Sida 1 av 1

Neutralkontakt.Automat.Årsmodell 1990.

Postat: tis maj 11, 2010 21:15
av Thure
Hejsan !
Fick påbackning att motor går att starta med växel i"drive o back etc" på besiktning ,har aldrig varit med om eller hört att dom kollar det.Fick ett tips om att det förmodligen är neutralkontakten(sitter på växelreglage under damask)som är kass.
Beställde en sådan och bytte men felet kvarstår,undrar om någon har haft samma fel och har tips om var det kan vara för fel.

Re: Neutralkontakt.Automat.Årsmodell 1990.

Postat: sön maj 16, 2010 18:15
av tjerk
Kan hända att någon har förbi kopplat Park/Neutral Switch.

Ska sitta vid spaken under damasken med två kablar.

Visar "pinnen" rätt växel när du rör vid spaken?

Re: Neutralkontakt.Automat.Årsmodell 1990.

Postat: sön maj 16, 2010 18:17
av tjerk
tjerk skrev:Kan hända att någon har förbi kopplat Park/Neutral Switch.

Ska sitta vid spaken under damasken med två kablar.

Visar "pinnen" rätt växel när du rör vid spaken?

Oj då, läste nu att du har bytt den.

Kolla noga vad du har bytt och hur.

Re: Neutralkontakt.Automat.Årsmodell 1990.

Postat: sön maj 16, 2010 19:08
av Thure
Gött Problemet är löst !!,någon tidigare ägare har kopplat förbi "byglat" neutralkontakt.Mätte med
multimeter på kontakt som går in i neutralkontakt ingen spänning på någon av stiften vid start
Misstänkte "bygling " någonstans på vägen,hittade förbikopplingen ganska snart under panel .
Förbikopplingen var gjord under intrumentpanel.Lila kabel 2 kvadrat kommer med kabelmatta
från golv-tröskel,var klippt och skarvad med "gul" kabel som går till plint under ratt.Dom två kablarna går
till neutralkontakt vid växelväljare.Man undrar ju varför man byglar kontakt istället för att byta det är klart
600 spänn är ju lite pengar.