Re: En newbies renovering...
Postat: sön maj 10, 2009 15:49
Så var det dax för lite uppdateringar...
Efter mycket slipning så bler armarna rostfria och fick sig en bra zinkbehandling.

Fick gjort en fin rostfri platta med tillhörande kåpa för den nya pumpen... Missbedömde dock placeringen då ljuddämparen skulle ligga där... Jaja, fick skippa lådan så länge och monterade den provisoriskt ovanför dämparen...

Man ska väl förvärma bensinen???

Jobbade många kvällar och kastades mellan hopp om att köra till vårmönstringen i Ängelholm eller missa ännu en vår...
Nya lager i armarna och nya knutkors... Det börjar se ut som om jag ska får köra i år...

Gammalt 2” som var så knyckligt att det var nog bara 1,25 på sina ställen... Köpte nytt 3” med X-pipe från Magnaflow genom Hansenracing... Skulle vara rostfritt men om inte min kemi missminner mer så är rostfritt inte magnetiskt... Fick det undersökt av 2 oberoende firmor som konstaterade att det var en rostfri legering... Lite skillnad vilket jag påpeka till Hansen som inte verka bry sig om denna ”falska” marknadsföring. Jaja, det var ett bra pris iaf...
Rören var till en 74 med bocka hornen så modifiering krävdes för att få dem att passa mina headers.. Lyckades inte helt så nu hänger de provisoriskt med 6 cm frigång... Dessutom måste jag flytta bensinpumpen till ett bättre läge! Ska bli skoj att få höra dem iaf!


Svårt att få hjälp en fredagsnatt så det fick bli självluftning...

Klockan blev 0230 på morgnen innan bilen var körklar och uppstartad. 08 på morgonen var man i garaget igen fyllde på olja på lådan och fick den att dra runt...Ut och testköra och check så inga läckor fans.. snabbtvätt och kl 10:30 var jag på årets vårmönstringen i Ängelholm... JÄVLIG trött men mycket nöjd...

Ett stort tack till ”gubbarna” i garaget för deras råd och hjälpande händer och som vanligt hade Björn på Carfix ett stort finger med i jobbet...
På att göra listan är:
Hjulinställning
Flytta bensinpump och tabort den mekaniska
Mäta med G-tech
På med nya Holley förgasaren
Mäta med G-tech
Vårmöte i Åsljunga och Meca Raceway
Efter mycket slipning så bler armarna rostfria och fick sig en bra zinkbehandling.

Fick gjort en fin rostfri platta med tillhörande kåpa för den nya pumpen... Missbedömde dock placeringen då ljuddämparen skulle ligga där... Jaja, fick skippa lådan så länge och monterade den provisoriskt ovanför dämparen...

Man ska väl förvärma bensinen???

Jobbade många kvällar och kastades mellan hopp om att köra till vårmönstringen i Ängelholm eller missa ännu en vår...
Nya lager i armarna och nya knutkors... Det börjar se ut som om jag ska får köra i år...

Gammalt 2” som var så knyckligt att det var nog bara 1,25 på sina ställen... Köpte nytt 3” med X-pipe från Magnaflow genom Hansenracing... Skulle vara rostfritt men om inte min kemi missminner mer så är rostfritt inte magnetiskt... Fick det undersökt av 2 oberoende firmor som konstaterade att det var en rostfri legering... Lite skillnad vilket jag påpeka till Hansen som inte verka bry sig om denna ”falska” marknadsföring. Jaja, det var ett bra pris iaf...
Rören var till en 74 med bocka hornen så modifiering krävdes för att få dem att passa mina headers.. Lyckades inte helt så nu hänger de provisoriskt med 6 cm frigång... Dessutom måste jag flytta bensinpumpen till ett bättre läge! Ska bli skoj att få höra dem iaf!



Svårt att få hjälp en fredagsnatt så det fick bli självluftning...

Klockan blev 0230 på morgnen innan bilen var körklar och uppstartad. 08 på morgonen var man i garaget igen fyllde på olja på lådan och fick den att dra runt...Ut och testköra och check så inga läckor fans.. snabbtvätt och kl 10:30 var jag på årets vårmönstringen i Ängelholm... JÄVLIG trött men mycket nöjd...


Ett stort tack till ”gubbarna” i garaget för deras råd och hjälpande händer och som vanligt hade Björn på Carfix ett stort finger med i jobbet...
På att göra listan är:
Hjulinställning
Flytta bensinpump och tabort den mekaniska
Mäta med G-tech
På med nya Holley förgasaren
Mäta med G-tech
Vårmöte i Åsljunga och Meca Raceway