Detta faller väl under kategorin onödigt vetande men jag tycker det är lite intressant i alla fall.
Då jag i princip bygger bilen från grunden är AIM:en en ovärderlig hjälp. Men, den ger inte all information och ibland stämmer den inte alls med verkligheten. Ett exempel är lysknappens montageläge. I AIM anges att den skall monteras med kontaktstycket uppåt men det funkar inte då den i så fall tar i mätarhuset. Dessutom hamnar i såfall styrstiftet fel i förhållande till urtaget i panelen. Kontakten måste monteras vinklat ut mot dörrstolpen.
I instruktionen för speed warning funktionen (extra utrustning) anges att kontakten för detta skall monteras i säkringshållaren på plint märkt BATT. Detta går inte då själva kontakten inte passar i det urtaget!
Då jag har ett nytt elsystem misstänkte jag att det var fel på kontakten/säkringshållare. Kollade på mitt gamla system och det ser exakt lika ut där!! Kontakten satt där monterad i IGN urtaget där den passar perfekt. Även i nya funkade det. Inget av detta påverkar dock själva funktionen.
Lite "intresseklubben noterar" över detta men, det roar mig att hitta såna här små detaljer.
//Daniel
Några knepigheter i AIM:en för 1969
Några knepigheter i AIM:en för 1969
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Re: Några knepigheter i AIM:en för 1969
Skönt att det inte bara är jag som är lite autistisk. 
Mvh
Thomas
Thomas
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
Peter Anjou
- Corvettefanatiker

Hejsan !
Det finns många som är mer eller mindre "störda" !!
Det finns många som är mer eller mindre "störda" !!