Nummerskylten
-
- Nykomling
Nummerskylten
Hej. Jag har ett problem som Ni andra också har. Jag har prcis köpt en corvette c5 00 cabriolet. Hur har Ni gjort med nummerskylten fram????? jag har ännu inte satt dit min och igår blev jag naturligvis stoppad av lagens långa. Jag hittar ingen bra plats att ha den på. Så jag funderar på att skita i det och ha den vid framrutan istället. Hur har Ni gjort????? tacksam för svar Mvh Björn
Re: Nummerskylten
Jag har min på spoilern precis som badass och Max. Har inte haft problem hittills men kan nog tänka mig att farbror blå har synpunkter då den sitter långt in och är svår att se. Kommer dock ALDRIG att sätta den i utrymmet mitt i fronten utan då får det "kosta" istället.
Bilprovningen har förmodligen inga synpunkter alls vilket jag fick "kvitto" på vid senaste besiktningen. När bilen var besiktigad och kördes ut ur hallen så kom ett pucko till byggarbetare som bytade portar i hallen fram till besiktningsmannen och frågade om man inte behövde ha nummerskylt fram på en sån bil. Svaret blev JO. Besiktningsmannen sa dock inget till mig utan fortsatte att göra klart. Efter några minuter kommer puckot igen och börjar tjata på besiktningsmannen om man verkligen kan besiktiga en "sån bil" utan nummerskylt.
När allt var klart så säger besiktningsmannen till mig att "du kan väl sätta på skylten när du kommer hem". Där sitter skylt säger jag och han böjer sig ner men kan inte se den. Jag tar han då ca 10 m bort och ber han böja sig igen och då säger han "jo där är den ju".
Sen kan man ju undra var en montör av portar har för glädje att försöka racka ner på andras bilar och försöka hitta fel?
Bilprovningen har förmodligen inga synpunkter alls vilket jag fick "kvitto" på vid senaste besiktningen. När bilen var besiktigad och kördes ut ur hallen så kom ett pucko till byggarbetare som bytade portar i hallen fram till besiktningsmannen och frågade om man inte behövde ha nummerskylt fram på en sån bil. Svaret blev JO. Besiktningsmannen sa dock inget till mig utan fortsatte att göra klart. Efter några minuter kommer puckot igen och börjar tjata på besiktningsmannen om man verkligen kan besiktiga en "sån bil" utan nummerskylt.
När allt var klart så säger besiktningsmannen till mig att "du kan väl sätta på skylten när du kommer hem". Där sitter skylt säger jag och han böjer sig ner men kan inte se den. Jag tar han då ca 10 m bort och ber han böja sig igen och då säger han "jo där är den ju".
Sen kan man ju undra var en montör av portar har för glädje att försöka racka ner på andras bilar och försöka hitta fel?

"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
...har du aldrig hört talas om den svenska avundsjukan??
Han hade säkert blivit omkörd av en sån 'miljonbil' nån gång när han åkte fram i ett moln av blårök i sin belånade lilla Skoda....
Skämt åsido, man undrar varför folk inte kan glädjas med andra istf att tycka att livet suger...

Han hade säkert blivit omkörd av en sån 'miljonbil' nån gång när han åkte fram i ett moln av blårök i sin belånade lilla Skoda....

Skämt åsido, man undrar varför folk inte kan glädjas med andra istf att tycka att livet suger...
0 till nästa rödljus ska gå fort....

Precis som alla andra så tycker jag att det ser bedrövligt ut att ha reg.skylten i "hålet".
Jag vill inte köra utan och få böter. Och jag vill inte heller riskera böter genom att placera den undertill på spoilern. FEGIS

Sen bockat till den så att skylten sitter under kåpan.
Plåten har jag målat med grå hammarlack som jag tycker stämmer hyfsat med min gråa bil.
Här kan ni kolla på några bilder så får ni se om det kanske kan var en vettig variant. Själv så tycker jag att det är ganska bra.

http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\1.jpg
http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\2.jpg
http://www.websamba.com/FreSanAnnEkl/bi ... ette\3.jpg
Har ni fått ut era pärlor ännu?
Vädret är ju strålande

Har själv redan hunnit med en 50 mil.
PS: Min grabb som hjälpte mig med inläggningen av bilderna var tvungen att visa att han kunde radera skylten.
Reg.nummret är KEW372.
Ha det bra vi hörs.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White
"Boxen" till nummerskylten ser ju välarbetad ut.
Dock kommer det inget sådant på min bil utan man får väl lägga i 600:- (eller vad det kostar) i bröstfickan och åka och hoppas att pengarna ligger kvar där till hösten!!!
Borde inte polisen ha annat att göra i dagens samhälle än att leta felplacerade nummerskyltar?
/Lars/
Dock kommer det inget sådant på min bil utan man får väl lägga i 600:- (eller vad det kostar) i bröstfickan och åka och hoppas att pengarna ligger kvar där till hösten!!!
Borde inte polisen ha annat att göra i dagens samhälle än att leta felplacerade nummerskyltar?

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Nummerskylten

Hej igen.
Som sagt tycke och smak. Håll till godo.
Imorgon besiktning

Vi ses i Ronneby hoppas jag.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White