Urk!
Är det den mellan OK macken i Stuvsta och Farsta du menar?Peter skrev:Finns ju en schysst raka ut mot Ågesta. Nära o bra.
Det är alltid mycket trafik på E4:an
Har provat några ggr och släppt iväg bilarna framför en rejäl bit men jag kör ju in i ändan på dem nästan på slutet.
Fast det är väl klart kör man kl 3-4 på natten så är det väl lugnare.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
12:69 / 402
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Klart de va med bakelitpuckarna!
Med "riktiga" däck så går det nog att komma ner på låga 12:or skulle jag tro.
Jag hittade en tom raksträcka utanför E-tuna på vägen till Skövde.
Testade att smyga iväg med så lite hjulspinn som möjligt, kanske det är ett bättre sätt än att bara gasa fullt.
Med "riktiga" däck så går det nog att komma ner på låga 12:or skulle jag tro.
Jag hittade en tom raksträcka utanför E-tuna på vägen till Skövde.
Testade att smyga iväg med så lite hjulspinn som möjligt, kanske det är ett bättre sätt än att bara gasa fullt.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
G-tech'en angav 193 km/h.
Men den har just på hastigheten haft fel tidigare, så jag tar sluthastigheten med en stor nypa salt.
Tiden däremot går att lita på, den har varit nästan lika mot vad tidkortet på Malmby visade.
Men den har just på hastigheten haft fel tidigare, så jag tar sluthastigheten med en stor nypa salt.
Tiden däremot går att lita på, den har varit nästan lika mot vad tidkortet på Malmby visade.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Om man antar att G-techen räknar ca 8% fel (vilket den gjorde gentemot tidkortet senast på Malmby) så skulle min verkliga sluthastighet ha varit ca 176 km/h och då skall jag ha ca 440 hk på svänghjulet
Vilket nog kan vara troligt eftersom jag bara grovjusterat både tändning och förgasare. Det finns nog några hk till att hämta där.
Skulle verkligen vara kul att testa med riktiga däck någon gång......
Vilket nog kan vara troligt eftersom jag bara grovjusterat både tändning och förgasare. Det finns nog några hk till att hämta där.
Skulle verkligen vara kul att testa med riktiga däck någon gång......
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Men du får väl lägga in ett par slicks i husbudgeten 
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/


