Medlemsskap?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
C4-88
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: fre aug 06, 2010 23:13
Ort: sandviken

Medlemsskap?

Inlägg av C4-88 »

Jag hade beställt info från ccs om medlemskap, den info kom i fredags med en cm nr 2 2010. Den tidningen var
jättebra tyckte jag, synd att man inte kan köpa den utan vara medlem. Jag skulle vilja veta mer exakt vilken
rabatt på resp företag medlemmar har. Detta för att försöka motivera mig att bli medlem, för medlemsavgiften och inträdesavgiften tycker jag var i högsta laget. Jag har-är medlem i olika föreningar-klubbar, men betalar inte i närheten av detta pris. Men jag förstår även att allt kostar pengar. Tack för en jättebra hemsida den besöker jag varje dag.
m.v.h Jonny 8)
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Stingray »

Om du är intresserad av att åka på lite träffar och möten i klubbens regi så har du tillbaka pengarna för medlemsavgiften flera gånger om då du får mycket käk, kaffe, tidningar, kalendrar och mycket mycket mer som medlem :)

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Ricky »

Jag håller med Tommy!

Jag har bara varit medlem en sommar men på denna sommar har jag använt min bil en hel del till att åka på trevliga fikaträffar, dragit runt på fina landsvägar i både spänstigt och avslappnat tempo samt under flera dagar kört banracing och provat dragracing på Mantorp.
Men framför allt har jag träffat en massa trevliga människor med samma intresse som jag har, blivit bjuden på ett jättetrevligt garage-julbord och andra små med trevliga tillställningar som förgyllt vardagen.

Jag har nog aldrig använt en hobbybil så mycket som Corvetten just av den anledningen att det är trevligt att åka och träffa folk. :)

Rabatter är ju också bra och oftast ligger klubbrabatterna på mellan 10-20% vilket kan vara ett mycket trevligt tillskott om man pysslar en del med bilen. :D

Helhetsbilden sumerad så finns det imo ingen anledning att INTE vara med. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Turbojet »

Det kan kännas lite dyrt!
Men jag gick med för andra gången och har inte ångrat det. Massor med kul kompisar :D
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 262
Blev medlem: ons feb 11, 2004 2:53
Ort: Södertälje

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 62an »

Själv gillar jag banracing (vilket Corvette är mycket lämpad för) och den årligen återkommande Mantorpsträffen gör ensamt att medlemsavgiften lönar sig. Corvetteklubben har så många arrangemang av olika slag, så att om man sätter detta i perspektiv till medlemsavgiften, så är den mycket låg.

Förutom detta så har vi ganska många rabattavtal. Ett enda inköp från någon av sponsorerna kan ofta ge mer i rabatt än medlemsavgiften. Så var fallet när jag köpte en ny front från USA. Rabatten var flera hundra dollar.

Sen är det också väldans kul att vara medlem. :P
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
C4-88
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: fre aug 06, 2010 23:13
Ort: sandviken

Re: Medlemsskap?

Inlägg av C4-88 »

Det låter som ni har det ganska bra, men är det lika aktivitet norr om dalälven? :roll:
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 262
Blev medlem: ons feb 11, 2004 2:53
Ort: Södertälje

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 62an »

1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !
CCS är ju indelat i olika Distrikt, man bor i ett. Men det
är ju inget som hindrar, att man kan besöka andra Distrikt ! :D
En Corvette är ju byggd för att åka med ! 8) ! Oftast är resan
halva nöjet, det tycker i alla fall jag ! För att hålla abstinensen
på en lagom nivå, så är det bara att åka så mycket man orkar / hinner !
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Ingo »

C4-88 skrev:Det låter som ni har det ganska bra, men är det lika aktivitet norr om dalälven? :roll:
Distrikt norr har varit nästan dött,men nu är det tänkt att det som förr var övre norr ska igång igen i sommar..

brukar vara ett par vårträffar i maj en i norrbotten en i västerbotten ,en på Wheels sommarmöte och någon höstträff,och så kanske aktiviteter på någon annan träff..
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 745 »

C4-88 skrev:Det låter som ni har det ganska bra, men är det lika aktivitet norr om dalälven? :roll:
Har du tittat på aktiviteterna i mälardalen :?: En del träffar sker ganska långt norr om Sthlm. Och vilken bana har du närmst, MittSverigebanan eller Mantorp :?:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
C4-88
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: fre aug 06, 2010 23:13
Ort: sandviken

Re: Medlemsskap?

Inlägg av C4-88 »

Var ligger mittsverige banan?
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 745 »

C4-88 skrev:Var ligger mittsverige banan?
http://rejsa.nu/bana_info.asp?midlanda
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Medlemsskap?

Inlägg av chevette »

Det händer inte mycket på Mittsverigebanan. Eller kanske inget alls? Jag är inte uppdaterad just nu men de har problem med tillstånd. Läs själva på:
http://www.motorpark.se/sam.asp Observera: Sidan är senast uppdaterad den 23 april 2007!
http://www.onsdagar.se/
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 745 »

chevette skrev:Det händer inte mycket på Mittsverigebanan. Eller kanske inget alls?
Vad tråkigt :(
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !
Det mesta som gäller motorsport anses ju inte
riktigt " rumsrent ", tyvärr !! :cry:
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Mange_C5 »

62an skrev:Själv gillar jag banracing (vilket Corvette är mycket lämpad för) och den årligen återkommande Mantorpsträffen gör ensamt att medlemsavgiften lönar sig. Corvetteklubben har så många arrangemang av olika slag, så att om man sätter detta i perspektiv till medlemsavgiften, så är den mycket låg.

Förutom detta så har vi ganska många rabattavtal. Ett enda inköp från någon av sponsorerna kan ofta ge mer i rabatt än medlemsavgiften. Så var fallet när jag köpte en ny front från USA. Rabatten var flera hundra dollar.

Sen är det också väldans kul att vara medlem. :P
62an fick nog med det mesta.
Även om man bara nyttjar en liten del av det totala utbudet så är det absolut mer fördelaktigt att vara med än att stå utanför.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
C4-88
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 134
Blev medlem: fre aug 06, 2010 23:13
Ort: sandviken

Re: Medlemsskap?

Inlägg av C4-88 »

Jag tror inte min "vette" skulle hålla en resa till Mantorp,och några race varv där. Då jag har över 30 mil enkel resa. Och då jag varken har trailer eller drag bil som klarar "Vetten" heller. Så får jag nog hålla tillgodo med våra lokala "jänkeklubb". Men det skulle vara kul att prova Mantorp, men det får bli den dag man har en nyare bil. Men detta forum kommer jag att följa.
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Medlemsskap?

Inlägg av Mange_C5 »

C4-88 skrev:Jag tror inte min "vette" skulle hålla en resa till Mantorp,och några race varv där. Då jag har över 30 mil enkel resa. Och då jag varken har trailer eller drag bil som klarar "Vetten" heller. Så får jag nog hålla tillgodo med våra lokala "jänkeklubb". Men det skulle vara kul att prova Mantorp, men det får bli den dag man har en nyare bil. Men detta forum kommer jag att följa.
Även Mantorp oräknat så är det värt det iom rabatter och träff/cruising arrangemang
(vete f-n om inte fika rundorna i sig hämtar hem medlemsavgiften om man är flitig). :twisted:

Dessutom, vad är 30 mil enkel resa för en som du som bor lite norröver?
Jag och många andra sörlänningar har ju också 30+ mil till Mantorp..
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 262
Blev medlem: ons feb 11, 2004 2:53
Ort: Södertälje

Re: Medlemsskap?

Inlägg av 62an »

Mantorpsträffen är inte mer avancerad än man gör den. Bilen borde hålla för resan ner och tillbaka. Sen kan man vara där som åskådare och göra lite prova-på-aktiviteter, som t ex köra konbana. Alltid lika roligt, även om man inte är med och tävlar. Om du inte vill ta steget att bli medlem ännu, så kan du ändå komma till Mantorp som besökare med din bil. Fritt inträde om du inte ska rejsa!

Får du blodad tand så blir du medlem.
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Skriv svar