Sida 1 av 1
Halvljus utan grodögon
Postat: ons aug 09, 2006 10:43
av GB
Är det någon som vet om det går att få tag på halvljusinsatser som passar brevid blinkers till corvette 84?
Halvljus?
Postat: tor aug 10, 2006 18:05
av Ingo
varför?

Re: Halvljus?
Postat: fre aug 11, 2006 21:28
av GB
för att slippa köra upp de fula grodögonen...
Postat: lör aug 12, 2006 0:55
av Grönbladh
När det är tillräckligt mörkt för att motivera halvljus så är det väl ändå ingen som ser hur bilen ser ut?
Postat: lör aug 12, 2006 10:16
av GB
är det inte lag på att ha ljus på på dagtid med?
Postat: lör aug 12, 2006 11:00
av Lasse-HBG
Jo det är det väl egentligen, men du kan ju tända dimljuset isåfall. så länge du inte har det tänt i kombination med halvljus så är det ju godkänt.
För övrigt tror jag inte det går att hitta några halvljus-insatser som passar vid sidan om blinkersen. Du skulle kanske montera "Le-mans" ljus istället på bilen, så slipper du ju grodögonen. (samma typ som C6:an har)
Finns ju att köpa även till C4. Personligen tycker jag att Grodögonen är en del av Corvette-traditionen men smaken är som baken

Postat: tis okt 03, 2006 0:56
av Kattrackarn
jag vill inte heller köra med grodögon uppe på dagen. Har någon provat att koppla om så att grodögonen inte åker upp vid parkeringsljusläget.? Då kan man ju sedan aktivera dimljusknappen och vips borde man ha jus både fram och bak som är fullt tillräckligt på dagen.
Postat: tis okt 03, 2006 7:18
av M Nordin
och varför inte bara åka med p-ljuset tänt?
MVH
MN
Postat: tis okt 03, 2006 12:42
av Jakobsson
Jag har kopplat så att jag vrider på parkeringen men grodljusen är fortfarande nere.(lyser lite under huven eftersom jag har parkeringen i insatserna) och sedan trycker jag på dimljuset.
Orginal så sitter parkeringen i den gula blinkerslampan vilken jag kopplar ur vid besiktning men sedan kopplar tillbaka.
Det ser rätt snyggt ut med både dimljus samt lite orange ljus i fronten.
Mvh
Pelle
Ljus i tunneln
Postat: ons okt 04, 2006 22:27
av hangus
Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
Re: Ljus i tunneln
Postat: tor okt 05, 2006 0:08
av Kattrackarn
hangus skrev:Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
Det vill jag också gärna veta

Re: Ljus i tunneln
Postat: tor okt 05, 2006 1:36
av Stefan
hangus skrev:Hej!
Jag är intresserad av att veta hur du - Jakobsson - har kopplat ditt parkeringsljus utan grodögon uppe!?
Det skulle jag med vilja ha.
Hälsningar!
de är original så

Postat: tor okt 05, 2006 7:39
av Jakobsson
På min importerade -90:a sitter parkeringen orginal i blinkerslampan (blinkerslampan har dubbla spolar),därifrån har jag dragit en kabel till grodornas parkeringslampa (Bytt insatser till dom med parkeringslampa)
Då jag besiktar så har jag kopplat bort parkeringen från blinkerslampan men efteråt så sätter jag tillbaks den.
Vid besiktningen så måste jag först vrida på till halvljus och sedan tillbaks till parkeringläget för att grodornas parkeringslampa skall vara synlig.
-91:an samt dom svensksålda är kanske annorlunda kopplade.
Denna omkoppling gjorde jag efter att jag läst ett inlägg på vetteforum.org ,ett forum som också är bra men där jag av någon anledning inte kan göra några inlägg.
Mvh
Pelle
Postat: tor okt 05, 2006 23:15
av Stefan
Jakobsson skrev:ett forum som också är bra men där jag av någon anledning inte kan göra några inlägg.
Mvh
Pelle
Prova med en omregistrering
Postat: mån okt 09, 2006 3:16
av Suulan
På min 91:a kan fungerar det så att när jag vrider på knappen till första läget så är det bara parkeringsljusen som tänds men grodögonen stannar nere och är släckta...
Detta verkar vara orginal, då det inte ser ut som att någon har varit och kladdat ibland kablarna...
Belysning om dagen
Postat: mån okt 09, 2006 11:43
av Ingo
Att parklampan lyser i första läget är väl orginalkoppling,men jag tänder ju dimljuset i det läget ,och åker med det dagtid.
Däremot måste jag tänka på att slå av dimljuset när jag rycker ett hack till och slår på halvljus ,eftersom dimljuset lyser alltid enligt amerikansk modell,ett betende som enligt länsman är i klass med mord(men tycker själv att dimljus i skymning tillsammans med halvljus är ju faktiskt irriterande)
Vad som är fränt iskymning är att dra ut så att hallvljuset tänder ,och trycka in ett hack,då glöder halvljuslampan(gör den även när grodögonen är nere,kolla med huven uppe och dimljus o parkering på)
Angående vetteforum så har man hög säkerhetsnivå på sin webläsare så hakar det sig. prova att registrera igen och backa tillbaks till inlägget du skrev ,så brukar det funka,eller sänk säkerhetsnivån.
Svarar Suulan
Postat: sön okt 15, 2006 21:35
av ammis
På min 91a händer inte ett skrutt vid första hacket
Känner mig lost bland dimljus, parkeringsljus och alla andra ljus. Jag vill kunna ha de där avlånga lamporna under grodögonen tända utan att ha grodögonen öppna - hur gör jag det? Men vad är tänt bak då?
Mvh ammis
Re: Svarar Suulan
Postat: mån okt 23, 2006 13:43
av ammis
Postat: mån okt 23, 2006 21:30
av turbo78
Jag har två styrboxar till min -88 cab.Till pop up lyserna allts ej motorstyrboxen.
Båda är trasiga för tillfället men dom styr upp lamporna iaf men bryter inte strömmen till motorerna. Se separat inlägg. Till saken, kretskorten ser inte lika dan ut i dom båda. Och den ena fäller bara upp lyserna på 2a läget på knappen halvljusläget. och den andra boxen fäller upp lyserna på redan i parkerinsljus läget.
Vet dock inte om skilnaden det beror på årsmodell eller vilket land bilen är såld.