Hej hej!
Visst jag utvecklar gärna svaret, speciellt eftersom du ber mig, och med tanke på Ubbes tidigare tråd
Allt sedan jag införskaffade min bil, har jag haft siktet inställt på ”förbättringar”.
Kompletteringen med mitt nuvarande Edelbrock 2099 kit, var en initial första prestanda ökning.
Den fungerar klockrent, och lämnar tillsammans med Magnaflow X-pipe systemet sköna toner.
Siffrorna 427 har jag instansade i pannbenet, sedan tidigt 70 tal, då jag fick/gjorde min första Corvette tur.
Idag kanske de inte så värst respektingivande.
Men om man tar dem i ett SB blir de imponerande igen
Ok, i början av året inledde jag förhandlingar med några potentiella motorbyggare ower there.
Den som stod distansen ut, och var mest intresserad gjorde jag denna affär med
http://www.cnc-motorsports.com/crate-en ... ake-1.html
Joo, det är mkt godis. eller kanske bara.
Toppad med en Quick Fuel 850, primär 71 sekundär 84, nää, ingen choke, mekaniska sekundärer.
Tyvärr missade grabbarna att videofilma dyno körningen, trots löfte om personal bonus 100$.
Hade vart roligt med "den" på Tuben.
Men denna video är på samma motor men med lite annan kam och förgasare.
http://www.youtube.com/watch?v=VYp6zR9f ... w&index=72
Min uppsättning är alltså(5%) snällare, beroende på byggarens rekommendation, efter min beskrivning av bilen användning.
Så mycket som möjligt, och ”lätt” körd, alltså.
Nu är jag taggad att ge mina dowel pinns en dyngsmäll
Sen skall nya justerbara DP köpas.