Sida 1 av 1

Fraktkostnad på fälgar från Usa?

Postat: tor dec 23, 2004 22:48
av vett74
Va kan det gå på nån som vet på ett ungefär?
200$? eller mer?
Vart sugen på ett par nya fälgar
:D

Postat: tor dec 23, 2004 22:59
av Kai P
vett74

Har ingen susning. Men när jag ser kortet på din bil så är den f-n så lik min, även färgen. Kan inte du maila mig en hyfsad bild eller finns den på nätet nånstans? Färgen ser ganska identisk ut. Min är i magentacandy med grund lackad med guld. Fast jag har en vit huv på nu. Nylack till våren blir det.

Vette Rockar!

Postat: tor dec 23, 2004 23:12
av vett74
Kaip här är en bil på bilen lite dåligt ljus kanske
Bild

Postat: tor dec 23, 2004 23:20
av Kai P
Ljuset spelar in mycket. Kortet vid ladan ser ut som min hil, men jag har samma problem med ljus. Det ska vara solsken för att bilen ska se ut som man vill ha den :lol:

Postat: lör dec 25, 2004 19:29
av sned
Jag kollade med Summit Racing och enl dem skulle frakten för 4st Ralley Wheels kosta $385 hem till min dörr eller $165 om jag själv hämtar vid flygplatsen

/Stefan

Postat: mån dec 27, 2004 17:31
av kuggen
vad jag tolkade i min information när jag kollade med summit o 4 st torq trust fälgar i 17" så skulle transport till flyget kosta 200$ i usa(pga storlek på paketet) + sedan en 400$ för flygningen, nu mins jag knappt, så det du sa tidigare stämmer kanske. kan ju bli lite kostnadsskillnad, vet en firma som tar hem ca1-2 månader, för 12kr/$ till sverige en 200$ fälg kostar hemkört 2400kr rätt ok och du har ett fastpris.

Postat: sön jan 16, 2005 13:49
av pappi
Har du tänkt skaffa mjukare däck inför kommande blackrace ? Du hade väl en 60 foot på 2,4 och varje tiondel gör ju nästan 2 tiondelar i sluttid.
Jag fick låna några gamla 245:or M/H gatslicks från slutet på 80:talet och kapade rakt av två tiondelar på 60 foot samt tre tiondelar i sluttid. Det är inte kul då det bara spinner eller hur?

Postat: sön jan 16, 2005 14:55
av vett74
mjo skulle haft lite mjukare däck spinner hejdlöst i början,skulle vart kul har ju extra fälgar så.
Sen har man ju helt fel växellåda första växel är ju ganska så lång så den gör ju inte saken bättre.
Var det du med den gula?,hur gick det me växellådan? inget allvarligt hoppas jag

Postat: sön jan 16, 2005 15:44
av pappi
Ja det var jag som orsakade lite rökutveckling! Det var slangen till automatoljekylaren som sprack. Sprutade ut tre liter olja på headersen. Det såg värre ut än vad det var. Ingen fara med automatlådan tack o lov,för den är nyrenoverad. Tur att det inte skedde på rakan. Åker du manuell ? och 327:a. Bra kombination! Mycket varvvillig motor. Jag har en 70:ans 350 Lt1 bottendel och 492 toppar, performer insug och en Holley750 Dp och en Heifördelare. Th 350 med en A1 10 " turbin med stallspeed 3500 varv. Motorn tappar ork vid 5000 varv och jag förmodar att det är insuget och fördelaren som sätter stopp för högre varvtal.

Postat: sön jan 16, 2005 17:13
av vett74
jepp sitter en 327 med mussetoppar och Torkerinsug
sen så sittter det en holley 650 Dp samt malloryfördelare och headers.
Blir en trevlig motor där kring 6000 varv :lol: men det finns faktiskt ganska
bra med pulver på låga varv också
Sitter nog en M21 låda i bilen följde nog med när föregående ägare bytte motor

Postat: sön jan 16, 2005 19:10
av pappi
Jag fick en provtur för några år sedan i en bil som liknade din, likadan färg t ex. Det satt då en 454:a och automat i den. Det kanske var din kärra som jag har åkt i ? :D

Postat: sön jan 16, 2005 19:52
av vett74
det fanns en likadan i stan för ett par år sen men som sagt med en 454
tror han sålde den förra året söderöver nånstans