Sida 1 av 2

Corvette TA serien 2015

Postat: mån aug 11, 2014 17:50
av 745
Hur stort är intresset för en Corvette TA serie 2015?

Vilka vill ni åka med & i vilka klasser :?:
http://tanu.se/
http://www.nordictimeattack.se/
Någon annan?
Att starta en helt egen tror jag blir för stor ekonomisk risk & för mycket arbete, men om det är någon som vill ta tag i det så kan det bli riktigt bra 8)

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 13, 2014 22:25
av C5_GRANDSPORT
Hallå!

Givetvis så vore det en riktig publikdragande faktor om vi fått ihop en "egen gren" i TA men jag tror det väckt både mer utmaning, spänning och uppseende om det vore ex. vi i CORVETTER och "dom där" ormtjusarna (läs VIPER) i en särskild maktkamp vid TA eventen! ROLIGT BÅDE ATT KÖRA OCH TITTA PÅ !!!

Men det är klart, vem gillar ormar? ;)
(vi) börja någonstans inom TA så blir det ju Club Challenge (TA-CC) eller PRO-MOD (TA-PM) vi får kasta oss in i "direkt" då väldigt få av våra bilar passerar under ribban för de lägre klasserna.

Har dock hittat två besvärliga delar i regelverken för dom båda tidigare nämnda och förhållandevis höga klasserna som kan diskvalificera oss även från dessa och "TVINGA" upp oss i PRO första gången man står på TA starten :S

TA-CC & TA-PM2

2. Karosseri & Utv.
§2.19; 40mm = minsta tillåtna markfrigång någonstans under bilen.

Nästan ingen C5, C6 & C7 som är sänkt klarar detta, inte ens utan splitter eller övriga aerodynamiska påverkande produkter OCH tyvärr knappt ens utan övriga mods om vi tänker oss 40mm under airdamscoopet.

9. Däck & Hjul
§9.1 R-däck tillåtna men Inga SUPERMJUKA gummiblandningar får användas.

Får vi nyttja våra kära MICHELIN CUP då???

Hoppas själv att bilen hinner bli klar till 2015 men jag kommer fråga TA om vi kan få rättelse för ovan.....

Tack för mitt första inlägg! /C5_GRANDSPORT

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 19:29
av Mange_C5
Fattar faktiskt inte varför ingen banåkaintresserad CCS:are vågar sig på att testa TA? :shock:
Var och kikade på TA.nu när de körde på Karlsoga motorstadion och kunde enkelt konstatera att de flesta ordinära Corvetter skulle ha pallchans ända upp i Pro-Mod (klassen ovanför Club challenge).
Nivån på arrangemanget var också väldigt bra för den som vill prova något mer än ren trackdaykörning, även upplägget med trackdaypass varvat med kvalpass funkade bra (flera dubblerade också).
Likheten är större än skillnaden i ambitionsnivå jämfört mot tex KM är i princip bara att man får möta (och spöa :twisted: )andra bilmärken också (tom SMA försäkrat i TA.nu:s fall), annars precis lika enkelt och anspråkslöst.

Filmen visar färgglada japanare och en del extrema Porschebyggen och det ser proffsigt och snabbt/extremt ut men är mest på ytan då tiderna förutom undantagsvis inte riktigt speglade vad utseendet utlovade, det var bara en handfull oavsett klass som körde snabbare än oss i Corvette Cup och då pratar vi ju om standard omodifierade motorer.
http://www.bilsport.se/artikel/finalrace-pa-gellerasen/

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 19:58
av Corinthian
jag har redan anmält mitt intresse till att köra TA nästa år

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 20:13
av 745
C5_GRANDSPORT skrev:Givetvis så vore det en riktig publikdragande faktor om vi fått ihop en "egen gren" i TA men jag tror det väckt både mer utmaning, spänning och uppseende om det vore ex. vi i CORVETTER och "dom där" ormtjusarna (läs VIPER) i en särskild maktkamp vid TA eventen! ROLIGT BÅDE ATT KÖRA OCH TITTA PÅ !!!

Men det är klart, vem gillar ormar? ;)
(vi) börja någonstans inom TA så blir det ju Club Challenge (TA-CC) eller PRO-MOD (TA-PM) vi får kasta oss in i "direkt" då väldigt få av våra bilar passerar under ribban för de lägre klasserna.

Har dock hittat två besvärliga delar i regelverken för dom båda tidigare nämnda och förhållandevis höga klasserna som kan diskvalificera oss även från dessa och "TVINGA" upp oss i PRO första gången man står på TA starten :S

TA-CC & TA-PM2

2. Karosseri & Utv.
§2.19; 40mm = minsta tillåtna markfrigång någonstans under bilen.

Nästan ingen C5, C6 & C7 som är sänkt klarar detta, inte ens utan splitter eller övriga aerodynamiska påverkande produkter OCH tyvärr knappt ens utan övriga mods om vi tänker oss 40mm under airdamscoopet.

9. Däck & Hjul
§9.1 R-däck tillåtna men Inga SUPERMJUKA gummiblandningar får användas.

Får vi nyttja våra kära MICHELIN CUP då???

Hoppas själv att bilen hinner bli klar till 2015 men jag kommer fråga TA om vi kan få rättelse för ovan.....

Tack för mitt första inlägg! /C5_GRANDSPORT
Tack för kloka synpunkter & förslag 8)
Bra idé att samköra med Vipers, jag tycker även att vi kan försöka få med tex mustanger Camaro mfl.

Markfrigång:
Jag hittar inga uppgifter om markfrigång i något utav CC reglementena.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/461 ... %20(1).pdf
http://web.sbf.se/regler/up/13/ETF_Tavl ... l-2014.pdf

Och markfrigången verkar fri även i PRO
http://web.sbf.se/regler/up/13/ETF_Tekn ... O-2014.pdf

När det gäller däck i CC tolkar jag det som att däcken får vara hur mjuka som helst så länge som de är DOT & E märkta dvs gatgodkända.

OBS :!: Det är två olika serier som kör med lite olika reglementen.

Hur som helst tack för ditt första inlägg och jag ser framemot ditt andra. :D
Och det vore bra om fler hörde av sig INNAN eventuella beslut tas.........

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 20:16
av 745
Corinthian skrev:jag har redan anmält mitt intresse till att köra TA nästa år
Ja vi kan nog bli några stycken :D nu gäller det bara att samla ihop oss och enas om ett upplägg.
Vad tycker du om C5_GRANDSPORT förslag/ideér :?:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 20:33
av Mange_C5
C5_GRANDSPORT skrev: 9. Däck & Hjul
§9.1 R-däck tillåtna men Inga SUPERMJUKA gummiblandningar får användas.

Får vi nyttja våra kära MICHELIN CUP då???

Hoppas själv att bilen hinner bli klar till 2015 men jag kommer fråga TA om vi kan få rättelse för ovan.....

Tack för mitt första inlägg! /C5_GRANDSPORT
Om vi tar Toyo R888 som exempel så läser jag punkt 9 som att hårdhet GG är ok men inte SG. Eller i Kuhmos fall; K21 är inte ok men hårdare blandningar är ok, dvs man avser alla mjuka blandningar av en viss r-däckmodell i skrivningen. Hur många blandningar har Michelin?
Men för att veta så är det bäst att fråga dem direkt, som du också skriver.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis aug 19, 2014 23:23
av Ubbe
Corinthian skrev:jag har redan anmält mitt intresse till att köra TA nästa år
Med vilka ska du köra?
Har blivit lite intresserad att köra nu :wink:
Kul om vi kunde köra i samma.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 8:39
av Corinthian
Mange_C5 skrev:
C5_GRANDSPORT skrev: 9. Däck & Hjul
§9.1 R-däck tillåtna men Inga SUPERMJUKA gummiblandningar får användas.

Får vi nyttja våra kära MICHELIN CUP då???

Hoppas själv att bilen hinner bli klar till 2015 men jag kommer fråga TA om vi kan få rättelse för ovan.....

Tack för mitt första inlägg! /C5_GRANDSPORT
Om vi tar Toyo R888 som exempel så läser jag punkt 9 som att hårdhet GG är ok men inte SG. Eller i Kuhmos fall; K21 är inte ok men hårdare blandningar är ok, dvs man avser alla mjuka blandningar av en viss r-däckmodell i skrivningen. Hur många blandningar har Michelin?
Men för att veta så är det bäst att fråga dem direkt, som du också skriver.
Reglementet säger ju "9.1 Däck ska vara DOT och E-märkta och vara av typen R-däck, inga slicks eller supermjuka gummiblandningar får användas. Tillåtna däck listas i bilaga 9.1b Tillåtna däcktyper."
Jag tolkar det som att alla R-däck är tillåtna men inte Slicks och supermjuka blandningar (treadwear =<40)... det kommer ju att stå specifikt i bilagan när den är klar.
Ubbe skrev:
Corinthian skrev:jag har redan anmält mitt intresse till att köra TA nästa år
Med vilka ska du köra?
Har blivit lite intresserad att köra nu :wink:
Kul om vi kunde köra i samma.
Har anmält intresse för Corvette TA.. men ska nog anmäla mig till några andra TA event nästa år med, nu när man har overall. Ska bara kolla upp om jag får göra med min MC hjälm eller om man är tvingad att köpa potta... då vet jag inte om det blir nåt, har svårt för att köra i öppen hjälm.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 13:23
av 745
Ubbe skrev:
Corinthian skrev:jag har redan anmält mitt intresse till att köra TA nästa år
Med vilka ska du köra?
Har blivit lite intresserad att köra nu :wink:
Kul om vi kunde köra i samma.
Kul att du är intresserad :D , vilka vill du köra med osv :?:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 13:30
av Mange_C5
Corinthian skrev:
Har anmält intresse för Corvette TA.. men ska nog anmäla mig till några andra TA event nästa år med, nu när man har overall. Ska bara kolla upp om jag får göra med min MC hjälm eller om man är tvingad att köpa potta... då vet jag inte om det blir nåt, har svårt för att köra i öppen hjälm.
Hur kan öpen hjälm vara svårare (?), frånsett att man kan känna sig obekväm med att exponera trynet.

Vad står det om hjälm då, du har ju uppenbarligen börjat kolla i reglementet.
Gissar att ECE nånting är ok (däribland MC-hjälmar), sen kan man ju diskutera hur vettigt det är att göra bruk/behållande av mc-hjälm till en begränsande faktor för att köra, när sådan hjälmar inte är byggda för bilkörning från första början.
Så skaffa dig en riktig bilhjälm, öppen eller integral. :wink:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 13:39
av 745
Corinthian skrev:Har anmält intresse för Corvette TA.. men ska nog anmäla mig till några andra TA event nästa år
Vilka är dom andra TA eventen :?: Dela med dig utav godbitarna :wink:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 15:21
av Corinthian
Mange_C5 skrev:
Corinthian skrev:
Har anmält intresse för Corvette TA.. men ska nog anmäla mig till några andra TA event nästa år med, nu när man har overall. Ska bara kolla upp om jag får göra med min MC hjälm eller om man är tvingad att köpa potta... då vet jag inte om det blir nåt, har svårt för att köra i öppen hjälm.
Hur kan öpen hjälm vara svårare (?), frånsett att man kan känna sig obekväm med att exponera trynet.

Vad står det om hjälm då, du har ju uppenbarligen börjat kolla i reglementet.
Gissar att ECE nånting är ok (däribland MC-hjälmar), sen kan man ju diskutera hur vettigt det är att göra bruk/behållande av mc-hjälm till en begränsande faktor för att köra, när sådan hjälmar inte är byggda för bilkörning från första början.
Så skaffa dig en riktig bilhjälm, öppen eller integral. :wink:
Har inte lusläst reglementet ang. hjälm än, så jag hoppas du har rätt... som gammal hojåkare tycker jag det är mycket skönare med integral... men vad jag ser i reglementet får man inte ha det i täckt bil..
745 skrev:
Corinthian skrev:Har anmält intresse för Corvette TA.. men ska nog anmäla mig till några andra TA event nästa år
Vilka är dom andra TA eventen :?: Dela med dig utav godbitarna :wink:
det är väl i första hand tanu.se som jag tänkte på.. det var väl dom som körde king of mantorp nyligen o det verkade kul... där hade man ju placerat sig bra

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 15:38
av 745
Corinthian skrev:det är väl i första hand tanu.se som jag tänkte på.. det var väl dom som körde king of mantorp nyligen o det verkade kul... där hade man ju placerat sig bra
Jag håller med dig, jag körde i CC klassen med tanu.se på Gelleråsen förra helgen och jag tyckte det var ett bra upplägg 8) . Vilken klass tänker du köra i :?:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 16:41
av Corinthian
745 skrev:
Corinthian skrev:det är väl i första hand tanu.se som jag tänkte på.. det var väl dom som körde king of mantorp nyligen o det verkade kul... där hade man ju placerat sig bra
Jag håller med dig, jag körde i CC klassen med tanu.se på Gelleråsen förra helgen och jag tyckte det var ett bra upplägg 8) . Vilken klass tänker du köra i :?:
Club Challange eller Pro Mod verkar kunna vara nåt för mig.. som sagt har ju inte lusläst än

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 20:48
av Tersan
Corinthian skrev:Har inte lusläst reglementet ang. hjälm än, så jag hoppas du har rätt... som gammal hojåkare tycker jag det är mycket skönare med integral... men vad jag ser i reglementet får man inte ha det i täckt bil..
Jag kör hoj, och har rejsat med bil också. Skulle aldrig komma på tanken att använda nåt annat än integralhjälm på hojen, samtidigt som jag inte ens överväger en sån hjälm i bilen...

Anledningen är dels vikten, ju lättare hjälm desto mindre påfrestning på nacke etc. Dels säkerheten, en MC-hjälm är byggd för helt andra påfrestningar än motsvarande för bilbruk. En integralhjälm skyddar ju dessutom främst för saker som kommer flygande in i ansiktet, och i en täckt bil brukar inte det vara nåt större bekymmer... :wink:

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 20:51
av Corinthian
Tersan skrev:
Corinthian skrev:Har inte lusläst reglementet ang. hjälm än, så jag hoppas du har rätt... som gammal hojåkare tycker jag det är mycket skönare med integral... men vad jag ser i reglementet får man inte ha det i täckt bil..
Jag kör hoj, och har rejsat med bil också. Skulle aldrig komma på tanken att använda nåt annat än integralhjälm på hojen, samtidigt som jag inte ens överväger en sån hjälm i bilen...

Anledningen är dels vikten, ju lättare hjälm desto mindre påfrestning på nacke etc. Dels säkerheten, en MC-hjälm är byggd för helt andra påfrestningar än motsvarande för bilbruk. En integralhjälm skyddar ju dessutom främst för saker som kommer flygande in i ansiktet, och i en täckt bil brukar inte det vara nåt större bekymmer... :wink:
Täckt hjälm är alltid säkrare än öppen, oavsett om det är racehjälm för bil eller mc... det finns ju inga GT-förare som kör pottor av en anledning.. med om du tycker det är bekvämt så är det väl bra, passar inte mig bara.. o hade jag inte haft Pro ADV stolar så hade jag kanske tänkt om

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 20:56
av Mange_C5
Corinthian skrev: Club Challange eller Pro Mod verkar kunna vara nåt för mig.. som sagt har ju inte lusläst än
CC
3.3 Fordonets ursprungliga vikt/ effekt-förhållande får inte understiga 3.9kg/hk,
registreringsbevis gäller som grund för detta.
3.5 Turbo eller kompressor får bytas till eftermarknads- eller andra original-aggregat vars
maximala totala effekt enligt tillverkarens specifikation (skall kunna styrkas vid eventuell
kontroll) för
4wd: 400hk
bakhjulsdrivet: 425
framhjulsdrivet: 450.
3.6 Kolvar, stakar, vevaxel, ventiler, kamaxlar och likande delar får bytas.
3.7 Motorn får ej strokas men vid byte av kolvar får blocket borras.
Ganska fritt således men kolla vad som står i era regbevis.


Pro-Mod
3.5 Turbo eller kompressorer får bytas till aggregat vars maximala totala effekt enligt tillverkarens specifikation (skall kunna styrkas vid eventuell kontroll) för
4wd: 570hk
2wd: 600hk
(de är ju lite insnöade på överladdat pga alla riskokare men överladdad vette är ok om man följer 3.5 ovan)

3.6 Överladdning av N/A motorer tillåten, TA-PM 3.5 (aggregats effektkrav) måste mötas.
3.7 Motorbyten är tillåtet.
3.8 Kolvar, stakar, vevaxel, ventiler, kammaxlar och likande delar får bytas fritt.


Andreas, räddningen för dig men sedan ändå inte är.. folkrace :mrgreen:
Du får nog kosta på dig en ny mer ändamålsenlig hjälm men å andra sidan så har nog inte regelskrivarna i TA.nu koll på innebörden av vad de faktiskt skriver som regler (och det skall i rättvisans namn ibland också gälla SBF).

11.1 Alla hjälmar som är godkända för Folkrace, Rally, Rallycross och Racing är tillåtna i TA.
"Hjälm ska vara godkänd enligt ECE 22.05 och ECE/R 22.05" , och här kan det bli (och blev)tokigt om man inte tänker till och plankning av regler utan att kolla kan ställa till, för i folkrace reglerna står det "Integralhjälm tillåts ej i Folkrace".

Hjälmar har de alltså kopierat från äldre utgåva från SBF, blir lite snurrigt så det går jag inte in mer på i detalj men om ni skriver vad ni har för märkningar på vurp ollonet så kan jag kanske hjälpa till och tyda.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: ons aug 20, 2014 21:28
av Tersan
Corinthian skrev:Täckt hjälm är alltid säkrare än öppen, oavsett om det är racehjälm för bil eller mc... det finns ju inga GT-förare som kör pottor av en anledning.. med om du tycker det är bekvämt så är det väl bra...
Min egen bekvämlighet har jag varken nämnt eller brytt mig särskilt mycket om... jag är främst intresserad av bästa möjliga skydd (som uppfyller regelkraven) i den verksamhet/sport jag håller på med. :wink:

Att SBF och hjälmtillverkarna inte alltid drar åt samma håll är en helt annan diskussion... :?

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tor aug 21, 2014 9:44
av 745
Är det inte fler som är intresserad av en TA serie 2015 :?:
Tersan skrev:
Corinthian skrev:Täckt hjälm är alltid säkrare än öppen, oavsett om det är racehjälm för bil eller mc... det finns ju inga GT-förare som kör pottor av en anledning.. med om du tycker det är bekvämt så är det väl bra...
Min egen bekvämlighet har jag varken nämnt eller brytt mig särskilt mycket om... jag är främst intresserad av bästa möjliga skydd (som uppfyller regelkraven) i den verksamhet/sport jag håller på med. :wink:

Att SBF och hjälmtillverkarna inte alltid drar åt samma håll är en helt annan diskussion... :?
Det finns mycket att säga om hjälmar.
Svårigheterna ligger i att erbjuda bästa möjliga skydd till lägsta möjliga kostnad.
Tillverkarna arbetar hårt med produktuveckling och tar fram nya & säkrare lösningar.
Samtidigt som vi förare via tex SBF för fram våra önskemål till FIA om att vi inte vill inte vill att reglementet skall ändras allt för ofta (pga kostnadsskäl).

Ett ex är nackskydd (HNRS) som är ett bevisat effektivt skydd mot nackskador vid användning utav hjälm.
http://www.youtube.com/watch?v=g40YatgE_CE
Trots att tillverkarna började ta fram det för drygt 30 år sedan finns det fortfarande förare som kämpar emot att det blir obligatoriskt :?


Om ni ska göra något med bilen i vinter, prioritera stol, bälte, hybrid & hjälm.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: lör aug 30, 2014 8:41
av 745
Då var det dags, jag har kontaktat er som anmält ert intresse för en TA serie 2015 så att vi kan snacka vidare.

Ha det gott :D

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: lör aug 30, 2014 9:58
av MikeL
Göran,

Inkludera mig också. Tycker detta verkar klart intressant.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: lör aug 30, 2014 10:52
av 745
MikeL skrev:Göran,

Inkludera mig också. Tycker detta verkar klart intressant.
Välkommen :D Du har mail.
Med vänlig hälsning Göran

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: mån sep 01, 2014 21:59
av Bengt
Jo det finns intresse, och småbarn med... Hakar gärna på när det går, man kan ju byta sina vanliga trackdays mot TA också för att begränsa skadan :D

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis sep 02, 2014 10:32
av 745
Bengt skrev:Jo det finns intresse, och småbarn med... Hakar gärna på när det går, man kan ju byta sina vanliga trackdays mot TA också för att begränsa skadan :D
Det är mycket som ska hinnas med......
TA är enkelt, tar en dag och är kul 8)

Så här brukar det fungera:
Anmälan & betalning enligt inbjudan.
Besiktning, inskrivning, hämta transponder m.m. på morgonen.
Sedan är det körning hela dagen precis som en Trackday enda skillnaden är att du har en transponder i bilen.
Dagen avslutas med prisutdelning.

För dom som aldrig kört bana brukar det finnas möjlighet att köra utan tävlan (ingen transponder) med instruktör.

Glid hem med ett lyckligt leende på läpparna och ett härligt lugn i kroppen efter en hel dags maxad körupplevelse 8)

Bengt vi hörs, ni andra som är nyfikna (även nybörjare) är välkomna att höra av er, det enda som krävs är ett intresse för aktiv bilkörning så tar vi det därifrån.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis sep 02, 2014 10:40
av Corinthian
745 skrev:
Bengt skrev:Jo det finns intresse, och småbarn med... Hakar gärna på när det går, man kan ju byta sina vanliga trackdays mot TA också för att begränsa skadan :D
Det är mycket som ska hinnas med......
TA är enkelt, tar en dag och är kul 8)

Så här brukar det fungera:
Anmälan & betalning enligt inbjudan.
Besiktning, inskrivning, hämta transponder m.m. på morgonen.
Sedan är det körning hela dagen precis som en Trackday enda skillnaden är att du har en transponder i bilen.
Dagen avslutas med prisutdelning.

För dom som aldrig kört bana brukar det finnas möjlighet att köra utan tävlan (ingen transponder) med instruktör.

Glid hem med ett lyckligt leende på läpparna och ett härligt lugn i kroppen efter en hel dags maxad körupplevelse 8)

Bengt vi hörs, ni andra som är nyfikna (även nybörjare) är välkomna att höra av er, det enda som krävs är ett intresse för aktiv bilkörning så tar vi det därifrån.
Prisutdelningen är ju efter själva TA-tävlingen, vilket du missade att skriva ovan, som indelas efter transpondertidena satta på den fria träningen.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis sep 02, 2014 19:58
av Åkerman
Jag kan också tänka mig att köra TA.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: tis sep 02, 2014 20:15
av 745
Åkerman skrev:Jag kan också tänka mig att köra TA.
Strålande, välkommen i gänget :D
Du har PM.

Re: Corvette serie TA 2015

Postat: mån okt 13, 2014 7:34
av 745
Ett stort TACK till er ALLA som har hjälpt till och stöttat så att vi har kunnat lägga grunden för en Corvette TA serie 2015.

För er som ännu inte har anmält sig börjar det bli bråttom:
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=18518

Och sedan är det bara att börja skruva:
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=18550

Vi ses på banan 2015 :D

Re: Corvette TA serien 2015

Postat: fre okt 24, 2014 19:11
av Mange_C5
Timeattack.nu skriver på sin FB sida:
"Är detta året då Corvette blir tagen på allvar inom Time Attack som den klassiska sportbil det är?"
tillsammans med en kort presentation av en hyggligt modifierad Corvette och tillika välbekant CCS medlem. :D
https://www.facebook.com/Timeattacknu

Kommer att bli riktigt kul att sparka däck och köra tillsammans med andra Corvette ägare kommande säsong.

För egen del blir det
:arrow: Corvette Cup/SPVM banracing,
:arrow: sedan TA med Timeattack.nu och de andra Corvette intresserade som känner och har intresse i att tävla i Time Attack
:arrow: och sedan kanske även något arrangemang ordnat av CCS racingsektion, om det passar i kalendern.