Hej. Made in China=china quality! Vinstdrivande USA bolag som ger fullständigt F

N i kunderna.
Jag har köpt från Ecklers en fin "stinger"motorhuv made in USA,hel ok.
Har också köpt diff.kåpa, halvaxlar med fel inbördes mått, stötdämpare med saknade bussningar, och dörrlister som inte kom alls,men fick betala för dom ändå.
Dom svarade inte på email heller.
Corvette Central sätter ut om det är made in USA, och då verkar det vara ok, om man kan lita på det.
Amerikanarna är inte nådiga i sin kritik mot allt skräp som importeras, och det är inte rätt mot kineserna heller, men det är bolagen som styr.
Sedan monteras det och säljs t.ex."rebuildt differentials av bl.a. Duntovs motors, Eck,CC, m.fl. En av dom som Duntov byggde ingick total haveri.

Duntovs Motors HQ Diff

Rebuild by Clowns
Man kan köpa en färdig diff. för ca 1000 USD, men riskerar att få kronhjulsflex
på köpet, dessutom vet man inget om kvaliteten på delarna. På Digital Corvette har jag läst om, och sett foto på nya knutkors som spruckit rätt av.
Jag har genom Digital C. hittat både mekaniker och HQ parts, "made by 100%
Patriotic citizens"
Visst kostar det, men värdet på slutprodukten är helt annorlunda.
Jag får själv punga ut med 3500 USD+tull moms för min diff. Hellre det än att bli ståendes vid vägkanten och vänta på bärgare, och sen börja om igen.
(Nu har jag 500hp+ och valde en förstärkt 10 bults diff.)
Riktiga delar har jag köpt hos Toms axle parts (superpatriot), och Mark Williams, mekaniker som Gary Ramadei och Mike Dyer tillhör eliten när det gäller hjulupphäng, bakvagn m.m. deras diffar rullar som rolexklockor.
Amerikans kvalité japp ! Den finns där ännu, bakom dom stora katalogbolagen.
Kolla mitt inlägg om Diffkåpa och kardanaxlar på min länk "Bakaxel skeppsklocka" nedan.