Du har inga bilder på hur det serut under bilen med headers:arna
Lars
Har en lite tafflig bild som iallafall visar ofseten mellan collectorn och ramhålet.
Avståndet mellan collector och ramhål har jag för mig var ca 25-27cm beroende på sida, och så ska reducern på plats så det blir inte mycket plats kvar att göra S-böj på..
Nu verkar det som om Photobucket laggar så du får ha tålamod med bilden, länken ligger här i inlägget iallafall.
Ricky Berg. 1972 454 convertible. CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se 2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Kom att tänka på lite annat som inte lirar med Hookers 2-1/8 Heddersen..
En sak är att kabeln som orginal är dragen i klammer på torpedväggen och går under styrstången kommer att bli grillad.
Med styrknutarna loss går det fint att dra kabeln ovanför stången och tätt upp under servoklockan.
De blir även tighta mot fästet för växellåset till vä om styrstången i bild så detta haf jag nu demonterat.
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Jo och så var de det med bromsröret och ledningen till "Fuel Canister" på vänster sida, dessa måste flyttas från insidan av rambenet till ovanpå..
Jag TROR att bränsleledningen till förgasaren på höger sida kan sitta kvar på sin ursprungliga plats men här har jag inte kollat så noga sedan jag ska dra ny soppaledning i alla fall.
Jag rekomenderar att man tar ett tomt block och ett par tomma toppar och provar heddersen först innan du lyfter i din fina L88.
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Känns som det inte direkt är bolt on saker alltså
Ska man behöva tillverka egna för att få det att likna något
Lars
Lars, jag tycker det låter som en förträfflig ide! Naturligtvis tar det en vansinning tid men med din enorma skicklighet med svetsen kommer resultatet att gå utöver det mesta
Jag har ju sett dina svetsar i verkligheten (på min s-pipes) och det är ren svetsporr
Jag känner mig mer och mer manad på att svetsa ihop ett par egna headers.
Problemet är att det tar lite tid, och tid är dyrbart för mig ljust nu och 18år framåt
Fast ett par Rostfria headers skulle inte sitta helt fel
ABEJ skrev:Jag har sådana headers begagnade, om du vill prova hur det funkar lite billigare än att köpa nya och bli besviken.
De har suttit på min -70:a med BB.
ABEJ
Hur passade dom på din bil? (med tanke på att de passade så illa på min)
//Ricky.
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
Tråkigt när det inte passar
Om du Gotlänning som köpte mina kromade 2 1/8 Hooker headers med side pipes som legat på hyllan i 20år läser det här kan du väl berätta hur passformen var då?(Jag misstänker att det var bättre kvalitet på dom)
Pär
Inge tillsatser som dom säger på reklamen ,och det är samma här.Går som sagt bara fin fint på 98oktan enligt han jag köpte den av.Om jag inte miss minner mig helt beror det på att kammen är så pass vass.Vi får helt enkelt se då vi börjar köra .
Så där, nu idag har jag varit och lämnat lite detaljer på lackering,bla remskivor och servopumps fästen(köpta av Ricky,stort tack).Och lite andra coola saker .
Hallå. Jo jag har köpt på mig en ny 3raders aluminium kylare. Jag tror att den ska räcka till. Sen blir det en Moroso aluminium vattenpump. Tänkte köra med original kyl fläkt. Ev kan det bli el fläktar. Passade även på att byta ut original kopplings kåpan mot en Lakewood sprängkåpa. Lars
Det är "bolt on" i den bemärkelsen att kan skruva dit den.Men som många inkl jag så finns det saker som går att förbättra,som det är med allt som köps från Usa
Kolla på Rickys och Smugglers Garage trådar så ser du hur de har gjort,de är just nu i slutfasen med deras kuggstångs montering.
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->) http://www.c3-restorer.se