Jag har lite problem med ccm..en..det börjar med att den gröna lampan blinkar på automat temp jag men på ac panelen
plösligt går motorn upp i temp..kylfäktarna slutar att fungera + ingen ac ..jag löser problemet med att ta bort säkringen
till ccm ac..hokus pokus sen fungerar allt igen..en stund..ska kolla felcoderna..senare..någon mer som har upplevt detta fel?
1992 LT! cab
CCM KAROSSERIDATORN....
Re: CCM KAROSSERIDATORN....
Troligen hitta felet AC läckage..måste fyllas..kollade coden på panelen..genom att trycka på fläktknapparna upp ocn nerconpers skrev:Jag har lite problem med ccm..en..det börjar med att den gröna lampan blinkar på automat temp jag men på ac panelen
plösligt går motorn upp i temp..kylfäktarna slutar att fungera + ingen ac ..jag löser problemet med att ta bort säkringen
till ccm ac..hokus pokus sen fungerar allt igen..en stund..ska kolla felcoderna..senare..någon mer som har upplevt detta fel?
1992 LT! cab
samtidigt sedan på automatknappen..fick felcode 9...det innebär kolla läckage samt fyllning AC...om man gör detta så slipper man tjuvkoppla fläktarna och överhettnings problem
Re: CCM KAROSSERIDATORN....
Ok fyllt på AC...alltt normalt condensorfläkten går ...motorfläkten startar...som den ska...lampan lyser konstant grön på panelen..
plus att det blev svalt i bilen...och även motorn..om jag ska va ärlig så fattar jag ingenting av detta system..det var nog många konstruktörer på denna bil...ingen visste vad den andra gjorde..och inte jag heller
plus att det blev svalt i bilen...och även motorn..om jag ska va ärlig så fattar jag ingenting av detta system..det var nog många konstruktörer på denna bil...ingen visste vad den andra gjorde..och inte jag heller
conpers skrev:Troligen hitta felet AC läckage..måste fyllas..kollade coden på panelen..genom att trycka på fläktknapparna upp ocn nerconpers skrev:Jag har lite problem med ccm..en..det börjar med att den gröna lampan blinkar på automat temp jag men på ac panelen
1992 LT! cab
samtidigt sedan på automatknappen..fick felcode 9...det innebär kolla läckage samt fyllning AC...om man gör detta så slipper man tjuvkoppla fläktarna och överhettnings problem