http://www3.idrottonline.se/KarlskogaMF ... /Kalender/
Någon som ska dit
Moderator: ornet




Tala om när det passar så kan vi bli några styckenRicky skrev:Gelleråsen står på "to do listan" men när är ännu lite osäkert sedan bilen fortfarande står på pallbockar.






Någon kanske blir besviken men ett bra skäl att skaffa vagnbok, allt blir så mycket lättare.745 skrev:Karlskoga Motorförening ordnar körningar
http://www3.idrottonline.se/KarlskogaMF ... /Kalender/
Någon som ska dit
Jaha där var den sagan all..Mange_C5 skrev: Någon kanske blir besviken men ett bra skäl att skaffa vagnbok, allt blir så mycket lättare.![]()









Räknar man in kostnaden för utrustning så är det betydligt dyrare att åka på träningar än trackdays... nästa år är det obligatoriskt med HANS med..Mange_C5 skrev:Föraren ska ha full personlig utrustning enligt reglemente…

2 150 kr vid nyanskaffning, boken gäller sedan i fem årCorinthian skrev:Räknar man in kostnaden för utrustning så är det betydligt dyrare att åka på träningar än trackdays... nästa år är det obligatoriskt med HANS med..Mange_C5 skrev:Föraren ska ha full personlig utrustning enligt reglemente…
Vad kostar en vagnbok?

Helt rätt! jag bara påpekar att det är en utgift..Mange_C5 skrev:Sen tycker jag man är fel ute om man tycker man att inköpskostnad av- och kravet på personlig skyddsutrustning är en försvårande omständighet för att köra på bana med vagnbok.
Torde vara samma kostnadsproblematik vid trackdaykörning, då vi pratar om att skydda sig själv mot skador OCH man behöver inte köpa nytt för det brukar finnas begagnat för vettiga pengar.
Förvisso upp till var och en men räckena är lika hårda alla dagar i veckan och risken för personskada är samma oavsett, snarare högre på en trackday eftersom omgivningen är mer osäker (blandad nivå på advekat räddning med kort insatstid, ovana medtrafikanter osv).
Att ordna en trackday kostar en hel del pengar varför CCS väljer att köra ett antal trackday med andra arrangörer, kolla racingkalendern.Ricky skrev:Kanske vi i klubben kan hyra en liten bana och anordna en trackday som passar gemene man som INTE har vagnbok och INTE har en racerbil..?
Alternativt gå samman med tex Mustang, Cobra eller Camaro klubbarna om en trackday?
Strålande initiativ att lägga ut när man ska ivägCorinthian skrev:jag kör där 14/7 med Ralphs Däck...
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79036
Min tanke (våta dröm) var att kanske försöka göra något gemensamt med andra klubbar och samla klassiska bilar till en enkel träff/dag på bana eller konbana eller vad det nu kan tänkas vara.745 skrev: Att ordna en trackday kostar en hel del pengar varför CCS väljer att köra ett antal trackday med andra arrangörer, kolla racingkalendern.
Mitt förslag är därför att om man vet någon lämplig trackday, tipsar sina klubbkompisar i god tid, detta görs tex genom att kontakta mig, racing ansvarig i respektive distrikt eller skriver ett inlägg på forumet.
Mvh Göran




Vi är säkert många som delar din dröm, och jag har arbetat för att det ska bli något åt det hållet i 2 år, vad säger du om att börja arbeta för att den ska bli någotRicky skrev:Min tanke (våta dröm) var att kanske försöka göra något gemensamt med andra klubbar och samla klassiska bilar till en enkel träff/dag på bana eller konbana eller vad det nu kan tänkas vara.
Det måste ju finnas flera platser runt tex Stockholm som måste vara tillgängliga i liket med tex Malmby? Lunda? Förslag?
Ta med bilen, kaffe och en fällstol. Gasa lite, ta en fika och kolla på bilar bara på kul utan att man måste vara Fitipaldi (fullt klassad racingbil).
Tyvärr kostar det en del pengar att köra banracing men det känns fel att sänka säkerhetskraven under SBFs minimikrav för att det ska bli billigare, därför har vi år kört i gång klass 2 där man kan delta med en konkurenskraftig Corvette till en relativt låg kostnad.Corinthian skrev:Räknar man in kostnaden för utrustning så är det betydligt dyrare att åka på träningar än trackdays... nästa år är det obligatoriskt med HANS med..
Vad kostar en vagnbok?