppad TH400, med manuellt ventilhus och oljekylare, 2800 i stall
Div:
Nya American Racing TTII 17"
Bose Hillborn scoop
Nya bromsok runt om vintern -04
Ramlyft -96
Finns nån sättning i lacken vid framskärmarna.
Inredningen är väl ok, spricka i instrumentpanelen, utsågat för cd där orginal radion satt.
Autometer Cobalt varvräknare med Shiftlight
Autometer Competition Oljetrycks och vattentemps mätare
Stolarna har nytt skinn, men man kanske skulle låta en sadelmakare klä dom ordentligt?
Popup lysena funkar inte, strulade med vaccumet så jag kopplade förbi dom slangarna, man får lyfta dom för hand

!observera! att det inte sitter några sidepipes på den längre, nu är det raka rör som mynnar innan bakhjulen, låter... rätt så högt