Hej!
Den slangen ger dig portat vacum, att användas till vacumklockan på fördelaren.
På "min" (som jag hade innan byte till Holley) är den porten plugggad.
Det finns ett till uttag för portat vacum på framsidan av förgasaren, där satt min slang till vacumklockan.
Ser i din andra tråd att du kopplat vacumklockan till insuget, prova att byta till ditt portade uttag på förgasaren, (slangen som det suger i idag) så får vi se vad resultatet blir.
Joo då, det fattas grejer för att få choken att fungera. Det skall sitta en bimetallfjäder i ett litet hus i insugsröret. Bimetallfjädern aktiverar en liten stång som öppnar chokespjället, när motorn blir varm. Frågan är om ditt chokespjäll på något sätt är ställt i öppet läge, annars kommer det alltid att vara stängt.

=Du kör med choke hela tiden. Se till så att chokespjället är låst(på lämpligt sätt) i öppet läge, så kan du strunta i den detaljen. Det behövs ingen choke på sommaren.