Sida 1 av 1
Procharger
Postat: ons mar 21, 2012 21:32
av Kattrackarn
Någon som har erfarenhet av Procharger på en 91:a?
Funderar på att boosta upp min nu när dottern får hem en 96:a med 100 kusar mer än mig........
Re: Procharger
Postat: tor mar 22, 2012 10:56
av Jay-c
Sett en del amerikanska som verkar nöjda med procharger. Blowerworks har jag hört väldigt gott om,
http://www.blowerworks.net/
men överladda en STD l98 känns lite tafatt, får väl anta att headers/avgas och lite insugsmodd + ev. kam redan är gjort?
Re: Procharger
Postat: mån mar 26, 2012 23:53
av Lusen
Tjena Kattrackarn.
Ja hade procharger på min förra bil.
Camaro irocZ28 1990.En bekant köpte den går som satan,förstärkt låda naturligt vis. Själv så har jag en corvette 91:a har inte en chans mot den bilen idag...
Re: Procharger
Postat: sön apr 01, 2012 18:23
av Kattrackarn
Hmm...
Jag är lite osäker på vad jag egentligen vill....
L98an är helt std och original avgas. Hade inte tänkt trixa till det för mycket och fick väl för mig att det var rätt ok att "bara" montera en Procharger. Jag känner att jag bara behöver det där lilla extra som saknas. Vill ju inte heller bli omkörd av min dotter när hon får hem sin 96:a med LT4.
Ett alternativ är ju att stoppa i den extra 383:a jag har stående i garaget men hur blir det då med insprutet? Fungerar det eller blir det förgasare? 383:an ger ju faktiskt 405 hp/5500 rpm så den är ju klart bättre än de 245 jag har idag.
Re: Procharger
Postat: sön apr 01, 2012 18:41
av Ingo
Problemet är knappast insprutningen,det är bara att byta ut till prylar som matchar 383,an..
Men lådan och bakaxeln bör ju förstärkas,eller bytas ut,kanske kraftigare bussningar etc..
Ganska mycket runt ikring..
En frisk orginal TPI suger i ganska bra från botten,så det tar en stund innan du blir ifrånkörd..
Re: Procharger
Postat: sön apr 01, 2012 18:54
av Jay-c
har du en 383:a ståendes så är det smart att använda den. vill du köra insprut kan du använda orginalinsuget men det är förståss inte optimalt, större spridare och en ny mapp behöver man nog.
lite info om olika insug för insprutning
http://xtremecarzone.com.au/index.php?showtopic=386
http://www.vetteweb.com/tech/vemp_1010_ ... ewall.html
att tänka på om man vill köra Holley Stealth Ram är att det måste kapas ner och svetsas för att passa under huven på en c4.
förutom ett bra insug lär du behöva ett öppnare avgassystem hela vägen för att inte kasta massa effekt i sjön
själv har jag ett edelbrock pro-flo xt liggandes i väntan på montage, spänd på att se effekten

Re: Procharger
Postat: sön apr 01, 2012 19:08
av Scania
Jag kör HSR och det är grymt bra, inte så svårt som jag trodde att få det att passa under huven
En bekant kör procharger i sin orginal 350 tpi Camaro från 89 och det är riktigt bra flås i den

enda utöver kompressorn på den bilen är shorty hedders.
Annars kan jag ju varmt rekomendera lustgas det är hysteriskt roligt och enkla hästar, dock tar ju flaskan alltid slut för fort:)