Sida 1 av 1
Instrument
Postat: lör nov 19, 2011 17:42
av Gerth

Hej
Jag har nu fått ut instrumentet, och enligt det
så är det inget fel där. Däremot var lödningarna under katastrof (made in USA) så det fixades. Jag har inte satt tillbaka instrumentet, men innan jag gör det vill jag kolla upp det som medlem 507 tipsade om, nämligen att det mycket väl kan vara ett jordfel. Hur kollar jag det då?
Om ingen tidigare vet vad jag skriver om, gäller det en hastighetsmätare med eget liv.
Har någon av er ett hum om, hur jag kan kolla upp jordfel till mätaren, innan jag sätter tillbaka mätaren. Vill gärna slippa plocka bort instrumenet igen. Kanske har jag tur att skiten fungerar igen, men vill inte chansa, innan allt är checkat.
Re: Instrument
Postat: sön nov 20, 2011 11:36
av Ingo
Hej! instrumenten har ju en förmåga att bli varma när bilen körs,och alltså expandera något.
Sedan när bilen blir kall drar dom ihop sig.
infästningar och jordningar kan då bli glappa.ofta räcker det att dra åt det som glappar,ibland kan det ha oxiderat i anslutningarna,lite beroende på i vilken miljö bilen parkeras etc..
så kolla alla anslutningar,smörj upp med 5-56,wd40 el annan elektronikspray,dra åt.
är det mycket oxider någonstans,kan man rugga upp anslutningsytan något.
Skulle tänka mig att dina lödningar var problemet,men du kan ju kolla jordningar o dyl med en ohmmätare ..
Re: Instrument
Postat: lör jan 07, 2012 17:49
av vette079
Eller VSS i lådan som spökar...