Snabbare ursprungskontroll
Just nu tar det två arbetsdagar från det att vi har mottagit dina handlingar tills det att vi påbörjar handläggningen av ärendet. Vi svarar i telefon inom tre minuter.
För närvarande handlägger vi ärenden som inkom till oss den 2 april.
Under helger och helgdagar pågår ingen handläggning.
Låter ju lovande detta, kanske man kan hoppas på 7-14 dagars väntetid som max då eller ?
Fick tillbaka ursprungskontrollen efter en vecka. Om man tar bort en dag för posten åt varje håll samt lörd och söndag så är handläggningstiden 3 dagar. Så nu funkar det OK igen! / Carle
Corvgubben skrev:Fick tillbaka ursprungskontrollen efter en vecka. Om man tar bort en dag för posten åt varje håll samt lörd och söndag så är handläggningstiden 3 dagar. Så nu funkar det OK igen! / Carle
Roligt att höra, valde du tillfällig registrering ?
Nej, tror inte det hade funkat eftersom bilen inte har några utländska skyltar. Det står någonstans att den ska vara registrerad i annat land om det ska fungera. Dessutom ska jag lämna bort den för ombyggnad och besiktning i veckan, så det var ingen ide tyckte jag. / Carle
Corvgubben skrev:Nej, tror inte det hade funkat eftersom bilen inte har några utländska skyltar. Det står någonstans att den ska vara registrerad i annat land om det ska fungera. Dessutom ska jag lämna bort den för ombyggnad och besiktning i veckan, så det var ingen ide tyckte jag. / Carle
Okej då kan jag glömma det med då.
Vad får du betala för allt ?
Samt vad ingår ?
Hej igen! Kalaset kostar 18000 minus baklysen som jag skickar med. Då ingår original strålkastarspolning, bullercertifikat, omdragning av el och byte av vissa lampglas samt montering av positionsljus och besiktning och jag får tillbaka bilen besiktigad och klar efter en vecka. Det kanske låter dyrt, men det går fort och det blir rätt på en gång. / Carle