Jag var redan klar i december med mitt mekande så det har inte funnits så mycket att visa upp.
Senaste nytt är nya lägre brickor under centrum topplocks skruvarna som kolliderade med rull lyftarna.
Det var ju inte så där värst spännande.....
Måste fixa nån seg gucka som tätar mellan mina skeva ventilkåpor/packningen.
Den undre delen av packningen silikonade jag fast mot topparna så där är det tätt iallafall.
Bägge venttilkåporna är bananformade och det är ca 3 mm glapp i ytterändarna.
Tips emottages gärna på lämplig gucka.....
Gbak's Garage
Gbak's Garage
Senast redigerad av gbak den mån sep 04, 2006 22:55, redigerad totalt 2 gång.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
tätning
3M har en form av tätning som är ruskig. Det är en korv kan man säga som är ca 6mm tjock och 3-4 dm lång ungefär. Dra av den längd du behöver och montera sen ihop prylarna. Inget kladd eller sånt.
Fungerar väldigt bra. Se det ungefär som en siliconsträng fast hårdare och formbar och klibbar fast som tejp ungefär.
Tobbe
Fungerar väldigt bra. Se det ungefär som en siliconsträng fast hårdare och formbar och klibbar fast som tejp ungefär.
Tobbe
MB 560 SEC
BMW 525
BMW 525

