Sida 1 av 1
Växellådsbalk
Postat: fre feb 05, 2016 18:02
av Kjell.Magnusson
Hejs
Någon som kan detta med växellådsbalkarnas utförande på olika årsmodeller och utrustning? En del är fastsvetsade andra är skruvade..
Blev lite påmind av Don Tomasos inlägg i tråden: Till er som lyft ur motorn.
Re: Växellådsbalk
Postat: fre feb 05, 2016 19:37
av StingrayRacing
Vad jag har hört så är skillnaden bara; fast balk = Manuel, skruvad= Automat
//Lasse
Re: Växellådsbalk
Postat: fre feb 05, 2016 21:53
av Kjell.Magnusson
Hejs
Har en kompis som har en 1970 manuell som har skruvad balk.. original eller inte.. vet inte..
Re: Växellådsbalk
Postat: fre feb 05, 2016 21:55
av Kjell.Magnusson
Hejs igen
Kan det bero på vilken manuel låda som beställdes från början?
Re: Växellådsbalk
Postat: lör feb 06, 2016 21:32
av Chrippe
Alla med manuell låda leverades med svetsade balk
Alla med automatlåda leverades med skruvad balk
från fabrik
Re: Växellådsbalk
Postat: lör feb 06, 2016 22:57
av Kjell.Magnusson
Hejs
Hmm, är det verkligen så som Chrippe skriver?
Re: Växellådsbalk
Postat: sön feb 07, 2016 0:02
av Peter Anjou
Hejsan
Chrippe har säkert rätt!
Han har i alla fall rätt årsmodell ! !
Re: Växellådsbalk
Postat: sön feb 07, 2016 16:18
av Kjell.Magnusson
Hejs
Var ju bara tvungen att kolla lite.. Chrippe hade rätt, nästan.. Om nu detta stämmer..
1968 - 1979 frames with automatic transmissions had removeable crossmembers. 1968 - 1979 frames with manual transmissions had a welded in crossmember. 1980 and 1981 frames all had the removeable crossmember regardless of the transmission (troligtvis 1982 också, eller?)
Källa:
http://www.71corvette.com/frames.html
Min kompis med 70:ian då?? Automat från fabrik? Ombyggd?? Eller var det inte 100% alla manuella som hade svetsat?