Varför är det så? Hur fungerar detta?
Antispinn och fälgstorlek
Antispinn och fälgstorlek
Vad jag förstår så måste det skilja i rullomkrets 3% mellan fram och bakhjul för att antispinn ska fungera.
någon som har en bra förklaring?
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Antispinn och fälgstorlek
Antispinn mäter avvikelser i rotationshastigheten mellan hjulen & när den blir för stor reagerar den.
På C5an är den programmerad för att ha en viss skillnad pga att den har olika däckstrl fram/bak.
Den tillåter utöver det en extra marginal eftersom den annars skulle bli alltför känslig.
Försök därför att bibehålla skillnaden mellan bak/fram eftersom alla avikelser gör att du får en alltför känslig antisladd.
Om det var en bra förklaring får du avgöra själv
På C5an är den programmerad för att ha en viss skillnad pga att den har olika däckstrl fram/bak.
Den tillåter utöver det en extra marginal eftersom den annars skulle bli alltför känslig.
Försök därför att bibehålla skillnaden mellan bak/fram eftersom alla avikelser gör att du får en alltför känslig antisladd.
Om det var en bra förklaring får du avgöra själv
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
745: då har jag blivit lite klokare, vi hade en diskussion om detta på mitt jobb men jag hade ingen bra förklaring till detta. 
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Kul att kunna hjälpa till, nästa diskussionsämne kanske blir antisladd: http://sv.wikipedia.org/wiki/Elektronis ... tskontroll.MatsV1 skrev:745: då har jag blivit lite klokare, vi hade en diskussion om detta på mitt jobb men jag hade ingen bra förklaring till detta.
Lycka till
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
- Corinthian
- Corvettefanatiker

Skillnaden i rullomkrets mellan fram & bakdäck på en Corvette är ca 4.3% som standard.MatsV1 skrev:Vad jag förstår så måste det skilja i rullomkrets 3% mellan fram och bakhjul för att antispinn ska fungera.
Varför är det så? Hur fungerar detta?någon som har en bra förklaring?
Om man minskar det (större framdäck/mindre bakdäck) så kommer antispin'en slå i vid vanlig körning (har hänt mig), o ökar man det (större bakdäck/mindre framdäck) så är det inte normalkänsligt
Senast redigerad av Corinthian den sön okt 09, 2011 18:45, redigerad totalt 1 gånger.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Borde inte detta gå att programera bort eller programera om?
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..