Corinthian skrev: Klicka på "Product Documents" och sedan den undre länken så har du installationsbeskrivning.. annars är den här: http://www.zip-corvette.com/media/docum ... nt_kit.pdf
Tack Andreas:)
Det gick inte att öppna den när jag försökte tidigare:(
Fast jag förstår inte hur och var dom blåa tjocka brickorna ska vara?
Har inga hack på dessa så det är lite krångligare.
Det borde vara på den nedre bärarm.
Hmm får fundera lite till;)
Hittade den här froggy klippet.https://www.youtube.com/watch?v=b4jaHiVou80
Vilket trassel:(
kamber kittet har bara två lägen och man måste justera med vanliga plåt brickor:(
Har försökt lösa det här i fyra timmar och står nu på ruta ett igen:(
Är det någon här som har använt detta kitt??
Jag får inte dit brickorna i högsta läget precis samma fel som på USA forumet:(
HJÄLP!!!
Spara dina pengar och köp inte det här camberkittet!
4000kr är bortkastat på något som inte är färdigutvecklad:(
Jag satte dit originalet igen men ska försöka få dit det om vi inte kan få tillräcklig med camber mm.
Fast då måste vi slipa till brickorna så dom passar.
Bilagor
image-512482980.jpg (164.99 KiB) Visad 16148 gånger
Senast redigerad av Ubbe den tor mar 19, 2015 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
Kämpade minst i en timme för att få dit bulten. Tänk om jag bara hade skruvat bort plåten som skyddar tanken (2st skruvar)då hade det gått betydligt snabbare;)
Bilagor
image-120561369.jpg (166.32 KiB) Visad 16149 gånger
Senast redigerad av Ubbe den tor mar 19, 2015 19:50, redigerad totalt 2 gång.
[QUOTE="Ralph"]Hej, var köpte du dina rostfria bromsokskolvar? Med vänlig hälsning, Ralph[/QUOTE
Hej Ralph ! Jag har köpt dom från DRM http://dougrippie.com/products/drm-stai ... stons-c6z/
Via AK racing
Finns både till C5 och c6 z06.
Tycker det är en bra uppgradering av bromsarna och glöm inte installera bromskylnings slang också;)
Idag så blev det stress meka;)
Upptäckte att vänster framhjulslagret behövdes byta efter jag hade montera ihop grejorna:(
Bara att ta loss det igen;)
Köpte ett lager som funkar både fram och bak.
Tycker att det lagret borde bli mindre varm tack vare att det är hål genom lagret.
Ville ha SKF lager men det går bara att beställa från USA. Byter i vinter!(
Senast redigerad av Ubbe den lör nov 21, 2015 2:43, redigerad totalt 1 gånger.
Äntligen så har jag fått ditt dom flesta sakerna!
Nu är det bromsarna och buren mm som ska på plats! Väntar på hjulen som ska dyka upp snart!
295 fram blir trångt och brett;)
Får jag bilen i balans och mig själv, då kommer jag bli farlig;) kanske den snabbaste bilen i klubben;) I kväll blir det whisky;)
Bilagor
image-1541180214.jpg (253.93 KiB) Visad 15924 gånger
Leif Eriksson skrev:Hejsan Ubbe. Ta dig du en whiskey ikväll. Beundrar dig å din bil varje år på klubbmästerskapet på Mantorp / Leif
Tack så mycket:)
Kul att det är någon som vill kommentera i min tråd!
Idag blev det inget gjort, så nu får jag jobba ikapp i veckan;)
Måste få en dag med sol så att jag kan måla bromsoken.
Ja, bromsoken har jag målat i vinter. Men blev inte riktigt nöjd med den gula färgen jag ville ha. Men är stolt att jag lyckades montera tillbaka radion som hade ett el - fel i höstas.
// Leif
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Leif Eriksson skrev:Ja, bromsoken har jag målat i vinter. Men blev inte riktigt nöjd med den gula färgen jag ville ha. Men är stolt att jag lyckades montera tillbaka radion som hade ett el - fel i höstas.
// Leif
Jag ville så gärna ha gula bromsok men har förstått att den gula färgen är svår att behålla när det ska köras på banan.
Kommer att måla dom röda med 2-komp färg.
Visst känns det bra att fixa lite själv på bilen;)
Leif Eriksson skrev:Ja, bromsoken har jag målat i vinter. Men blev inte riktigt nöjd med den gula färgen jag ville ha. Men är stolt att jag lyckades montera tillbaka radion som hade ett el - fel i höstas.
// Leif
Jag ville så gärna ha gula bromsok men har förstått att den gula färgen är svår att behålla när det ska köras på banan.
Kommer att måla dom röda med 2-komp färg.
Visst känns det bra att fixa lite själv på bilen;)
Jag använde 2-komp men tyckte det blev för matt. Jo, det känns bra att göra en del själv men du gör ju så mycket. Men å andra sidan får ju jag mera tid över att sitta å "torråka"...
// Leif
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Leif Eriksson skrev:Hejsan Ubbe. Ta dig du en whiskey ikväll. Beundrar dig å din bil varje år på klubbmästerskapet på Mantorp / Leif
Tack så mycket:)
Kul att det är någon som vill kommentera i min tråd!
Idag blev det inget gjort, så nu får jag jobba ikapp i veckan;)
Måste få en dag med sol så att jag kan måla bromsoken.
Kul att läsa om vad du gör med din bil och det blir ju skitbra. Men måste erkänna att jag är skitdålig på att kommentera i de trådar som jag följer men uppmanar samtidigt till att fortsätta med arbetet att hålla igång trådarna! Utan dessa vore nog forumet ganska dött
peter.holm skrev: Kul att läsa om vad du gör med din bil och det blir ju skitbra. Men måste erkänna att jag är skitdålig på att kommentera i de trådar som jag följer men uppmanar samtidigt till att fortsätta med arbetet att hålla igång trådarna! Utan dessa vore nog forumet ganska dött Peter
Hej! Detsamma Peter:) Din tråd brukar jag också följa. Det är lite mysig att titta in på forumet på kvällen innan man somnar,det blir så bra drömmar då;) Hoppas att någon med c7 kan starta en garage tråd.
Igår så blev det målning av oken med 2-komp färg.
Inser att jag inte hinner sätta dit dom innan hjulinställning. Fälgarna har inte dykt upp så det var tur att jag inte sålde mina gamla fälgar.
Det blir att fortsätta monter tillbaks prylar idag;)
Bilagor
image-1167787104.jpg (347.54 KiB) Visad 15677 gånger
Det är nog så att jag varit lite "off" den senaste tiden.. Men jag tycker att det är jättekul att du är tillbaks på det rätta stället! Fäjsbok..va e de?
Du jobbar bra med din bil och skriver massor! Dessutom med bilder! Skitkul! Verkligen uppskattat! Fortsätt så!
Hoppas du blir snabbast i år!
Tack grabbar:)
Håller på att justera in LG GT2 coilovers.
Beställde lite högre markfrigång men tycker det blev väl högt.
Man ska kunna komprimera fjäder lite och skruvade justering ringen mot fjäder.
Vill få ner bilen nu ca 3cm. Vet inte hur många varv man måste skruva?
Mange har du justerat dina?Jag vet att man ska undvika justera, men vill ha den lite lägre;)
Bilagor
image-1325297647.jpg (205.25 KiB) Visad 15573 gånger