Firewall

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Firewall

Inlägg av sh454 »

God fortsättning på det nya året.Är det någon här på forumet som köpt och monterat ny torpedväggsisolering.Jag skulle behöva lite info och åsikter om passform och dyligt.

Stefan
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Firewall

Inlägg av Smuggler »

Hej Stefan,

Jag har köpt ett nytt sånt. Från ZIP. Kvaliten?? Tja, Ok USA standard. Det passsade sålunda nästan... Som vanligt alltså.
Mycket bra kvalitet på det yttre materialet, något sorts tjockt formpressat gummi i mörkgrå kulör. Isoleringen limmad från baksidan mot gummit med en folie närmast torpedväggen. Tyvärr halvtaskig limkvalitet men jag bättrade på lite.
Plastpluggar följde med men dessa känns lite tråkiga så jag köpte nya original gummipluggar vilka fungerade bra att trycka fast mattan med.

Hoppas detta ger dig lite mer kött på benen

Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Smuggler skrev:Hej Stefan,

Jag har köpt ett nytt sånt. Från ZIP. Kvaliten?? Tja, Ok USA standard. Det passsade sålunda nästan... Som vanligt alltså.
Mycket bra kvalitet på det yttre materialet, något sorts tjockt formpressat gummi i mörkgrå kulör. Isoleringen limmad från baksidan mot gummit med en folie närmast torpedväggen. Tyvärr halvtaskig limkvalitet men jag bättrade på lite.
Plastpluggar följde med men dessa känns lite tråkiga så jag köpte nya original gummipluggar vilka fungerade bra att trycka fast mattan med.

Hoppas detta ger dig lite mer kött på benen

Mvh: Daniel
Hej Daniel,jag köpte också från ZIP och en fabrikant som heter Quietride som jag håller på att brottas med.Sämsta jävla passform jag vart med om,verkar som jag får göra nya hål överallt och passningen mot torpeden ska man inte tala om.Att man får trimma lite kanter kan jag väl stå ut med. Materialet verkar OK gummi,folie och jute matta mot torpeden.Jag tänker skicka ett ilsket mail till ZIP men de lär väl knappast bry sig.Har du möjligen någon bild på mästerverket???

Hälsningar Stefan
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Smuggler »

Jag skall kolla när jag kommer hem. Kan möjligen även finnas någon bild i min renoveringstråd. Tycker dock att passformen på min var acceptabel. Däremot mattorna som jag nu monterat... Vilken nattsvart mardröm det var. Resultatet blev i slutändan ok. Men det tog nÄstan 2 veckor att få det klart.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Skriv svar