Ser ju ball ut . Är det slotsmags fälgar man skymtar
Behåll den extriört som den är med skärmbreddare o klassiska raggarfälgar
80-tals racestuk ser man inte nig ofta nuförtiden
Ser bra ut med trummorna i ugnen Antar att det blir första och sista gången du får göra det...
Nu är det bara att handfila alla vassa kanter på bärarmarna så att färgen får bra fäste även på kanterna
Smuggler skrev:Ser bra ut med trummorna i ugnen Antar att det blir första och sista gången du får göra det...
Nu är det bara att handfila alla vassa kanter på bärarmarna så att färgen får bra fäste även på kanterna
Mvh: Daniel
Jag får göra det när hon inte är hemma...
Övre bärarmarna är redan lackade, fått nya bussningar och är tillbakamonterade.
De undre är demonterade och ska blästras i veckan för att sen bli pulverlackade.
Om jag hinner så får hon nya bromsledningar i veckan också, dom drar jag i koppar och stålomspunna slangar.
Jag var hos lackaren idag och kikade, det såg bra ut med bärarmarna. Han skulle lägga ett lager till och jag hämtar dom på fredag.
Det blev grundat med 2 lager epoxi och sedan några lager med halvmattsvart.
Dessvärre hinner jag inte motera grejerna i helgen, då ska jag ut i skogen och jaga.
En mycket vacker och proffsig lagning med plastic padding..
Så.... jag gjorde en avgjutning igår där listen var hel
Å idag var jag ner och kollade på resultatet. Perfekt! Bara att såga bort det gamla skräpet och dit med det nya.
Lite mer epoxi, glas, spackel och lite slipande så kommer det bli som nytt.... fast bättre
Prova med väv istället för huggen matta. Brukar inte väta bra med huggen matta och epoxi. Risk för att laminatet blir fullt med luft och får dålig hållfasthet.
Mvh Daniel
Tack för tipset, det nog mindre jobb med väv och snyggare direkt.
Jag tänker att väven inte går att lägga i tajta 90 gradare, i det här fallet 180 i framkant.
Väv ska jag nog ha liggandes någonstans också.. Jag gör en ny imorgon med väv för att testa
Smuggler skrev:Hej, tycker nog att väven är mer formbar än huggen matta!
Testa!
Ja, idag har jag lärt mig något nytt Skönt, det fanns en anledning till att jag gick upp imorse också
Jag gör avgjutningen i två delar då det inte gick få den runt i framkant, men det fick jag göra på den förra också...
Det blev mycket snyggare, gick snabbare och väldigt mycket mindre kladdande.
Lite av lite som jag gjort senaste tiden... väntar fortfarande på containern..
Köpte ett hus härom sistens också. 60kvm varmgarage/verkstad i bottenplan plus ett kallgarage.
Så nu blir det till att bygga en matvaruhiss från köket och ner
Bara mos..
Allt som fattas här var enbart wellpapp och plastic padding. Asbra En bra början...