Hej igen!
Är det någon som har haft eller har ett glapp i sidled samt uppot i själva tilt leden.Mycket iriterande.Vet någon vad det troliga felet är och hur åtgärdar man det.Corvette -70
ps Snart är det dax för helrenovering o nybyggning av min 454 ls7.
Ett vinter projekt.
Irriterande glapp tiltstyrning c3
Hej, ja jag har bytt ut min orginalratt och om jag minns rätt så finns det en justerskruv för låsringen (tiltvredet) som finns under (bakom) ratten.
Justerskruven (skruven syns när du lossat på signalplattan som bara är att dra loss, den har en stor taggig bricka med en låsskruv, så bort med skruven dra åt och sätt tillbaka låsskruven.
Detta för att låsa i tiltled.
Justerskruven (skruven syns när du lossat på signalplattan som bara är att dra loss, den har en stor taggig bricka med en låsskruv, så bort med skruven dra åt och sätt tillbaka låsskruven.
Detta för att låsa i tiltled.
-
- Corvetteälskare
Föregående mail pratar om "telesocpe" funktionen, och det stämmer att du kan justera hur hårt den låser genom att ta bort signalknappen etc.
Tiltfunktionen är lite pilligare att komma åt. Nu har jag faktigt inte plockat isär min tilt på Corvetten, men för många år sedan hade jag samma problem på en Cheva pickis = samma typ av tilt. Där var det helt enkelt några skruvar, som lossnat med tiden, som håller fast låsklackarna till tiltlåsningen.
Jag plockade ur hela rattstången, tog bort ratten, rattnavet etc. och kunde till sist dra bort kåpan kring rattstången som täcker tiltfunktionen. Räckte sedan med att dra fast skruvarna igen och så var det fixat.
Mvh, Björn
Tiltfunktionen är lite pilligare att komma åt. Nu har jag faktigt inte plockat isär min tilt på Corvetten, men för många år sedan hade jag samma problem på en Cheva pickis = samma typ av tilt. Där var det helt enkelt några skruvar, som lossnat med tiden, som håller fast låsklackarna till tiltlåsningen.
Jag plockade ur hela rattstången, tog bort ratten, rattnavet etc. och kunde till sist dra bort kåpan kring rattstången som täcker tiltfunktionen. Räckte sedan med att dra fast skruvarna igen och så var det fixat.
Mvh, Björn