Sida 2 av 2
Re: R Tune
Postat: lör feb 08, 2014 19:59
av Olov Åkerlund
Alla företag kan göra fel och ha otur, men det som känns fel med RTune är bristen på att ta ansvar för orsakade fel och bristen på rak och ärlig kommunikation. Jag upplevde det när jag försökte få hjälp att åtgärda de fel som uppstod efter deras arbete med min bil, och jag upplever det nu igen. Racelab / RTune signalerar i kommunikationen på denna tråd att det finns en vilja att, om än begränsad, ge viss liten kompensation för de problem och kostnader jag haft, men när jag ger honom min email-adress för att vi ska kunna konkretisera det, så kontaktar han inte mig. Jag skickade även ett mail till RTune, där jag i vänlig ton bad honom ta kontakt med mig för att se om vi kunde hitta på någonting som inte skulle kosta dem så mycket, men som kunde vara värdefullt för mig, men jag har inte fått något svar !
En detalj som jag inte velat ta upp tidigare, var att när jag hämtade min åtgärdade Corvette från Chevrolet Norr så frågade jag Dennis om RTune hade varit i kontakt med dem, och han svarade då han att att de kontaktat honom i andra ärenden, men inte frågat något om min bil !
Re: R Tune
Postat: mån feb 10, 2014 10:19
av vette.se
sirh skrev:Jag kan fylla på denna tråd,
Beställde delar i augusti 2013 från R-tune som jag förskottsbetalde som vanligt när jag handlar där, men jag fick ett mail om att en del var var restad men att delarna skulle skickas så fort dom kommit in.
Men efter en lång väntan mailade jag några gånger och Sen efter ett par mail så fick jag svar tillslut, men jag har inte fått några raka besked om vad som händer mer än att beställningen gick inte igenom hela vägen av tidigare R-tune AB, sen när jag mailar tillbaka och frågar om vad dom menade med gamla R-tune osv så har jag inte fått nått svar än och detta är ganska precis 2månader sen.
Jag hade ju ingen aning vad som hänt dära då jag bor uppe i dom norrländska skogarna.
Men jag antar att problemet bara sopades under mattan vilket känns väldigt tråkigt och förjävligt måste jag då säga av ett företag man handlat mkt av genom åren och det aldrig varit några problem tidigare med.
Hej
Tråkigt att kommunikationen inte har fungerat, vi kommer att försöka kompensera samtliga kunder som kommit i kläm i samband med konkursen vänligen kontakta oss snarast möjligt på tel 08-591 11 20 eller
info@vette.se
Med vänlig Hälsning
VD Racelab
Re: R Tune
Postat: mån feb 10, 2014 10:23
av vette.se
Olov Åkerlund skrev:Alla företag kan göra fel och ha otur, men det som känns fel med RTune är bristen på att ta ansvar för orsakade fel och bristen på rak och ärlig kommunikation. Jag upplevde det när jag försökte få hjälp att åtgärda de fel som uppstod efter deras arbete med min bil, och jag upplever det nu igen. Racelab / RTune signalerar i kommunikationen på denna tråd att det finns en vilja att, om än begränsad, ge viss liten kompensation för de problem och kostnader jag haft, men när jag ger honom min email-adress för att vi ska kunna konkretisera det, så kontaktar han inte mig. Jag skickade även ett mail till RTune, där jag i vänlig ton bad honom ta kontakt med mig för att se om vi kunde hitta på någonting som inte skulle kosta dem så mycket, men som kunde vara värdefullt för mig, men jag har inte fått något svar !
En detalj som jag inte velat ta upp tidigare, var att när jag hämtade min åtgärdade Corvette från Chevrolet Norr så frågade jag Dennis om RTune hade varit i kontakt med dem, och han svarade då han att att de kontaktat honom i andra ärenden, men inte frågat något om min bil !
Hej
Som vi skrev tidigare:
Hej,
Vi har tagit del av dessa underlag tidigare med och våran respons är som tidigare inlägg där vi svarade på allt.
Olov du är välkommen hit vid tillfälle så kan vi säkert komma fram till något du känner är bra.
Med vänliga hälsningar,
VD RaceLab
Re: R Tune
Postat: mån feb 10, 2014 10:38
av Olov Åkerlund
Hej Racelab / Marcus ,
innan jag sätter mig och kör bil från Norberg till RTune, på vinst och förlust, så tycker jag att det vore bra om vi kunde diskutera detta innan, så jag vet om det finns några förutsättningar att hitta något som är OK för båda parter. Jag tycker också att det är rimligt att du kontaktar mig, istället för att jag ska behöva jaga dig, och få kontakt med dig endast på detta forum och inte via direkta mail som jag efterfrågat
Dessutom "Svarat på allt" ?
Mvh Olov
Re: R Tune
Postat: mån feb 10, 2014 14:37
av Olov Åkerlund
André Bodén, VD för Racelab o RTune, ringde mig nyss, och vi hade ett konstruktivt och bra samtal.
Jag kliver därför av denna tråd nu, och sköter den fortsatta kommunikationen i direkt dialog med honom.
Re: R Tune
Postat: mån feb 10, 2014 21:43
av Lars Jakobsson
Härligt Olov! Då kanske det finns hopp för oss andra som också sitter med ofärdiga bilar från R-tune..
Re: R Tune
Postat: tor feb 20, 2014 10:00
av sirh
Tänkte bara informera här att R-Tune RaceLab AB har löst mitt ärende och det gick mycket snabbt & smidigt jag är väldigt tacksam och glad över det och de känns riktigt kul att det börjar vara liv där igen, bra mail respons med.
Denna tråd är avslutad nu för min del, så tack RaceLab för 1:a klassig service!
Re: R Tune
Postat: mån feb 24, 2014 18:55
av Lars Jakobsson
Tyvärr är inte R-tune det minsta hjälpsamma i mitt fall, trots att många av dom medarbetare dom har idag även jobbade under den tid som problemen började med min bil.
Återkommer med en fullständig historia varför man verkligen bör akta sig för den här firman om man inte vill ha stora problem!
Re: R Tune
Postat: tis apr 01, 2014 18:58
av Olov Åkerlund
Olov Åkerlund skrev:André Bodén, VD för Racelab o RTune, ringde mig nyss, och vi hade ett konstruktivt och bra samtal.
Jag kliver därför av denna tråd nu, och sköter den fortsatta kommunikationen i direkt dialog med honom.
Tänkte bara informera om att jag har fått leverans av utrustning från Racelab/RTune till ett bra pris, som ger kompensation för en tydlig del av de kostnader jag haft tidigare. André har hanterat detta på ett bra sätt och jag är nöjd. Jag fick även ett bra bemötande av Mirjam när jag hämtade utrustningen, och de verkade ha fart på verksamheten i sina nya lokaler. Ärendet är nu historia för min del.