Sida 2 av 4
Re: Ny motor
Postat: sön mar 28, 2010 15:07
av Hånta
Säga vad man vill,men jag är grymt nöjd med att ha lyckats köpa denna motor
Nu längtar jag bara på att få ihop bilen så att man får provköra motorn.
Lars
Re: Ny motor
Postat: sön mar 28, 2010 15:39
av Chrippe
Det var ju ett grymt ljud när den satt i Camaron vad tänker du ha för avgassystem till corvetten ?
Re: Ny motor
Postat: sön mar 28, 2010 21:47
av Hånta
Det lutar mot sidepipes,samma som på cabben min.
Re: Ny motor
Postat: sön mar 28, 2010 22:19
av Ricky
Hånta skrev:Det lutar mot sidepipes,samma som på cabben min.
Kärlek både för ögat och örat.
http://www.youtube.com/watch?v=xJpC9Gyuuww
Re: Ny motor
Postat: mån mar 29, 2010 19:32
av Mr. Beam
Det måste ju lukta lite gummi också......
http://www.youtube.com/watch?v=NQJlBRGYSN8
Men jag fattar inte vad han blev så sur över....
Re: Ny motor
Postat: ons apr 21, 2010 16:53
av Hånta
På Fredag är det tänkt att jag ska hämta hem älsklingen
Då ska jag ta och pysa en öl och bara sitta och titta på den
Lars
Re: Ny motor
Postat: ons apr 21, 2010 17:16
av vett74
hehe du får ställa in den i vardagsrummet så länge

Re: Ny motor
Postat: ons apr 21, 2010 17:26
av Hånta
Jag tror att det är en annan person som inte skulle uppskatta det så riktigt bra

Re: Ny motor
Postat: sön aug 22, 2010 12:08
av Hånta
Nu en svår fråga.OM,jag säger bara om jag skulle få för mig att jag skulle vilja sälja motorn.Vad skulle den då vara värd
Lars
Re: L-88 motor
Postat: sön aug 22, 2010 14:30
av KrilleN
Det är jättesvårt att värdera en sån motor, det behövs lite info innan värdering

Hur original är den?
Har den exakt rätt kam, kolvar, vev, stakar, toppar, insug?
Vad har blocket för Suffix kod? När är blocket gjutit?
MVH
Re: L-88 motor
Postat: sön aug 22, 2010 15:00
av Hånta
topparnas nr är 3919842 68-69 427 L88 closed camber men dom ska vara portade o donade i förbräningsrum
Isuget nr 3933198 68-69 427 L88/ZL1
Block 3916321 68 427 (435hk) borrad 0,100 = 447 cui 12,9:1 komp =595hkr
Sen är det som sagt rätt kam,mm
Ingen förgasare är det med.
Lars
Re: L-88 motor
Postat: sön aug 22, 2010 19:12
av KrilleN
Det finns inget suffix på blocket? (De 2 bokstäverna som talar om vad motorn satt i för bil)
Utan dom kan det ju vara svårt att bevisa att det är en original L88. Iofs om datum på block, toppar och insug stämmer så är det ju lite troligt.
Alltså, är det en "ihopplockad" L88 så är ju inte värdet speciellt mer än nån annan 427 motor i liknande utförande.....40-45 000 kanske 50, förutsatt att den är i BRA skick. Men får tänka på att det inte är några nya grejor prestanda mässigt, varken kam, toppar eller insug.... de har ju dock ett nostalgivärde.
Re: Ny motor
Postat: sön aug 22, 2010 20:06
av Ricky
Hånta skrev:Nu en svår fråga.OM,jag säger bara om jag skulle få för mig att jag skulle vilja sälja motorn.Vad skulle den då vara värd
Lars
Nej, nej, nej, inte sälja Hånta, -Köra!!

Re: L-88 motor
Postat: tis sep 28, 2010 17:59
av Hånta
Ja så tog livet en stor vändning,fast till det positiva
Ska bli pappa till 2st tvillingar nästa år
Så då tänkte jag sälja bort min L88 motor.
Dom som är riktigt intresserade och har pengar kan ringa mig på 070-2301277 på kvällstid.
Dock inga skamm bud mottaget och inga mejl.
Lars
Re: L-88 motor
Postat: tis sep 28, 2010 19:44
av Mr SIXPACK
GRATTIS LARS!!!
Vad spännande att bli pappa....
Tur att du har 2 Corvetter nu när det blir tvillingar.
Motorn skulle passa i mitt Vardagsrum!
Synd att jag inte har pengarna.
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
Re: L-88 motor
Postat: tis sep 28, 2010 21:23
av Hånta
Tackar Svempa
Fast nu tänkte jag göra mig av med 72:an
Tänkte köpa på mig en Camaro istället så att man får med sig hela familjen på evenemang.
Så nu ska kaross,ram,papper mm säljas bort.
Kommer att bli grymt kul med 2 knoddar som springer runt en
Lars
Re: L-88 motor
Postat: ons sep 29, 2010 7:32
av Don Tomaso
Stort grattis!!
Har själv tvillingar, fast de är stora nu.
Den motorn skulle passa fint i min 68:a men har heller inte pengarna

Re: L-88 motor
Postat: ons sep 29, 2010 16:45
av Hånta
Tack Don Tomaso
Ser verkligen framemot att de ska titta fram snart.Men man får väl vänta
Lars
Re: L-88 motor
Postat: ons sep 29, 2010 19:25
av Jake
Knö ner motorn i camaron vettja, den har ju trivts i en sådan förrut

Re: L-88 motor
Postat: tor sep 30, 2010 16:55
av Hånta
Den får nog åka ner i 1969:an i vinter
Lars
Re: L-88 motor
Postat: fre okt 01, 2010 18:03
av vett74
Tycker jag låter som en utmärkt ide

Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 21:58
av Hånta
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 22:36
av Ricky
Hånta, vad ska du köra med för hedders till L88:an?
//Ricky.
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 22:37
av KrilleN
Har rätt många bilder på L88 motorer...men ser ingen sån på någon av bilderna, men hade den inte funnits så hade ju inte ecklers sålt den.......
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 22:48
av Hånta
Ricky
Jag ska köra med 2 1/8 Hooker super competiton headers.
Lars
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 22:54
av Ricky
Hånta skrev:Ricky
Jag ska köra med 2 1/8 Hooker super competiton headers.
Lars
Där ser man.
Jag köpte sådana också (HOK-2225-1HKR) och de var inte helt "bolt on" i corvetten..
Du får provmontera och se hur de passar på din bil.
Måste säja att jag blev lite överraskad då de inte funkade helt utan justeringar.
//Ricky.
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 22:58
av Hånta
Jag tog hem ett par sådana åt en arbetkamrats Camaro 67:a.Samma sak där,det blev till att banka lite på 2 rör
Lite surt med tanke på att de kostade 800$
Vart blev det fel för dig
Lars
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 23:05
av Ricky
Hånta skrev:Jag tog hem ett par sådana åt en arbetkamrats Camaro 67:a.Samma sak där,det blev till att banka lite på 2 rör
Lite surt med tanke på att de kostade 800$
Vart blev det fel för dig
Lars
839:95$ kostade de, + frakt, +tull, +moms.. -Och ¨å passade de inte..
De tog i ramen på höger sida och jag har ungefär motsvarande en tumstocks tjockleks (ca 3mm) klaring på vänster sida.
Sen så breddar de så mycket under bilen att det kommer se helt sjukt ut med S-böjar om man ska försöka dra avgasrören genom hålen i ramen vid vxl-lådan.
Så jag kommer dra mina rakt bakåt under ramen och helt enkelt få leva med den låga markfrigången detta medför.
Lite trist på så rara ärtor.

Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 23:06
av Smuggler
På några Corvette forum i staterna som jag lallar runt på är man inte direkt imponerade av Hookers kvalitet längre. Många har haft problem med passform. De verkar bankas ihop av mexxare numera. Hedman headers har några tyckt mer om vad gäller passform men, det är ju USA vi pratar om och halvfabrikat är väl mer det normala.
Re: L-88 motor
Postat: tis feb 22, 2011 23:21
av Hånta
Ricky
Du har inga bilder på hur det serut under bilen med headers:arna
Lars