Läckert
Läckert
Tjena!
Premiärtur i tisdags. 15 grader varmt. Sjukt väder, nått måste ha hänt med moder jord. Men skit samma. Vred igång 427:an som morrade igång på direkten efter vintervilan, och drog en repa genom Åmål (Snart gjort). Passerade en och annan vattenpuss, så det blev grundlig rengöring när jag kom hem. MEN DET VAR DET VÄRT. Är på gång att bygga garage 12X7,5 meter. Då blir det ramlyft. Gissa om jag kommer att terrorisera er!!
Mvh/Kenneth
Premiärtur i tisdags. 15 grader varmt. Sjukt väder, nått måste ha hänt med moder jord. Men skit samma. Vred igång 427:an som morrade igång på direkten efter vintervilan, och drog en repa genom Åmål (Snart gjort). Passerade en och annan vattenpuss, så det blev grundlig rengöring när jag kom hem. MEN DET VAR DET VÄRT. Är på gång att bygga garage 12X7,5 meter. Då blir det ramlyft. Gissa om jag kommer att terrorisera er!!
Mvh/Kenneth
Corvette convertible C6.
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Re: Läckert
Hejs
Ja! 15 grader det är ju nästan högsommar!
Jag ser fram mot ditt ramlyft! Vad ska det bli då tro? Renovering till orginal eller lite racigare?
Ja! 15 grader det är ju nästan högsommar!
Jag ser fram mot ditt ramlyft! Vad ska det bli då tro? Renovering till orginal eller lite racigare?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Ja du Kjell.
Planen är att få allting i så tipp topp det går. Det blir nog varken orginal eller rejs, skulle jag tro. Det där med att varenda skruv och mutter ska vara orginal har jag redan släppt. Fast tanken var nog sådan från början. Men våddafuck, huvudsaken är att man får kärran i topptrim.
Planen är att få allting i så tipp topp det går. Det blir nog varken orginal eller rejs, skulle jag tro. Det där med att varenda skruv och mutter ska vara orginal har jag redan släppt. Fast tanken var nog sådan från början. Men våddafuck, huvudsaken är att man får kärran i topptrim.
Corvette convertible C6.
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Hejs
Man ska trivas med bilen! Som sagt orginal eller inte.
Man får göra sitt eget orginal...
Man ska trivas med bilen! Som sagt orginal eller inte.
Man får göra sitt eget orginal...
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
Peter Anjou
- Corvettefanatiker

hejsan !
När den har lämnat "bandet" på fabriken då
är den original, men så fort man byter nån del
mot en ny, då är den ju inte original längre !
"Nyskick" kanske är mera passande ?!
Men det som är så bra, är att man får göra som
man vill !!
När den har lämnat "bandet" på fabriken då
är den original, men så fort man byter nån del
mot en ny, då är den ju inte original längre !
"Nyskick" kanske är mera passande ?!
Men det som är så bra, är att man får göra som
man vill !!
KUL!!vette427 skrev: Planen är att få allting i så tipp topp det går. Det blir nog varken orginal eller rejs, skulle jag tro. Det där med att varenda skruv och mutter ska vara orginal har jag redan släppt. Fast tanken var nog sådan från början. Men våddafuck, huvudsaken är att man får kärran i topptrim.
Ser fram emot att följa denna tråd och grattis till byggandet av ett fantastiskt garage.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

>Kenneth !
Det är väl kaross lyft du ska göra , om du ska göra ramlyft
får du lägga Corren upp å ner först ?

Det är väl kaross lyft du ska göra , om du ska göra ramlyft
får du lägga Corren upp å ner först ?
/Christer 
Tjena Chrippe.
Gott att se att du är på hugget. Vet inte vad som är korrekt uttryck. Jag skall ju lyfta karossen FRÅN ramen. Men Ok. Du har nog rätt. 1 - 0.
Mvh
Kenneth
Gott att se att du är på hugget. Vet inte vad som är korrekt uttryck. Jag skall ju lyfta karossen FRÅN ramen. Men Ok. Du har nog rätt. 1 - 0.
Mvh
Kenneth
Corvette convertible C6.
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Hejs
På amerikansk engelska heter det ofta: Frame off.
Men det är väl skit samma alla vet vad som menas!
När ska du börja renoveringen?
Det ska bli så roligt att följa en ny renoveringstråd med mycket bilder & text, men känn ingen press nu
På amerikansk engelska heter det ofta: Frame off.
Men det är väl skit samma alla vet vad som menas!
När ska du börja renoveringen?
Det ska bli så roligt att följa en ny renoveringstråd med mycket bilder & text, men känn ingen press nu
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Kör över sommaren i befintligt skick. I och för sig, så är den i ganska god kondition som den är, men det lockar att göra allt från början, liksom. Förhoppningsvis skall garaget stå färdigt till nästa vintervila. Då jä....
Dokumentation kommer det att bli i massor, som jag hoppas ni kommer att tycka det blir kul att kolla på. Det blir säkert frågor i massor också...
Mvh/Kenneth
Dokumentation kommer det att bli i massor, som jag hoppas ni kommer att tycka det blir kul att kolla på. Det blir säkert frågor i massor också...
Mvh/Kenneth
Corvette convertible C6.
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker