Orginal remskivan till styrservot var lite för stor ( se tidigare bild ) så jag modifierade en annan remskiva så nu är det problemet löst, nu går den långt från bulten till bärarmen ( bulten är lite kapad )
Eftersom remskivan blev mindre så var originaldrivremmen för lång, så jag fick leta fram en kortare...( fick prova många olika innan det löste sig ) jag hoppas att det inte blir något problem med att styrservopumpen snurrar fortare.

Hade problem med urtrampningslagret, det var för kort ! men det visade sig att jag hade beställt fel svänghjul, pratade med Dalheims ( hade beställt det genom dem ) om problemet och de godkännde att jag returnerade det till dem ( trots att det var specialbeställt ) och kunde beställa ett som var tjockare, men hade iallafall problem med urtrampningslagret det slutade med att jag köpte ett justerbart så nu ska det vara löst.
Har även köpt ny koppling Centerforce dual friction.

Bakaxeln var inte så snygg..

Hittade orginalmarkeringen för utväxlingen (AM=3:36)

Slipade rent bakaxeln och skickade iväg den till Stigs Axle and parts, skulle vara klar i slutet av april men han har inte ringt ännu ( hans tidsuppfattning är inte så bra men han är duktig... )

Ramen var ytrostig men det fanns ingen genomrostning någonstans, behövde bara byta plåten under balken fram.

En stund senare:

Alla skruvar, muttrar,fästen m.m har ytbehandlats av Kromteknik i Eskilstuna, här är en del av dem.

Motorn blev naturligtvis lackad i Cheva orange, alla skruvar är ytbehandlade ( utom till topparna, ville inte ta bort dem ), ventilkåporna ska poleras eller lackas orange, har inte bestämt mig.

Växellådan var ny men den blev iallafall lackad med aluminiumfärg, för att stänga alla porer, det är lättare att hålla den ren då.
Det jag retar mig på är att jag glömde lämna in bultarna/locken som var monterade på växellådan till ytbehandling


Alla delar har blästrats och målats i halvblank svart, bärarmarna blev bra.


Ramen har kommit tillbaka från blästring/grundlack, men den var inte slät pga rostporer, så det var bara att spackla hela ramen.
Kom även på att växellådsbalken skulle vara demonterbar. Så jag snodde "smugglers" idé...


Jag plastade in garaget efter spackling/slipning och grundade en gång till, slipade sedan grunden och lackade svart.


Jag är nöjd med reultatet



Första delen monterad på ramen

