ZR1

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

ZR1

Inlägg av Ingo »

Vad sägs om den här ?
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=62427
Nu är det slut om att sukta efter en Z06,utan återigen ZR1...
650 hästar ,ska vi tro att det var som när förra Zr1,an presenterades att man inte riktigt nådde upp till förväntningarna? (lovade 400 men blev 385..
:lol: )
men var ska det sluta?
http://www.youtube.com/watch?v=gLj6vdGqRic
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Har den helt plötsligt blivit omdöpt till ZR-1, det tror jag inte på :?

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo zr1 blir det nya namnet. :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jaha då blir det väl till att sälja huset 2009 och krypa in i en 2-rumslägenhet istället! :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Janne Strandberg »

Skrivet: Ons Nov 07, 2007 9:00 am Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Jaha då blir det väl till att sälja huset 2009 och krypa in i en 2-rumslägenhet istället!
Ja du Lars, och sen ytterligare några år senare får du väl flytta ur 2-rummaren och bygga en koja i skogen när ännu en ny och häftigare modell kommer....

Hälsningar
Janne
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jo det kostar att ligga på topp Janne! Men jag får nog säga att jag aldrig varit så nöjd med en bil som jag är med min Z06 - den var dyr men roligare kan man inte ha så länge man har kläderna kvar på kroppen! :roll: Så jag ser fram emot 2-rumslägenheten 2009 :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Janne Strandberg »

jag aldrig varit så nöjd med en bil som jag är med min Z06! Så jag ser fram emot 2-rumslägenheten 2009
Det är glädjande att läsa och jag tror att de allra flesta är supernöjda med sina C6 Corvetter oavsett modell.
Men jag tror nog jag genomskådat GM's strategi för Corvetteutgivning ( ...ironi...) -
Hela tiden kommer man ju ut med bättre och vassare modeller. För att få sälja, så måste man ju öka hästkraftsantalet vartannat eller vart tredje år, för att tjäna pengar och så vi har något att drömma om och se fram emot. Det kommer nog aldrig at sluta och utvecklingen har bara börjat.
Kanske det blir elbilscorvette om 10 år, vi skriver ju redan kWh i regbeviset, gäller bara att ha tillräckligt lång skarvsladd... Och hybrider börjar ju bli dussinvara. Men det måste vara V8 även på elmotorerna, hur nu GM skall lyckas med det...
Och vi måste väl önska GM god tillfriskning med sin senaste förlustrapport på - var det ca 150 miljarder?

Så vad säger du Lars, framåt 2010 - 2015, kan du tänka dig att vi kan dela på en koja i skogen (med stort fyrbilsgarage), så vi kan fortsätta att drömma om vassare Corvetter?

Hälsningar
Janne
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

4-bilsgarage ja! Men då kan vi skippa kojan i skogen för du tar bara en hängmatta, litet skåp med kaffebryggare, äggkokare, och en väckareklocka. Där har du det perfekta garaget och bostaden kombinerat!

Öhh.. glömde jag säga att du nog nog måste skilja dig först.........annars kommer det med automatik om jag känner kvinnosläktet rätt! :roll:

/Lars/
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Janne Strandberg skrev:
Skrivet: Ons Nov 07, 2007 9:00 am Ämne:

--------------------------------------------------------------------------------

Jaha då blir det väl till att sälja huset 2009 och krypa in i en 2-rumslägenhet istället!
Ja du Lars, och sen ytterligare några år senare får du väl flytta ur 2-rummaren och bygga en koja i skogen när ännu en ny och häftigare modell kommer....

Hälsningar
Janne
Åsså kom det ännu en ny härlig variant, Corvette 427 Limited Edition Z06... Endast 84.000 dollar :wink:
Bild
:arrow: http://www.bilsport.se/news.php?id=53913
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

NJA

Inlägg av Ingo »

Mange_C5 skrev:
Janne Strandberg skrev: Ja du Lars, och sen ytterligare några år senare får du väl flytta ur 2-rummaren och bygga en koja i skogen när ännu en ny och häftigare modell kommer....

Hälsningar
Janne
Åsså kom det ännu en ny härlig variant, Corvette 427 Limited Edition Z06... Endast 84.000 dollar :wink:
Bild
:arrow: http://www.bilsport.se/news.php?id=53913
För mycket posör för mig..
Bättre köpa en vanlig Z06,a då och lägga extrapengarna på något som ger mer effekt grepp eller väghållning.
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Lars J skrev:Jaha då blir det väl till att sälja huset 2009 och krypa in i en 2-rumslägenhet istället! :roll:

/Lars/
Näää varför lägenhet? man kan ju bo i bilen :D
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Användarens profilbild
frisk