Sida 1 av 2

Bilder

Postat: sön jan 14, 2007 11:35
av Håkan1
Hej, tänkte lägga in några bilder på bilen jag hämtade i Strömsund mellan jul o nyår. Det blev en resa på 210 mil över 3 dagar, bitvis väldigt halt, så det var lite nervöst ibland med en sån dyrgrip på släpet. Men det var värt det för nu står den bland sina nya kamrater i garaget o väntar på våren.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Hoppas det funkar med bilderna.

[/url]

Postat: sön jan 14, 2007 12:44
av vett74
såg riktigt fin ut 8) 8)
ska du göra nått under vintern med den?

Postat: sön jan 14, 2007 12:53
av jensen
ser fin ut, vill uppdatera mina kunskaper-det är en 76, eller en äldre modell som fått ny bak

Postat: sön jan 14, 2007 13:05
av Håkan1
Det är en -75 års modell.
Motorn är utbytt så jag vet inte vad det är för nåt. Ser ut att vara nytt aluinsug o ny förgasare från Edelbrock, headders finns, ska sitta vassare kam i den enligt säljaren, jag ska försöka få tag i tidigare ägare för att ta reda på lite mer.
Bilen är lackad för 4 år sen.
Har ett dubbelt avgassystem på 2,5" och låter nog lite väl mycket i mina öron.
Vinterns jobb består i att få igång instrumentbelysning, byta hastighetsmätarvajer, byta alla oljor och filter.
Det sitter en 4-växlad manuell låda i den, den behöver troligen också ses över, 2-ans växel hoppar ur ibland, kan kanske vara länkaget eller....

Postat: sön jan 14, 2007 16:09
av jensen
O`key, vad jag gick efter var corvette märket bak, kom på 76-orna. Men man kan aldrig vara säker, då det hänger på tillverkningsdatum och naturligtvis regdatum. Hoppas Du får mycket nöje med bilen.

Postat: sön jan 14, 2007 17:36
av Håkan1
Ja, märket är utbytt enligt säljaren, så du såg rätt :)

Postat: sön jan 14, 2007 20:28
av Håkan1
Hmmm, ser ut att ha blivit lite fel storlek på min avatar, finns det nån som kan hjälpa mej rätta till detta :?:

Postat: sön jan 14, 2007 20:39
av ornet
Grattis. Förstår om det är lyckokänslor nu.
Snygg färg. Vet du om det är orginalkulören.

Postat: sön jan 14, 2007 20:46
av Håkan1
Tackar, jag tror det ska vara orginalfärg, bilen är lackad för 4 år sen.

Postat: sön jan 14, 2007 20:52
av vett74
Bild
testa med den här :D

Postat: sön jan 14, 2007 21:23
av Målarn59
:lol:

Postat: sön jan 14, 2007 21:25
av Håkan1
Där satt den, underbart.
Tack för hjälpen vett74. Har försökt hela em men inte lyckats krympa bilden. Hu för bildprogram.... :oops:

Postat: sön jan 14, 2007 21:57
av ornet
Bright blue!

Postat: sön jan 14, 2007 22:46
av frisk
Grattis Håkan till en bra köp! :)

Postat: mån jan 15, 2007 0:48
av Thunder
grattis still vette köpet :D bara å invänta mindre blåst å sol
Är de inte en Amazon som står inne i garaget me :wink: något du pyssla med de me eller ?

Postat: mån jan 15, 2007 1:03
av gbak
Instämmer, Grattis!
Du kommer från och med nu att tillbringa din fritid med att ligga under bilen och svära åt fastrostade muttrar, avdragare som hoppar loss när man som minst önskar det, och avgasrör som inte går att få loss.

Välkommen i gänget!

Postat: mån jan 15, 2007 8:42
av Håkan1
Man tackar o slickar i sej, ska bli skoj till våren. Tänkte mest köra i år för att börja titta på vissa saker till nästa vinter :D
Jo, du ser rätt Thunder, det är en Az combi -62, första årsmodellen av combi. Hade väl tänkt att fixa med den , men det får nog vänta. Den är iof körklar efter besiktning, den är i slitet bruksskick.
Nu går nog mekpengarna mest till vetten, skulle jag tro.

Det kan ju vara ganska skönt att ligga under bilen /gbak, där får man oftast vara ifred med sina drömmar o ideer :)

Postat: mån jan 15, 2007 13:37
av sh454
Håkan1 skrev:Man tackar o slickar i sej, ska bli skoj till våren. Tänkte mest köra i år för att börja titta på vissa saker till nästa vinter :D
Jo, du ser rätt Thunder, det är en Az combi -62, första årsmodellen av combi. Hade väl tänkt att fixa med den , men det får nog vänta. Den är iof körklar efter besiktning, den är i slitet bruksskick.
Nu går nog mekpengarna mest till vetten, skulle jag tro.

Det kan ju vara ganska skönt att ligga under bilen /gbak, där får man oftast vara ifred med sina drömmar o ideer :)
Det är ett bottenlöst hål du har skaffat dig,kan sluka precis hur mycket stålar som helst :lol: :lol:
Stefan

Postat: mån jan 15, 2007 14:22
av M Nordin
Ser ju att vara Vortectoppar på den så det kanske är en 330 hk crate engine i den? http://www.gmperformanceparts.com/Engin ... &engCat=sb

MVH

MN

Postat: mån jan 15, 2007 14:46
av Håkan1
Jaha du Stefan, det låter ju skrämmande. Kanske kan det bli lite vad man gör det till, jag menar , man behöver ju inte trimma o styla hela tiden och alltihop.... tror jag.
Kan du utveckla detta Nordin, det låter ju kul om det är så. Enligt säljaren ska det vara ca 350 hkr, men jag vet ju inte . Det är ju lätt att säga när man ska sälja att den har många hästar.
Hur ser man på topparna om det är Vortec?

Postat: mån jan 15, 2007 16:26
av M Nordin
Håkan: Fall inte i frestelsen att riva för mycket - fixa det mest nödvändiga och kör ett par år och lär känna bilen.

Ang Vortec: Ser ut som det är Vortecspecifikt insug på den - 2 st bultar i varje hörn som är nästan vertikala samt att ventilkåporna är av centre bolt typ. Vet du om hela motorn är bytt mot en sk crate engine eller om det är en egenkomponerad maskin?

MVH

MN

Postat: mån jan 15, 2007 16:44
av Håkan1
Jag vet bara att motorn är bytt, det sitter vassare kam, Edelbrock aluinsug o förgasare. Jag har beställt alla tidigare ägare hos SVAR, tänkte ringa runt lite o kolla om jag kan få reda på vad som är gjort.

Det är väldigt svårt att se det nummer som sitter framme till höger på blocket, man kan kanske dra slutsatsen att motorn är planad?
För övrigt ska jag köra ett par år innan jag gör nåt drastiskt, tänkte jag.

Postat: mån jan 15, 2007 18:26
av vett74
ja fan det är ju centrum bult på topparna såg jag inte i mitt första inlägg :oops:

Postat: mån jan 15, 2007 19:30
av Håkan1
Menar ni att det är Vortectoppar om bultarna sitter i centrum på ventilkåpan??

vortec

Postat: mån jan 15, 2007 19:45
av Lars-Henrik
japp du har vortec själv så har jag vortec zz5Bild

Postat: mån jan 15, 2007 20:15
av Håkan1
Jaha, vad kan det betyda i hästkraftsväg om det sitter Vortectoppar, Edelbrock insug o förgasare o vassare kam. Det beror klart på vad för motor som sitter i från början, men vad kan dessa delar tillföra?

hk

Postat: mån jan 15, 2007 20:21
av Lars-Henrik
Det kan vara svårt att säga vet du vad du har för comp? och kolvar? men jag kan nog gissa på ca300hp :lol:

Postat: mån jan 15, 2007 20:23
av Håkan1
Tyvärr vet jag inte så mycket om motorn ännu, får väl sätta mej ner o ringa tidigare ägare.

Postat: tis jan 16, 2007 8:32
av M Nordin
Lugn i stormen - centre bolt ventilkåpor kom väl redan -86 iom alutopparna på C4. Enklare är att räkna antalet bult till insuget: 8 st på Vortec och 12 på "andra".

Lite att läsa om Vortecutrustade snurror.

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... tallation/

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... head_test/

MVH

MN

Postat: tis jan 16, 2007 17:49
av jensen
M Nordin skrev:Lugn i stormen - centre bolt ventilkåpor kom väl redan -86 iom alutopparna på C4. Enklare är att räkna antalet bult till insuget: 8 st på Vortec och 12 på "andra".

Lite att läsa om Vortecutrustade snurror.

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... tallation/

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... head_test/

MVH

MN
Ja precis, å andra sidan har det konverterats en hel drös av motorer från slutkörda vanar, som också har kåpor med centerbolt :lol: så kolla noga.