Bästa försäkring?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: Bästa försäkring?

Inlägg av Jake »

Sammanfogat med redan existerande tråd.

Då detta är ett allmänt intressant ämne, svara i tråden och INTE på mail!
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
Aero
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 19
Blev medlem: tor apr 01, 2010 23:12
Ort: Herrljunga

Re: Bästa försäkring?

Inlägg av Aero »

Jag kollade runt på de flesta bolag förra året när jag införskaffat min C5 -00.
Och det är som någon av er skrev innan. Att skaffa försäkring är som att spela på lyckohjulet. :lol:

Till sist iaf så stod det mellan DINA och TRYGG HANSA. Slutade med att jag fick dealat med DINA så jag fick samma pris där men till lite bättre villkor! 8)

Man skall komma ihåg att det går nästan alltid att deala/pruta med alla bolag! Dom är ju som vilket företag som helst, dom vill ju också få sålt sina tjänster!

Så lycka till allihopa! :P

Ps. Jag fick betala 7200 för helår, helförsäkring, i låst garage, 1000 mil, jag är 29 år och bor på landet. 6000 i självrisk men ingen självrisk om jag krockar med utlandsregistrerat fordon eller djur. Där jag bor anser jag väl att största chansen till att skada bilen är att stöta på något djur på vägen! Ds.

C U OUT THERE!! :!: :wink:
MatsV1
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 328
Blev medlem: sön jul 25, 2010 13:12
Ort: Tungelsta

Re: Bästa försäkring?

Inlägg av MatsV1 »

Jag hade turen att killen jag köpte min C5:a av jobbade på Länsförsäkringar, så jag fick bra rabatt via honom på min helförsäkring. Men jag ska nog kolla runt ändå för att ha koll på att man har bästa pris osv....
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White

CCS - 3355
Erling
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jan 19, 2011 10:41
Ort: Göteborg-Billdal

Re: Försäkringsfråga?

Inlägg av Erling »

Hasse C4 skrev:Hej
Svarar här inne.
Hur stor premien blir beror på var du bor, om den är i låst garage
ålder, på ägaren. Hur hög självrisk du lägger in. Körsträckan 500 mil är nog i minsta laget.

Jag bor i Gbg och har en 02:a betalar 648 kr i månaden hos Länsförsäkringar med 4000 kr i självrisk. När den är avställd på vintern (halva året) då betalar jag 95 kr i månaden.
Körsträckan är då 1000 mil per år. Jag är 56 år så har väl en del fördel av det...(gubbe med hatt syndromet)

Bästa sättet är att ringa runt till olika bolag. Har du tex andra försäkringar kan du kanske få mängdrabatt.
Harry
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: Bästa försäkring?

Inlägg av Conan999 »

Hej. Har just kollat upp vad Trygg Hansa ska ha helförs/helår på min bil. Dom hade höjt premien från 7600kr till 11350kr. Helt sjukt vilken maffia. Jag frågade av vilken anledning och givetvis så kunde de inte svara på detta. Har verkligen tröttnat på försäkringsbolagens nonchalans. Blir att ringa runt nu
MVH Conan999
Raz
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons maj 11, 2011 10:53

Re: Bästa försäkring?

Inlägg av Raz »

Jag står själv inför ett köp av en C5a och min försäkring (24 år) bor i Älmhult Småland skulle landa på 734kr/månad = 8800/år (Länsförsäkringar). Sen var det inga krav på var hur och när den skulle rulla, så den får stå ute på en parkering (inte för att jag vill det) och kan köra den till jobbet, så inga klasuler så att säga.

Tycker det är helt okej pris för min ålder - och värt att notera är att Länsförsäkringar krossar alla i smidighet att lösa om problem uppstår, spelar ingen roll vad det är - de tjaffsar inte och löser problemet snabbt och lätt - bara det är värt lite extra.. dock så är dem ju billigast för mig så jag får både äta kakan och behålla den :P
Skriv svar