Sida 1 av 1

Växellådsbalk

Postat: fre feb 05, 2016 18:02
av Kjell.Magnusson
Hejs

Någon som kan detta med växellådsbalkarnas utförande på olika årsmodeller och utrustning? En del är fastsvetsade andra är skruvade..
Blev lite påmind av Don Tomasos inlägg i tråden: Till er som lyft ur motorn.

Re: Växellådsbalk

Postat: fre feb 05, 2016 19:37
av StingrayRacing
Vad jag har hört så är skillnaden bara; fast balk = Manuel, skruvad= Automat

//Lasse

Re: Växellådsbalk

Postat: fre feb 05, 2016 21:53
av Kjell.Magnusson
Hejs

Har en kompis som har en 1970 manuell som har skruvad balk.. original eller inte.. vet inte..

Re: Växellådsbalk

Postat: fre feb 05, 2016 21:55
av Kjell.Magnusson
Hejs igen

Kan det bero på vilken manuel låda som beställdes från början?

Re: Växellådsbalk

Postat: lör feb 06, 2016 21:32
av Chrippe
Alla med manuell låda leverades med svetsade balk
Alla med automatlåda leverades med skruvad balk
från fabrik

Re: Växellådsbalk

Postat: lör feb 06, 2016 22:57
av Kjell.Magnusson
Hejs

Hmm, är det verkligen så som Chrippe skriver?

Re: Växellådsbalk

Postat: sön feb 07, 2016 0:02
av Peter Anjou
Hejsan

Chrippe har säkert rätt!
Han har i alla fall rätt årsmodell ! !

Re: Växellådsbalk

Postat: sön feb 07, 2016 16:18
av Kjell.Magnusson
Hejs

Var ju bara tvungen att kolla lite.. Chrippe hade rätt, nästan.. Om nu detta stämmer..

1968 - 1979 frames with automatic transmissions had removeable crossmembers. 1968 - 1979 frames with manual transmissions had a welded in crossmember. 1980 and 1981 frames all had the removeable crossmember regardless of the transmission (troligtvis 1982 också, eller?)

Källa: http://www.71corvette.com/frames.html

Min kompis med 70:ian då?? Automat från fabrik? Ombyggd?? Eller var det inte 100% alla manuella som hade svetsat?