Har någon provat vinterkörning med Vetten? Läste ett reportage från isen utanför Luleå med C6:an. "Den sladdar inte trots idoga försök, så länge antisladd är inkopplat" skrev dom. Då körde dom med dubbade Hakkapelitta. Eftersom det inte är så mycket snö här i stockholmstrakten blir man säkert åksugen då och då även om det är vinter! Karossen rostar ju inte i alla fall.
Tack grabbar för svaren om hastighetsmätaren. Det blir ju mycket frågor och funderingar så här i början.
Vinterkörning
- Corvgubben
- Rookie

Vinterkörning
I himlen kör alla Corvette!
vinterkörning
När jag provkörde C6an var det på vinterföre,gick aldeles utmärkt.
Men vetten är ju lite låg så man bör nog undvika tillbehörsspoilers o dyl om man tänker köra på vintern,dessutom lägger ju bakpartiet igen rätt kraftigt.
på den bilen var ju rullomkretsen på hjulen lite för låg så den uppförde sig inte riktigt korrekt,men inget man led av.
Men vetten är ju lite låg så man bör nog undvika tillbehörsspoilers o dyl om man tänker köra på vintern,dessutom lägger ju bakpartiet igen rätt kraftigt.
på den bilen var ju rullomkretsen på hjulen lite för låg så den uppförde sig inte riktigt korrekt,men inget man led av.
- Corvgubben
- Rookie

Vinterkörning
Hejsan
Personligen så skulle jag inte vilja ta ut "pärlan" på några längre sträckor på vintern även om vädret skulle tillåta det.
Saltet på vägarna tar ju rätt hårt på aluminiumet bla och även övrigt på bilen.
Inte rost förstås men det blir ju fult ganska fort även efter det torra saltet som ligger kvar innan vårregnen har sköljt bort det.
Det får nog bara bli några kortare rundor runt kvarteret eller liknande även om det suger.
Håll ut. Det blir alltid sommar
även om den ibland inte blir så bra precis

Personligen så skulle jag inte vilja ta ut "pärlan" på några längre sträckor på vintern även om vädret skulle tillåta det.
Saltet på vägarna tar ju rätt hårt på aluminiumet bla och även övrigt på bilen.
Inte rost förstås men det blir ju fult ganska fort även efter det torra saltet som ligger kvar innan vårregnen har sköljt bort det.
Det får nog bara bli några kortare rundor runt kvarteret eller liknande även om det suger.
Håll ut. Det blir alltid sommar
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White