Deras bil gav 335hk & 335 lb-ft på hjulen, bilen hade då gått 100 miles. Låter mer rimligt med tanke på transmissions förlust på 15-20% beroende på låda jämfört med de 356hk på bakhjulen som det postats om tidigare.
De har provkört bilen på bana och här är lite feedback:
>Som C5an har den underdimensionerad kylning av motor & låda för hård användning - ett måste med extra oljekylare
>Bromsarna är i princip likadana som på C5an, med andra ord de tar slut fort - ett måste med bättre belägg och skivor
>Bromskylarna fram blåser bara i hjulhuset precis som på C5an - ett måste med bromskylare som blåser i centrum på skivan
>Samma problem med stabilitet i höga farter och med 'side stepping' vid kurvtagning på ojämnt underlag - coilovers nästa !
I övrigt en väldigt trevlig och bekväm bil med en massa nya elektroniska gizmos, inte en helt ny bil utan mer en på alla områden upphottad C5a.



