En M6'a passar perfekt men när man trycker dit en 1/4" (6,35) så spricker det!
De som formsprutade plasten hade väl ingen 1/4" utan provade väl med en M6 skruv och tyckte att det väl funkade lika bra.
F.ö så är plastbiten jävligt dåligt formsprutad, med rejäla insjunkningar vilket skulle kunna indikera en för kort hålltid i verktyget, dvs formen hinner inte inte fyllas ordentligt och för snabb avsvalning med stort krymp som resultat.
Verktyget är också dåligt utformat så man får stora gods ansamlingar, vilket gör att biten krymper rejält vid svalning.
Naturligtvis är orginalbitarna mycket gedignare gjutna!
Det här är den allra billigaste skiten från Fjärran Östern där man bara satsar på volym och snabba cash, jämn och ständigt låg kvalitet......
När/om jag betalar för detaljerna kommer varje plastbit att kosta mig ca 40:- lev och klar.
Jag ger mig fan på att underleverantören får kanske 50 öre e.dyl per detalj.
Och att göra rätt från början hade kanske höjt priset till 60-70 öre per st.
Jag betalar gärna några kr mer för att få kvalitets prylar.
Den stora vinnaren här är ju Corvette Central som lägger ut sina legojobb till usla underleverantörer i Asien, allt för att kunna tjäna några cent mer per detalj!......grrrrr!
Så där ja!
Det känns bra att få klaga lite, och det känns redan mycket bättre!
Nu tänker jag ta mig en Boddinton's och grilla en burgare!
Ha en trevlig helg allesammans därute!
Snart kommer sopmaskinen och städar upp gruset på gatorna, och då kan vi ta ut våra bilar (även de som har kassa kinesiska plastfästen för lykt pottorna)