Nummerskylten

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
björncorvette
Nykomling
Nykomling

Nummerskylten

Inlägg av björncorvette »

Hej. Jag har ett problem som Ni andra också har. Jag har prcis köpt en corvette c5 00 cabriolet. Hur har Ni gjort med nummerskylten fram????? jag har ännu inte satt dit min och igår blev jag naturligvis stoppad av lagens långa. Jag hittar ingen bra plats att ha den på. Så jag funderar på att skita i det och ha den vid framrutan istället. Hur har Ni gjort????? tacksam för svar Mvh Björn
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

...sitter på spoilern...långt in...
Har hört att de klagar på det oxå, men det lär de visst göra om den ligger i framrutan oxå. Känner några som satt den i vinkeljärn under fronten, men inte så långt in som spoilern...
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Har två, en på spoilern och en bakom "luckan" Luckan sitter fäst med kardborreband..tanken är när lagen klagar har jag glömt ta bort luckan :oops: Vet inte om det funlar.....
Max
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Samma problem med C4:a.....
MEN jag har min framför spoilern, under störfångaren, fäst med två vinkeljärn i rostfritt stål - ingen har klagat än...
Och det bästa av allt, det man skrapar i nummerplåten innan man knäcker spoilern...
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Nummerskylten

Inlägg av Lars J »

Jag har min på spoilern precis som badass och Max. Har inte haft problem hittills men kan nog tänka mig att farbror blå har synpunkter då den sitter långt in och är svår att se. Kommer dock ALDRIG att sätta den i utrymmet mitt i fronten utan då får det "kosta" istället.

Bilprovningen har förmodligen inga synpunkter alls vilket jag fick "kvitto" på vid senaste besiktningen. När bilen var besiktigad och kördes ut ur hallen så kom ett pucko till byggarbetare som bytade portar i hallen fram till besiktningsmannen och frågade om man inte behövde ha nummerskylt fram på en sån bil. Svaret blev JO. Besiktningsmannen sa dock inget till mig utan fortsatte att göra klart. Efter några minuter kommer puckot igen och börjar tjata på besiktningsmannen om man verkligen kan besiktiga en "sån bil" utan nummerskylt.

När allt var klart så säger besiktningsmannen till mig att "du kan väl sätta på skylten när du kommer hem". Där sitter skylt säger jag och han böjer sig ner men kan inte se den. Jag tar han då ca 10 m bort och ber han böja sig igen och då säger han "jo där är den ju".

Sen kan man ju undra var en montör av portar har för glädje att försöka racka ner på andras bilar och försöka hitta fel? 8)
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

...har du aldrig hört talas om den svenska avundsjukan?? :shock:
Han hade säkert blivit omkörd av en sån 'miljonbil' nån gång när han åkte fram i ett moln av blårök i sin belånade lilla Skoda.... :lol:
Skämt åsido, man undrar varför folk inte kan glädjas med andra istf att tycka att livet suger...
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Användarens profilbild
andsan
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av andsan »

:D Hej allihop.

Precis som alla andra så tycker jag att det ser bedrövligt ut att ha reg.skylten i "hålet".

Jag vill inte köra utan och få böter. Och jag vill inte heller riskera böter genom att placera den undertill på spoilern. FEGIS :oops:

:idea: Jag har gått halvvägs genom att placera skylten på en aluminiumplåt som jag har monterat mellan "hålet" och plastkåpan.
Sen bockat till den så att skylten sitter under kåpan.
Plåten har jag målat med grå hammarlack som jag tycker stämmer hyfsat med min gråa bil.

Här kan ni kolla på några bilder så får ni se om det kanske kan var en vettig variant. Själv så tycker jag att det är ganska bra. :wink:

http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\1.jpg

http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\2.jpg

http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\3.jpg

Har ni fått ut era pärlor ännu?
Vädret är ju strålande 8)
Har själv redan hunnit med en 50 mil.

PS: Min grabb som hjälpte mig med inläggningen av bilderna var tvungen att visa att han kunde radera skylten.
Reg.nummret är KEW372.

Ha det bra vi hörs.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

"Boxen" till nummerskylten ser ju välarbetad ut.
Dock kommer det inget sådant på min bil utan man får väl lägga i 600:- (eller vad det kostar) i bröstfickan och åka och hoppas att pengarna ligger kvar där till hösten!!!
Borde inte polisen ha annat att göra i dagens samhälle än att leta felplacerade nummerskyltar? 8)

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Betalade 400 kr i höstas. Har budgeterat 1600 kr för i år. :D
Max
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Max M skrev:Betalade 400 kr i höstas. Har budgeterat 1600 kr för i år. :D
Max
Det är min själ helt rätt inställning Max!!! :twisted: :twisted: :twisted:
/Lars/
Användarens profilbild
andsan
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Nummerskylten

Inlägg av andsan »

:D
Hej igen.

Som sagt tycke och smak. Håll till godo.

Imorgon besiktning :oops:

Vi ses i Ronneby hoppas jag.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

I vissa avseenden kan man faktiskt gå utanför budgetramarna... :lol:
i övrigt är Anders montering av skylt rätt OK.....men som Lars säger...vissa principer måste man hålla på.
Max
Skriv svar