Sida 1 av 1
Vad kan motorn vara värd?
Postat: lör jan 18, 2014 19:59
av hasseh
Funderar på att sälja nuvarande motor när BB kommer i men har ingen uppfattning vad den kan vara värd.
Det är en 350 2-bultad som har gått ca 1500 mil sen alla lager byttes.
Den har sedan utrustats med:
Smidda 9,5 kolvar
Patriot (kopior) aluminium toppar 2,02-1,6
Comp Cams 12-242-2 kamaxel
Comp Cams kamdrivning samt fjädrar
Nya rullvippor
Rostfria ventiler
Edelbrock Performer Endura Shine insug.
Ny svängningsdämpare
Dessa saker har gått < 500 mil
M/T Ventilkåpor
eventuellt också
Hooker Headers
2,5” dubbelt avgassystem (Hansen)
Vad tror ni man kan begära med eller utan avgassystem och headers.
Re: Vad kan motorn vara värd?
Postat: sön jan 19, 2014 14:58
av hasseh
Ingen som har en idé om pris?
Re: Vad kan motorn vara värd?
Postat: ons jan 22, 2014 11:41
av hasseh
Jag kanske ska vända på frågeställningen. Kan denna motor vara värd 15000 riksdaler. Är det för mycket eller för lite?
Re: Vad kan motorn vara värd?
Postat: ons jan 22, 2014 15:21
av Ricky
Det är alltid svårt att avgöra värdet av saker och ting, speciellt motorer.
Kan motorn provköras? Finns det bromsbänkspapper och kvitton som bekräftar innehåll?
Faktorer som kan påverka och trigga köplusten hos en spekulant.
Begagnade motorer dräller det ju formligen av..
Personligen tycker jag att med tanke på vad en renovering/upphottning kostar att det låter som en mycket prisvärd motor för 15.000:-.
Dock är det ju köparna som i slutändan bestämmer värdet.
Lycka till med försäljningen.
//Ricky.
Re: Vad kan motorn vara värd?
Postat: ons jan 22, 2014 15:48
av hasseh
Ricky skrev:Det är alltid svårt att avgöra värdet av saker och ting, speciellt motorer.
Kan motorn provköras? Finns det bromsbänkspapper och kvitton som bekräftar innehåll?
Faktorer som kan påverka och trigga köplusten hos en spekulant.
Begagnade motorer dräller det ju formligen av..
Personligen tycker jag att med tanke på vad en renovering/upphottning kostar att det låter som en mycket prisvärd motor för 15.000:-.
Dock är det ju köparna som i slutändan bestämmer värdet.
Lycka till med försäljningen.
//Ricky.
Än så kan den provköras men inte så länge till. Bromsad är den inte bara beräknad med Dyno 2003. Däremot finns de flesta kvittona eller till och med alla.
Jag är lite i valet och kvalet. Behålla och kanske köpa ett 4-bultat block och flytta över grejorna dit. Kanske lite mera trim osv.... Kan ju vara bra att ha om BB blir för dyr att åka med i längden. Jag tillhör dom som gärna åker även lite längre sträckor än runt kvarteret. Annars finns det ju en och annan bil som saknar motor ute på Blocket.... Kan ju vara kul med en dräpare och en för lite mera långkörningar. Chefen (frun) hemma är inte heller så glad i Corvetten. Påstår att den låter för mycket vilket inte ens bilprovning håller med om.
Men i sista ändan så är ju pengar inte att förakta och många tokiga idéer har man onekligen som dessutom kostar
