25% PÅ ECKLERS!!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Robert 25% rabatt utan motprestation är inte affärsmässig skriver du. Tror du inte att Eclers tycker att det är en motprestation att kunna nå 2000 Corvetteägare i Sverige. Dessutom har cluben här haft rabatt hos Ecklers i många år.

Vi är nog några stycken som sett mindre Speed-Shops komma och gå genom åren, så att handla med ett företag som är väl inarbetat kan kännas som en trygghet för en del.

Vidare så är vi många i cluben som själv driver olika företag och det är minsan inte någon "skyddad verkstad" som du kanske önskar. Genom tuff konkurens så tvingas man helt enkelt göra ett bättre jobb, lämna ett bättre pris etc. om man vill vara med.

Så Robert hoppa inte på styrelsen som jag tycker gör ett bra jobb utan välkommen till verkligheten där konkurensen många gånger är mördande. Är du duktig så klarar du dig, är du inte det så försvinner du eller kommer att föra en tynande tillvaro.

Dessutom har du ju nu fått en massa gratisreklam för ditt företag genom denna debatt!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Hånta »

Jag har nu beställt från Ecklers,och det var inga problem att få dessa 25% rabbatten :D .Så vi fortsätter nog att handla därifrån,som vanligt alltså :D .Fick svar från Debbie Hamilton att hon hade lagt in mig på club rabatten.

MvH
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Ralph

Inlägg av Ralph »

Intressant tråd detta kan inte låta bli en personlig reflektion!

Fick för ett tag sedan hem min och kompisens gemensamma beställning från Ecklers.

Utmärkt kommunikation via E-mail, Excel baserad lista som skickades T&R mellan mig och Debbie. Kompletterande telefonkontakt kostar dessutom i princip inget om du använder dig av Skype!

CCS rabatten på 25% utan diskussion innebar i praktiken att denna beställning kom hit fraktfritt. Då beställde vi för ~12000SEK och flera stora skrymmande detaljer.

Pris hemma, efter att alla prylar samlats till en sändning, leverans vid dörren, klarerat, intullat inklusive moms gav ett dollar pris på 11:50.

Problemet med många svenska handlare är att de verkar handla till katalogpriser själva och sedan lägger på egna rörelsemarginalen. Då ser vi USA prylar hemma till väldigt fantasifulla växelkurser.

Idag med internet m.m. så är det ju inte precis "rocket science" att göra en beställning utomlands och de etablerade firmorna är i princip riskfria att beställa från. Blir det fel skickar de dessutom oftast rätt pryl utan gnäll eller krediterar om något går sönder under garanti. (egen erfarenhet från både Ecklers och Summit)

Servicen däremot när det gäller att installera motorprylar och mappa m.m. är ju en annan sak, där verkar ju bl.a. Vette.se kunna göra ett bra jobb. Då skall man nog kolla hemma först.

Jag tycker CCS styrelse skall ha all kredit för att de förhandlat fram vår rabatt för, som sagts tidigare, världens största Corvette klubb ger bra argument på inköpssidan och i många andra sammanhang när man har Vette-kontakter utomlands.

Det blir däremot lätt patetiskt när man på en fri marknad tycker synd om sig, sin hobbyfirma samt pratar skit om sina konkurrenter.

Så, shoppa på, flickor och pojkar
Ralph
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Ja det är bra att det finns alternativ, själv så beställde jag via http://www.vetteparts.se/
Delar från Summit och corvette central och dollarpriset blev 11.48. Dom fixade då allt och det var diverse tunga och skrymande delar typ headers och bakaxel utväxling.
Det är värt att notera att Ecklers i min uppfattning ofta har högre listpris än övriga.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Ja gjorde mitt första försök för beställning av Ecklér´s o mailade o frågade om rabatten på 25% stämmnde o fick till svar att dom skulle lägga upp den på min beställning...fick dom även att frakta min beställning till containern som min bil ska segla hem i , tyckte det funkade smidigt...kan ju inte få det bekräftat än men funkar det så e det ju kanon...delar o bil hemma samntidigt :wink:

http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Skriv svar