Lite bilder på en av -08 kompressorbilarna vi håller på med, denna är nästan klar.
Lite av hur dumpen sitter och omplacering av tutan, på röret kan du också se givaren till boost-a-pump.
Intercooler, observera att dragöglan är bortkapad eftersom det är en europabil - annars får inte intercoolern plats/hamnar i rätt läge.
Specialanpassning av A&A lufttunnelplåt för att få dit oljekylaren.
Vi monterar boost-a-pump (Flow charger heter A&As version) precis bredvid tanken för att få så kort anslutning som möjligt till pumpen, dvs högsta möjliga spänning till pumpen. I vanliga fall monterar man den i motorrummet och använder originalkabeln fram till pumpen som tyvärr ger en hel del spänningsfall. Boost-a-pump matas nu direkt från B+ med en grov kabel.
Nästan klart
Nu ska det dit lite uppgraderingar med Elite tunnelplåt, PFADT coilovers, PFADT krängningshämmare och bromskylning fram. Vi ska också eftermontera en heads up display.
Börjar bli lite tråkigt med alla bilder på kompressorinstallationer, eller ....

RaceLab.se /
Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email
info@racelab.se