kompressor
kompressor
Är jävligt sugen på lägga i en komressor,vilken är att rekomendera och hur går det med besiktningarna sen??
Re: kompressor
Besiktning går oftast inte bra, ett fåtal brukar klara sig - beror lite på var man bor.
Om det är centrifugalkompressor (A&A, Vortech, Procharger) som är intressant så är det A&A som är det bästa, de har en helt överlägsen remdrivning för att slippa slir och den bästa/mest effektiva intercoolerlösningen. Läs på lite på corvetteforum.com så hittar du mycket info. Jag har ett kit på hyllan till salu för 52000kr om det är av intresse (kontakta mig för info om det).
Om det är skruvkompressor(uppe på motorn) som är av intresse så är det Magnuson som gällt fram tills nyligen då Edelbrock släppte ett eget kit. Problemet med dessa kit är att du behöver en ny huv och är besvärligare att plocka bort till besiktningen.
Med centrifugalkompressor tar det ca 1 timme att ta bort kompressorn och en timme tillbaks vid besiktning.
Du behöver inte byta program i bilens dator när du ska besiktiga, kompressormappen fungerar även att använda utan kompressor men bara vid vanlig körning - inga höga varvtal och ingen fullgas bara
men det spelar ju ingen roll när det bara ska besiktigas.
Om det är centrifugalkompressor (A&A, Vortech, Procharger) som är intressant så är det A&A som är det bästa, de har en helt överlägsen remdrivning för att slippa slir och den bästa/mest effektiva intercoolerlösningen. Läs på lite på corvetteforum.com så hittar du mycket info. Jag har ett kit på hyllan till salu för 52000kr om det är av intresse (kontakta mig för info om det).
Om det är skruvkompressor(uppe på motorn) som är av intresse så är det Magnuson som gällt fram tills nyligen då Edelbrock släppte ett eget kit. Problemet med dessa kit är att du behöver en ny huv och är besvärligare att plocka bort till besiktningen.
Med centrifugalkompressor tar det ca 1 timme att ta bort kompressorn och en timme tillbaks vid besiktning.
Du behöver inte byta program i bilens dator när du ska besiktiga, kompressormappen fungerar även att använda utan kompressor men bara vid vanlig körning - inga höga varvtal och ingen fullgas bara
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: kompressor
ok ! det låter ju inte så avancerat då,men om besiktningmannen blir gasglad när han ska ut å provköra ,surar den ner sig då??
Re: kompressor
Den kommer gå fett när man drar på utan att ha kompressorn på plats men vid en vanlig besiktning ska inte besiktningsmannen köra mer än på området till bromsprovaren etc så han lär inte märka något.vildtwin skrev:ok ! det låter ju inte så avancerat då,men om besiktningmannen blir gasglad när han ska ut å provköra ,surar den ner sig då??

