Sida 2 av 7
Postat: fre jul 25, 2008 12:31
av goa2head
Underbar bild...drifting bild

Postat: fre jul 25, 2008 16:07
av COOLMACHINE
Blir det för hett om du kör med huven på???

Postat: lör jul 26, 2008 3:20
av goa2head
Ja det blir det beroende på vilken bana jag kör på. Just denna har många korta kurvor och går inte så fort men vid rätt hög belastning. Kyler dåligt när man kör sidleds med

Postat: ons sep 17, 2008 17:03
av GP
Måste bara gratulera till en av de grymmaste vettarna jag någonsin sett. Riktigt kul med såna här projekt.
Postat: tor nov 20, 2008 13:22
av goa2head
I väntan på massa roliga grejer från Vette.se så fixar jag med en låååång lista på vad som ska göras hehe.....

Så här ser bilen ut idag......(OBS inte jag som målat styrboxen i den färgen....en medlem i klubben som tyckte det va kul)

Poly bussningar kommer förbättra bilens köregenskaper avsevärt.

Iväg till blästring och pulverlackering...detta ska göras med ALLT.

Nya fronten påbörjad som ska förbättre luftflödet till kylare och intercooler

Här klart tröttnat på springa med domkraften vid varje däck byte och stå på knä mm.
Så installerat 4st Airjacks som lyfter bilen på några sec för snabbare hjul byten.

Postat: tor nov 20, 2008 20:11
av Båth
Vilken energi du har. Imponerande!! Bilen grym

Postat: fre dec 05, 2008 12:05
av goa2head
Som sagt i väntan på Poly bussningar och massa annat kul så blästras och pulverlackeras allt....tillochmed under bilen.

Så här såg det ut

Så här blir det....
Kommer bli en snygg kontrast mot de Mattsvarta fälgarna
Postat: fre dec 05, 2008 18:31
av vett74
det där blir ju hur bra som helst!

Postat: fre dec 05, 2008 20:31
av forsberg
supernice

Postat: fre dec 05, 2008 20:55
av Peter
Skoj projekt.
Postat: lör dec 06, 2008 12:07
av GP
Ser jävligt nice ut!
Postat: sön dec 07, 2008 23:44
av AndersC5
Det ser jävligt fint ut!!
Postat: fre dec 12, 2008 9:42
av goa2head
Lite grejer ramlat in från Vette.se..

Detta scoop skulle jag haft till kylning av bakbromsarna.
Om inte det löser sig smidigt blir det vent till kupen som är välbehövligt.

Lite snyggare tröskel paneler

Bättre luftintag till vxl och diff (och snyggare)

Snap off nav till någon smutt mocka race ratt
Postat: fre dec 12, 2008 10:23
av forsberg
varför e bakskärmarna oranga

Postat: fre dec 12, 2008 13:05
av goa2head
forsberg skrev:varför e bakskärmarna oranga

Bara höger som lackerad, mest för färgprov.....dra inga slutsatser från det nu hehe
Postat: fre dec 12, 2008 13:11
av goa2head
Så fixat en perfekt ratt till pärlan.
Ratt + Snap off nav 5600kr.... ibland borde man byte intresse..

Postat: lör dec 13, 2008 16:43
av GP
Får säga att det här Sveriges absolut grymmaste vette,
jag är jävligt imponerad.
Vill ha faktorn på den här är stoooooor!!
Postat: mån dec 15, 2008 9:26
av goa2head
GP skrev:Får säga att det här Sveriges absolut grymmaste vette,
jag är jävligt imponerad.
Vill ha faktorn på den här är stoooooor!!
Tackar!! Kul när någon gillar det man lägger ner tid på:)
Postat: mån dec 15, 2008 10:03
av goa2head
Lite nya pics:)....trots Julbord och vilda fester i helgen orkade man fixa lite med bilen hehe

Gamla hålet för kylning och nya sidakjolen. Nya luftintaget och kjolen är inte anpassade förvarann och "krockar" så måste få till det snyggt.

Kapat upp ett fint hål....

För att få detta stadigt innefrån så plastar jag dit en försänkt kant runt hela hålet.

Så här..

Passar helt ok nu mot sidokjolen

I normala fall hade jag tagit bort alla skarvar mm mellan kjol och bil men med den överhängande risk för att dom kommer ha närkontakt med höga curvsen på banan så ska dom va lätt att byta hehe.

Nya ratten passar fint i bilen.
Postat: mån dec 15, 2008 19:34
av GP
Riktigt snygga kjolar, spelade ihop bra med "gälen" därbak.
Hur mkt arbete är det för att få dit den?
Gälen till kylningen alltså.
Postat: mån dec 15, 2008 21:49
av goa2head
GP skrev:Riktigt snygga kjolar, spelade ihop bra med "gälen" därbak.
Hur mkt arbete är det för att få dit den?
Gälen till kylningen alltså.
Ja jag är inte riktigt klar än, ska plastas fast och sen fin spackas lite.
Men gjorde båda på 2-3kvällar.
Mesta tiden är att vänta på polyestern som härdar hehe
Postat: sön dec 21, 2008 20:18
av goa2head
Liten sneak peak på nya race stuket på Insanevette...
Man får en liten ide om hur det kommer sluta hehe

Pinnbultat och polybusstningar i hela chassit

Postat: sön dec 21, 2008 20:50
av Peter
Får lite Batmobil vibbar av denna;)
Bra jobbat.

Postat: mån dec 22, 2008 17:00
av GP
Ser riktigt bra ut det där!
Blir ännu mer racinglook än förra året.
Blir ett styvt chassi till sommaren hehe..... :D
Postat: mån dec 22, 2008 18:50
av Bengt
Vad gjorde du med bärarmarna ? Är de verkligen blästrade/pulverlackade ?
Postat: tis dec 23, 2008 9:43
av goa2head
Bengt skrev:Vad gjorde du med bärarmarna ? Är de verkligen blästrade/pulverlackade ?
Japp dom är blästrade och pulverlackerade. Färgen heter Chrome nått hehe
Postat: tis dec 23, 2008 10:00
av goa2head
GP skrev:Ser riktigt bra ut det där!
Blir ännu mer racinglook än förra året.
Blir ett styvt chassi till sommaren hehe.....

Ja nu har man gjort allt som nästan går med väghållning
Pdaft Polybussningar i hela chassit
Pdaft Coilovers
Pdaft Extreme swaybars
Alu kuddar i drivlinan
Pdaft Camber kit
Och så klart Toyo R888 däck:)
Postat: tis dec 23, 2008 12:12
av Mange_C5
goa2head skrev:GP skrev:Ser riktigt bra ut det där!
Blir ännu mer racinglook än förra året.
Blir ett styvt chassi till sommaren hehe.....

Ja nu har man gjort allt som nästan går med väghållning
Pdaft Polybussningar i hela chassit
Pdaft Coilovers
Pdaft Extreme swaybars
Alu kuddar i drivlinan
Pdaft Camber kit
Och så klart Toyo R888 däck:)
Skall bli intressant att följa dina kommande sonderingar i inställningsdjungeln.
Du är inte orolig för att den blir
för styv (iofs en inställningsfråga)? Det är lätt att tro att ju styvare ju bättre, vilket inte alltid är en sanning.
Du har förstås alla förutsättningar till en riktigt bra väghållning med allt det godiset!

Postat: tis dec 23, 2008 15:45
av goa2head
Mange_C5 skrev:goa2head skrev:
Ja nu har man gjort allt som nästan går med väghållning
Pdaft Polybussningar i hela chassit
Pdaft Coilovers
Pdaft Extreme swaybars
Alu kuddar i drivlinan
Pdaft Camber kit
Och så klart Toyo R888 däck:)
Skall bli intressant att följa dina kommande sonderingar i inställningsdjungeln.
Du är inte orolig för att den blir
för styv (iofs en inställningsfråga)? Det är lätt att tro att ju styvare ju bättre, vilket inte alltid är en sanning.
Du har förstås alla förutsättningar till en riktigt bra väghållning med allt det godiset!

Nej det är inga problem. Har ställt om bilen för olika stags race nu i 2år.
drag,drift,bana och gata.
Bilen har kännts rätt "tung" i kurvorna vilket jag tror polybusstningarna kommer fixa fint. Och ska på med vinge mm så jag kan hålle högre hastighet i långa kurvor typ "pariskurvor".
Är inte expert på området men gillar att testa mig fram:)
Så blir det sol på Corvette Club Mästerskap 2009 blir jag nog rätt snabb där:)
Re: Team Insane Racing`s Corvette C5
Postat: mån jan 05, 2009 11:23
av goa2head
Så nu har man fått lite gjort under julen..

Fått hem Repotaget i tidningen Zoom Magazin från Australien.
Så 3st tidningar på en sommar är fint:)

Början på repotaget

Framvagn&Bakvagn

Camber kit för bättre hjuljusteringar och tar bort risken för att hjulvinklar ändras vid tex påkörning av curvsen.

Vxl & Diff mm kontrollerad och uppfräschat

Takscoopet på plats

Trösklarna klara

Snabb uttag för luftdomkrafterna hamnar bak på bilen bakom nummerskylten.

Har rivit hela motorn med och börjat ombyggnad av den. Detta är nya gördeln som förstärker upp vevpartiet. Sen ska blocket line honas och cylindrarna honas lite.

Ett kamlager hade gett upp?! till min förvåning hade det flyttat sig ca 5-6mm ur sitt läge
och skadats. Hur detta kunnat hända vet jag inte....än

Byte av orginal gummiknutarna i kardan vilket va i lagom tid innan dom gav upp.Dom såg ut att ha plågats ett tag hehe

Sen så klart vingen på plats. Denna vinge är en äkta,justerbar kolfibervinge. Uttestad i vindtunnel vid olika vinklar. Så har alla förutsättningar till mer downforce.
Det är viktigt att ALLT på bilen sitter där av en anledning/funktion och inte för syns skull.